ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aproape toţi românii consumă carne, jumătate dintre ei chiar zilnic (studiu)

03 Martie 2021   |   Agerpres

Cercetarea a relevat că aproape toţi românii consumă carne, jumătate dintre ei chiar zilnic.

 
 
Nouă din zece români din mediul urban consumă carne săptămânal, iar jumătate dintre ei fac acest lucru zilnic, se arată într-o analiză realizată de Nielsen şi remisă, miercuri, AGERPRES.
 
"Pandemia Covid-19 a declanşat numeroase schimbări, printre care şi o migraţie a obiceiurilor de consum către ecosistemul casei. În vara anului trecut, 77% dintre românii din mediul urban ne declarau într-un alt studiu (Impactul Covid asupra consumatorilor români) că intenţionează să gătească mai mult, ca formă de adaptare la situaţia economică vulnerabilizată de pandemie. Tot atunci descopeream un apetit ridicat către produse de origine românească (79%), în special în categoria mâncare", arată autorii studiului.
 
Cercetarea a relevat că aproape toţi românii consumă carne, jumătate dintre ei chiar zilnic.
 
Cifrele sunt impresionante, spun cercetătorii. 92% consumă carne de două ori pe săptămână, cel puţin. Cu toate acestea, nu sunt puţini nici cei care susţin că au redus consumul de carne în ultimul an (39%).
 
"Dacă ne uităm în meniul consumat în ultimele patru săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celelalte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne - şi asta nu ca opţiune pentru a posti. Este posibil că acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne ar putea capitaliza pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu şi lung, cu aceşti potenţiali consumatori", a declarat Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ România.
 
Şi pentru că se apropie Postul Paştelui, tot din studiu reiese că 36% dintre respondenţi susţin că ţin post din când în când, iar 61% dintre aceştia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post.
 
Totodată, tinerii cumpără carne cu o frecvenţă mai mare comparativ cu cei mai în vârstă. La cea mai recentă achiziţie, 87% dintre cumpărătorii de carne declară că au cumpărat carne neprocesată, în timp ce 36% au au optat pentru mezeluri.
 
Preferinţa pentru cele două categorii de carne consumată este mai vizibilă în rândul celor mai în vârstă (45-59 de ani). 91% dintre aceştia au optat pentru carne neprocesată la ultima cumpărătură, pe când doar 33% pentru mezeluri.
 
Opţiunile pentru tipul de carne variază tot în funcţie de vârstă. Există o probabilitate mai mare ca tinerii să cumpere carne din pui (79% dintre cumpărătorii de 18- 24 de ani), în timp ce categoria celor mai în vârstă să aleagă mai des carne de porc (72% dintre cumpărătorii de 45-59 de ani).
 
În ceea ce priveşte capacitatea de a influenţa alegerea magazinului, carnea neprocesată este în top, 67% dintre cumpărători spunând că acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde să meargă la cumpărături.
 
Carnea gătită în casă este consumată cel mai des (75%) şi pare că ocupă un loc central în meniul zilnic al românilor. Iar dacă este şi made în România, cu atât mai bine. Originea locală inspiră calitate ridicată în categoria "food", în general, şi în legătură cu carnea în special.
 
Studiul s-a desfăşurat online, în perioada octombrie- noiembrie 2020. Eşantionul cuprinde 1000 de respondenţi, utilizatori de internet, din mediul urban. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15071 / 19504
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...