ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aproximativ 43% dintre multinaţionale acordă beneficii extrasalariale angajaţilor (studiu)

30 Iulie 2024   |   Agerpres

Potrivit cercetării, cele mai întâlnite beneficii extrasalariale minime oferite în prezent sunt programele de asistenţă medicală pentru angajaţi şi asigurările de viaţă (73%), concediul de maternitate (70%) şi concediul de paternitate (69%).

 
 
Aproximativ 43% dintre companiile multinaţionale acordă deja beneficii minime globale, iar dintre acestea aproape trei sferturi se concentrează cu precădere pe patru tipuri de beneficii, conform studiului Aon 2024 Global Benefits Trends.

Potrivit cercetării, cele mai întâlnite beneficii extrasalariale minime oferite în prezent sunt programele de asistenţă medicală pentru angajaţi şi asigurările de viaţă (73%), concediul de maternitate (70%) şi concediul de paternitate (69%).

În cadrul studiului au fost analizate răspunsurile primite de la companiile multinaţionale participante cu privire la evoluţia rolurilor, responsabilităţilor şi priorităţilor profesioniştilor care se ocupă de elaborarea beneficiilor pentru angajaţi.


"Acest lucru este important, deoarece la nivel global programele sunt într-o continuă schimbare. În acest context, 89% dintre corporaţiile chestionate consideră că prioritatea principală este competitivitatea programelor de beneficii", susţin autorii studiului.

La nivel global, companiile se confruntă cu tendinţa constantă de creştere a costurilor beneficiilor, cu schimbarea percepţiilor privind mobilitatea angajaţilor, provocările legate de aplicarea noilor reglementări privind transparenţa salarială, echitatea socială şi motivarea angajaţilor, dar şi rolul tehnologiei în susţinerea culturii organizaţionale.

"Organizaţiile trebuie să gestioneze provocările cauzate de deficitul forţei de muncă, să se adapteze şi să implementeze rapid o suită de pachete minime standard de beneficii pentru a susţine eforturile de atragere şi retenţie a talentelor. În următorii doi ani, ne aşteptam la dublarea numărului de programe de beneficii minime şi la creşterea interesului pentru zona de wellbeing, a programelor care susţin sănătatea preventivă şi sănătatea mintală", a declarat Eugen Anicescu, CEO Aon România.

Studiul relevă faptul că, în prezent, există o creştere a implementării măsurilor de acordare a beneficiilor minime din punct de vedere strategic, mult mai bine aliniate la obiectivele largi ale corporaţiei. Cu toate acestea, actualele strategii pot fi extinse şi îmbunătăţite: 96% dintre companii se concentrează pe acordarea asigurărilor de sănătate, dar mai puţine companii pun accent pe programele de pensii (74%) şi concediu (72%).

Dintre entităţile chestionate, 59% menţionează că ţin cont de părerile angajaţilor atunci când elaborează priorităţile strategice. Astfel, pentru 64% dintre companii, strategiile devin din ce în ce mai detaliate, dar 72% lasă implementarea strategiei în sarcina echipelor locale de beneficii, ceea ce duce la o experienţă inconsecventă a angajaţilor.

La nivel global, una din trei multinaţionale îşi elaborează strategia globală de beneficii şi o revizuieşte anual. Cele mai răspândite standarde globale de beneficii minime pe care companiile le oferă în prezent susţin priorităţi strategice precum diversitatea, echitatea, incluziunea şi apartenenţa (DEIB), bunăstarea angajaţilor, mediu, societatea şi guvernanta (ESG), bunăstarea holistică şi viitorul muncii.

"Pentru succesul atragerii, motivării şi păstrării talentelor în organizaţie este esenţială înţelegerea profundă a nevoilor acestora. În plus, este necesară o elaborare creativă a unor strategii aliniate cu obiectivele organizaţiei, astfel încât pachetele de beneficii să fie personalizate conform profilului angajatului. Totodată, acestea trebuie să se diferenţieze de concurenţă, asigurând un echilibru între gestionarea eficientă a costurilor şi susţinerea unei experienţe pozitive a angajaţilor", a declarat Adrian Low-Vesa, Head of Health Solutions CEE, Aon.

Sondajul a fost realizat din martie până în aprilie 2024 şi a primit 288 de răspunsuri de la participanţi din industrii tehnologice, financiare sau comerciale din 31 de ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA), Asia Pacific (APAC), Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord (UK), America de Nord şi America de Sud. Raportul complet este disponibil aici.

Aon este o companie globală de consultanţă specializată în managementul riscului, pensii şi sănătate. Aon România, parte a grupului Aon plc., este unul dintre liderii pieţei de brokeraj de asigurări şi consultanţă în managementul riscului, oferind servicii calitative şi inovatoare pentru companii industriale şi comerciale, autorităţi publice, grupuri de interes, ONG-uri şi indivizi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2363 / 19671
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...