ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aproximativ 65% dintre angajaţi cred că şi-ar putea găsi un job nou în mai puţin de 2 luni (sondaj)

20 Octombrie 2022   |   Agerpres

Conform cercetării, pesimişti cu privire la acest aspect sunt 3,7% din respondenţi care spun că o nouă angajare ar presupune eforturi de căutare pentru o perioadă mai mare de un an de zile.

 
 
Aproximativ 65% dintre angajaţi cred că şi-ar putea găsi un job nou în mai puţin de două luni şi mai mult de jumătate şi-ar da demisia doar dacă ar avea o variantă sigură de rezervă, arată o analiză realizată de o platformă de recrutare online.
 
"Circa 31,5% dintre respondenţi sunt convinşi că ar putea să se angajeze în altă parte în cel mult o lună, iar 32,7% în maximum două luni. 23,2% estimează un orizont de aşteptare de asemenea scurt, respectiv trei-şase luni, în timp ce doar 8,9% cred că ar avea nevoie de şase luni - un an pentru a-şi schimba jobul", potrivit celui mai recent sondaj derulat de eJobs România.
 
Conform cercetării, pesimişti cu privire la acest aspect sunt 3,7% din respondenţi care spun că o nouă angajare ar presupune eforturi de căutare pentru o perioadă mai mare de un an de zile.
 
În ciuda nivelului ridicat de încredere în oportunităţile pe care le au în acest moment, 59,4% dintre angajaţii participanţi la sondaj au declarat că nu sunt dispuşi să îşi dea demisia fără a avea un plan sigur de rezervă. Totodată, 19,6% spun că, dacă în piaţă există suficiente joburi disponibile pentru nivelul lor de pregătire, sunt deschişi să îşi asume riscul de a-şi da demisia fără a avea un plan B.
 
În schimb, 10,7% ar prefera să rămână o perioadă fără job decât să stea la un loc de muncă unde sunt nemulţumiţi şi tot atâţia recunosc că niciodată nu au avut un plan de rezervă atunci când şi-au dat demisia, însă lucrurile s-au aşezat, în cele din urmă, în favoarea lor.
 
"Schimbarea jobului, chiar şi în această perioadă eminamente favorabilă pentru candidaţi, presupune o ieşire, în multe cazuri, chiar brutală din zona de confort profesional şi personal. 6 din 10 respondenţi asociază acest pas cu ideea de curaj şi au nevoie de factori foarte puternic motivatori. Tocmai de aceea, jumătate dintre participanţii la sondaj ne-au spus că sunt extrem de calculaţi şi studiază în detaliu toate ofertele primite, de multe ori cerând detalii suplimentare despre companie şi echipă. 21% aşteaptă până au mai multe oferte pe masă pentru a lua o decizie asumată, iar 13,6% acceptă o ofertă doar dacă salariul este mai mare. 18% au declarat că acceptă pe loc sau în maximum o zi, de teamă ca angajatorul să nu retragă oferta făcută", a afirmat Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs.
 
Întrebaţi ce îşi doresc cel mai mult de la următorul job, 52,6% au răspuns un salariu mai mare. Următoarele criterii menţionate, în ordinea importanţei, sunt posibilitatea de a avansa în carieră, un loc de muncă mai stabil, un program de lucru mai flexibil, proiecte care să-i motiveze, posibilitatea de a lucra de acasă, mai multe beneficii extrasalariale şi colegi mai prietenoşi.
 
"Am vrut să vedem şi care sunt şansele pe care o companie le are pentru a-şi întoarce din drum un angajat decis să plece în altă parte, aşa că am întrebat ce anume i-ar face să se răzgândească. 56,1% ar face acest lucru dacă ar primi o mărire salarială, 13,6% dacă ar putea să aibă un program de lucru mai flexibil, iar 8,3% dacă angajatorul le-ar include mai multe beneficii în pachetul extrasalarial. Schimbarea managerului direct sau a echipei actuale au fost alte argumente aduse de respondenţi", explică Raluca Dumitra.
 
Referitor la creşterea salarială necesară pentru a reconsidera decizia de a pleca din companie, 7 din 10 angajaţi spun că ar fi nevoie de un plus de cel puţin 20% faţă de cât câştigă în prezent. 21% s-ar răzgândi dacă ar primi o majorare de 15% şi aproape 9% ar accepta şi creşteri mai mici, respectiv de 5-10%.
 
"Foarte interesant este faptul că vedem candidaţi cu o abordare din ce în ce mai matură. Astfel, chiar dacă simt că nu mai pot continua la actualul loc de muncă, aleg să nu mai aplice haotic, ci doar pentru posturile pentru care au experienţă - situaţie valabilă pentru 40,5% din respondenţi. Sunt în continuare şi candidaţi care aplică la orice post disponibil găsesc, chiar dacă nu îndeplinesc criteriile necesare sau care îşi dau demisia şi explorează apoi ce opţiuni au, însă numărul lor scade de la an la an", mai spune Raluca Dumitra.
 
Sondajul a fost realizat în perioada septembrie-octombrie a acestui an, pe un eşantion de 1.850 de respondenţi.
 
eJobs a fost lansată în 1999 şi este parte a grupului Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. eJobs.ro are peste 4,8 milioane de CV-uri, peste 2 milioane de vizitatori unici pe lună şi mai mult de 300.000 de companii care au beneficiat de serviciile lor. 
 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8824 / 20237
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Practica de Banking & Finance de la Bondoc & Asociații rămâne calibrată pe proiecte de mare anvergură, execuție la standarde internaționale și expunere transfrontalieră constantă | De vorbă cu partenerele Simona Petrișor și Diana Ispas despre tendințe, tipuri de finanțări, structuri inovatoare și provocările anului din acest sector. Portofoliul de proiecte îmbină ”verdele”, infrastructura și consolidarea bancară, repere clare ale unui an încărcat
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...