ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM: Condiţiile de întocmire şi auditare a situaţiilor financiare separate de către Poşta Română, în consultare publică

04 Aprilie 2025   |   Agerpres

CNPR are obligaţia să implementeze şi să dezvolte un sistem de evidenţă internă a costurilor, suficient de detaliat pentru a identifica costul furnizării individuale a serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal, şi să realizeze evidenţierea distinctă a activităţilor din sfera serviciului universal de cele neincluse în sfera serviciului universal.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) lansează, în consultare publică, proiectul de decizie privind condiţiile de întocmire şi auditare a situaţiilor financiare separate de către Compania Naţională Poşta Română (CNPR), a anunţat vineri instituţia.

"ANCOM a lansat în consultare publică un proiect de decizie care stabileşte în sarcina CNPR, ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, cerinţele privind conţinutul metodologiei de dezvoltare a sistemului de evidenţă contabilă separată. Proiectul detaliază, totodată, obligaţiile privind dezvoltarea sistemului de evidenţă internă a costurilor şi elaborarea situaţiilor financiare separate, precum şi condiţiile de auditare de către un auditor independent impuse CNPR", se menţionează în comunicat.


Conform sursei citate, această reglementare vine ca urmare a desemnării CNPR ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pentru o perioadă de 5 ani, respectiv 1 ianuarie 2025 - 31 decembrie 2029.

Potrivit deciziei de desemnare, CNPR are obligaţia să implementeze şi să dezvolte un sistem de evidenţă internă a costurilor, suficient de detaliat pentru a identifica costul furnizării individuale a serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal, şi să realizeze evidenţierea distinctă a activităţilor din sfera serviciului universal de cele neincluse în sfera serviciului universal.

În ceea ce priveşte metodologia de dezvoltare a sistemului de evidenţă contabilă separată, aceasta descrie metodele, principiile, ipotezele şi sursele de date folosite pentru elaborarea situaţiilor financiare separate.

"În cuprinsul metodologiei vor fi prezentate serviciile incluse în fiecare dintre cele trei segmente de afaceri, respectiv servicii din sfera serviciului universal, alte servicii poştale, alte servicii non-poştale. Vor fi, de asemenea, descrise principiile şi politicile contabile generale, precum şi principiile de evidenţiere în contul de profit şi pierdere a veniturilor şi cheltuielilor, dar şi a activelor, respectiv datoriilor în bilanţ", se menţionează în comunicat.

Totodată, având în vedere prevederile privind costul net aferent furnizării serviciilor din sfera serviciului universal cuprinse în Decizia ANCOM nr. 810/2024, metodologia va trebui să cuprindă inclusiv descrierea detaliată a metodelor de alocare a costurilor şi veniturilor pe centre de cost, precizează sursa citată.

Pe baza metodologiei, CNPR va întocmi anual situaţiile financiare separate care vor cuprinde: situaţia capitalului mediu angajat pe segmente de afaceri, veniturile şi cheltuielile individuale şi profitul înregistrat de serviciile poştale incluse în sfera serviciului universal, contul de profit şi pierdere pe segmente de afaceri, respectiv pe centre de cost, precum şi reconcilierea acestor situaţii financiare cu situaţiile anuale statutare.

"Valoarea costului mediu ponderat al capitalului aferentă serviciilor din sfera serviciului universal va fi stabilită de ANCOM pe baza unui model CAPM (Capital Asset Pricing Model). Situaţiile financiare separate vor fi auditate de un auditor independent, iar raportul de audit va fi transmis ANCOM împreună cu situaţiile financiare separate", se mai precizează în document.

Conform sursei citate, persoanele interesate sunt invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 5 mai 2025, pe adresa sediului central al ANCOM, prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii.

Serviciile poştale incluse în sfera serviciului universal sunt, printre altele, colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor poştale interne şi internaţionale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) având ca obiect trimiteri de corespondenţă, cu excepţia trimiterilor de corespondenţă în număr mare, imprimate, cu excepţia imprimatelor în număr mare, şi pachete mici, astfel cum acestea sunt prevăzute în Convenţia Poştală Universală şi Regulamentul poştei de scrisori, cu excepţia pachetelor mici în număr mare.

Printre alte servicii menţionate sunt: colectarea, sortarea, transportul şi livrarea coletelor poştale interne şi internaţionale, în greutate de până la 10 kg (inclusiv), cu excepţia coletelor în număr mare, distribuirea coletelor poştale cu limite de greutate între 10 kg şi 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia.

Pe listă se mai află: serviciul de trimitere recomandată având ca obiect trimiteri poştale interne şi internaţionale în greutate de până la 2 kg (inclusiv), serviciul de trimitere cu valoare declarată având ca obiect trimiteri poştale interne şi internaţionale în greutate de până la 2 kg (inclusiv), colete poştale interne şi internaţionale în greutate de până la 10 kg (inclusiv) cu excepţia coletelor în număr mare, colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia;

Totodată, ANCOM menţionează colectarea, sortarea, transportul şi livrarea cecogramelor interne şi internaţionale; serviciul de distribuire a taloanelor de plată a drepturilor de protecţie socială şi a documentelor de informare întocmite de Casa Naţională de Pensii Publice la domiciliul beneficiarilor, în situaţia în care aceştia au optat pentru plata în cont curent sau în cont de card, indiferent de numărul de trimiteri poştale care fac obiectul acestui serviciu.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1022 / 19843
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
League Tables of Legal Advisors (H1 2025) | Piața globală a fuziunilor și achizițiilor a atins 2 trilioane USD – cel mai bun semestru pentru mega-deal-uri din 2020, dar cu cel mai mic număr de tranzacții din ultimele două decenii. CMS și Clifford Chance, printre primele în clasamentul global. Schoenherr are un avans impresionant în Europa și a asistat cele mai multe tranzacții în CEE
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
Lexology Energy Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care s-au remarcat într-o practică devenită, în ultimii ani, un adevărat laborator de inovație juridică: ZRVP, CMS, TZA și NNDKP au o amprentă bine conturată în Oil & Gas. NNDKP strălucește și în Power & Electricity, unde se remarcă și Kinstellar, dar și în Renewables
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...