
APIA: Vârsta medie a parcului de autoturisme din România era de 15,4 ani, în 2018; media UE este de 11 ani
20 Iunie 2019
AGERPRESPotrivit sursei citate, în ansamblu, recentele date referitoare la evoluţia parcului auto din România, publicate de către autorităţi, arată o deteriorare constantă a vârstei medii a acestuia, dar mai important, creşterea numărului de autoturisme vechi şi foarte vechi care continuă să-l alimenteze din plin, mai ales în ultimii doi ani, de când a fost eliminat Timbrul de mediu.
Vechimea medie a parcului de autoturisme din România, în 2018, s-a situat la 15,4 ani, peste media Uniunii Europene (UE), de 11 ani, se arată într-o analiză de specialitate publicată, joi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Potrivit sursei citate, în ansamblu, recentele date referitoare la evoluţia parcului auto din România, publicate de către autorităţi, arată o deteriorare constantă a vârstei medii a acestuia, dar mai important, creşterea numărului de autoturisme vechi şi foarte vechi care continuă să-l alimenteze din plin, mai ales în ultimii doi ani, de când a fost eliminat Timbrul de mediu.
Astfel, autoturismele a căror normă de poluare este una foarte ridicată, respectiv o vechime de peste 15 ani - vârsta la care se "califică" pentru Programul "Rabla" - aveau, la sfârşitul anului 2018, o pondere de circa 47%.
Potrivit sursei citate, în ansamblu, recentele date referitoare la evoluţia parcului auto din România, publicate de către autorităţi, arată o deteriorare constantă a vârstei medii a acestuia, dar mai important, creşterea numărului de autoturisme vechi şi foarte vechi care continuă să-l alimenteze din plin, mai ales în ultimii doi ani, de când a fost eliminat Timbrul de mediu.
Astfel, autoturismele a căror normă de poluare este una foarte ridicată, respectiv o vechime de peste 15 ani - vârsta la care se "califică" pentru Programul "Rabla" - aveau, la sfârşitul anului 2018, o pondere de circa 47%.
"Având în vedere evoluţia în timp a nivelului maxim admis al emisiilor poluante pentru omologarea autovehiculelor, dar şi nivelul acestora în trafic, această situaţie reflectă potenţialul extrem de ridicat de deteriorare a calităţii aerului din oraşe. O vechime de peste 15 ani corespunde unor norme de poluare, în cel mai fericit caz, de Euro3", se menţionează în analiză.
În acest context, este de remarcat creşterea ponderii autoturismelor cu motorizare diesel existente în parcul auto din România, care, pe parcursul anului 2018, aproape şi-a dublat ponderea, de la 24,8% la 44,6%.
În ceea ce priveşte repartizarea parcului de autoturisme între regiunile de dezvoltare ale României, aceasta relevă o distribuţie relativ echilibrată (10% - 13%), cu excepţia regiunii Bucureşti - Ilfov, unde se înregistrează şi un număr superior de vehicule cu vârstă mai mică de 10 ani.
"Din informaţiile publicate de către autoritatea de înmatriculare (DRPCIV) rezultă faptul că vechimea medie a autoturismelor din România a fost în 2018 de circa 15,4 ani, în timp ce, conform ACEA, pe ansamblul Uniunii Europene (date 2016), aceasta a fost de 11 ani. Un alt indicator relevant pentru dimensiunea parcului auto naţional şi potenţialul său de creştere este gradul de motorizare, iar din acest punct de vedere, România, cu cele 328 unităţi la mia de locuitori este pe ultimul loc în UE. Media pe ansamblul ţărilor din UE, consemnată în anul 2016, a fost de 587 autoturisme/1.000 locuitori", notează APIA.
Statistica DRPCIV relevă faptul că, în 2018, parcul auto naţional din România ajunsese la aproape 8,20 de milioane de unităţi, în creştere cu 7,30% faţă de anul anterior, când erau consemnate peste 7,635 milioane de unităţi. Din acest total, 1.381.620 erau înmatriculate în Bucureşti, acestea din urmă înregistrând un salt de 4,64%, comparativ cu anul 2017.
În acelaşi timp, în Capitală, numărul autoturismelor înregistrate la 31 decembrie 2018 a ajuns la peste 1,106 milioane de unităţi, majoritatea (610.765 unităţi) fiind pe benzină, iar 495.539 de exemplare încadrate la categoria de vechime "peste 12 ani".
Totodată, din totalul autovehiculelor înmatriculate în Bucureşti, 667.483 de exemplare aveau motorizare pe motorină, iar 417.853 de unităţi erau mai vechi de 11 - 15 ani.
Numărul autovehiculelor noi sau relativ noi (0-2 ani vechime) se situa în Bucureşti, la sfârşitul anului 2018, la 168.435 unităţi, în creştere cu 7,77%, comparativ cu finele anului anterior, din care 130.687 de exemplare erau autoturisme.
La nivel naţional, 2,546 milioane de unităţi erau mai vechi de 11-15 ani, 2,012 milioane de unităţi aveau vechime între 16 şi 20 ani iar 1,892 milioane aveau peste 20 de ani vechime.
În ceea ce priveşte autovehiculele cu vechime de 0-2 ani, la nivel naţional erau înregistrate, la sfârşitul anului trecut, 329.069 de unităţi, din care 235.704 de autoturisme.
Potrivit DRPCIV, la finele lui 2018, pe drumurile din România circulau 3,942 de milioane de autovehicule cu motoare pe benzină, respectiv 3,791 milioane de maşini diesel.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 19049 / 19758 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...