ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Barometru Kantar: 80 % dintre români au un nivel de îngrijorare ridicat în această perioadă,mai ales în privinţa insecurităţii financiare

15 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Potrivit sursei citate, doar 8% dintre persoane aşteaptă ca brandurile să reducă sau să oprească reclamele la nivel global, în timp ce, în România, procentul a scăzut de 6% la 4%.

 
 
Nivelul îngrijorării privind situaţia actuală tinde să se intensifice atât în ţări cu puţine restricţii, precum Polonia sau Olanda, cât şi în cele cu restricţii severe, cum sunt Italia, Spania sau Franţa, în timp ce, în România, 80% dintre cei cetăţeni s-au declarat îngrijoraţi, mai ales din punct de vedere a insecurităţii financiare, arată rezultatele Barometrului COVID-19 întocmit de Kantar, date miercuri publicităţii.

Totodată, cercetarea evidenţiază faptul că nivelul de îngrijorare din această perioadă rămâne extrem de ridicat şi în China, deşi au început să fie ridicate restricţiile impuse pentru prevenirea răspândirii coronavirusului.

"Cu câteva excepţii, nivelul îngrijorării privind situaţia actuală tinde să se intensifice atât în ţările cu puţine restricţii (cum ar fi Polonia, Olanda, Canada etc.), cât şi în cele cu restricţii severe (cum sunt Italia, Spania, Franţa etc). El rămâne, însă, stabil în China şi extrem de ridicat, deşi au început să se ridice restricţiile. Două ţări care au pornit mai degrabă optimiste, pentru că la momentul culegerii primului val nu aveau restricţii, respectiv Statele Unite - din prima categorie, şi Marea Britanie - din a doua, înregistrează creşteri masive ale îngrijorării la un interval de două săptămâni (+21% în Statele Unite şi +23% în Marea Britanie); în schimb, în Germania, unde îngrijorarea a fost moderată la început, aceasta stagnează. Prin comparaţie, în România se înregistrează cu 5% mai mulţi oameni îngrijoraţi faţă de primul val al studiului, însă nivelul atins (80%) este foarte ridicat. Îngrijorarea provine, în cea mai mare măsură, din insecuritate financiară, iar optimismul privind remedierea rapidă a economiei începe să scadă la nivel global", menţionează datele Barometrului Kantar.


Conform experţilor Kantar, comunicările oficiale rămân în atribuţiile instituţiilor statului, însă informări şi sfaturi de precauţie sau soluţii de a trece cu bine prin această perioadă pot fi preluate de către brandurile care au expertiză în această zonă, fie că e vorba despre sfaturi financiare, fie despre alimentaţie, echilibru emoţional. "Loialitatea cere loialitate. Brandurile nu se pot aştepta la loialitate din partea clienţilor dacă nu le arată, şi ele, că sunt loiale nevoilor lor", susţin realizatorii studiului de specialitate.

"Opinia conform căreia este esenţial ca oamenii să fie pregătiţi şi bine informaţi este şi pe lista priorităţilor românilor, însă principalul loc în clasamentul local este deţinut de convingerea că trebuie să reacţionăm împreună şi că vom trece peste dacă rămânem uniţi. Atât ţările cu restricţii puţine, cât şi cele cu restricţii severe, sunt cel mai afectate de constrângerile legate de: părăsirea domiciliului, de senzaţia de libertate şi de interacţiunea socială. În schimb, în România, printre cele mai importante dificultăţi de gestionat se află pierderea senzaţiei de siguranţă. Unele dintre schimbările de comportament în această perioadă pot fi contextuale, însă unele - aşa cum indică primele semne din China - pot fi de durată. 48% dintre locuitorii ţărilor cu puţine restricţii au încercat reţete noi în această perioadă, procentul fiind mai ridicat în cazul celor cu restricţii severe (57%). În timp ce unele categorii de cheltuieli sunt puse pe lista de aşteptare, cresc altele care aduc avantaje imediate în perioada izolării. Sunt, însă, şi câteva categorii care - cel mai probabil - vor rămâne pe listele cumpărătorilor pe termen mai lung", se notează în Barometru.

Potrivit sursei citate, doar 8% dintre persoane aşteaptă ca brandurile să reducă sau să oprească reclamele la nivel global, în timp ce, în România, procentul a scăzut de 6% la 4%.

Într-un studiu realizat recent de Kantar au fost retestate 10 reclame din mai multe categorii şi din mai multe ţări, în perioada COVID-19, şi comparate cu performanţa acestora la momentul testării iniţiale, înainte de pandemie. Astfel, studiul indică faptul că, în medie, principalele rezultate ale reclamelor au fost foarte puţin afectate.

"Unul dintre exemplele de reclamă care arată cum sunt mărcile de folos oamenilor în viaţa de zi cu zi vine de la Heinz, de pe piaţa din UK. Heinz s-a angajat să ofere micul dejun copiilor din medii defavorizate pe durata întreruperii şcolilor. Reclama a fost testată cu Link, instrumentul de pre-testare proprietar Kantar, care a indicat o contribuţie foarte ridicată la brand equity (rezultatele o plasează în topul primelor 2% reclame în UK din acest punct de vedere)", comentează experţii Kantar.

Rezultatele primelor două valuri ale Barometrului COVID-19 au la bază cel mai extins studiu sindicalizat de acest fel din lume, realizat pe mai mult de 45.000 de persoane din peste 50 de ţări, din care 1.800 în Romania.

Datele celui de-al doilea val al studiului au fost culese în perioada 27 - 31 martie 2020. La startul celui de-al doilea val, erau deja aproape 600.000 de cazuri de persoane infectate la nivel global, iar în România de 1.292, de circa cinci ori mai multe decât la startul primului val.

În prezent, la nivel mondial sunt peste 1,9 milioane de cazuri şi mai mult de 6.800 în România.

Kantar România este parte a Kantar, compania globală lider în oferirea de insight-uri demonstrate şi servicii de consultanţă de brand şi comunicare în mai mult de 90 de pieţe.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17633 / 19639
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Leroy și Asociații, alături de VINCI Energies în achiziția Grupului EnergoBit, asistat de D&B David și Baias. Echipe multidisciplinare coordonate de Bruno Leroy (Partener) și Andreea Toma (Partener), pentru cumpărător, și de Sorin David (Partener Coordonator), pentru vânzător
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Mozaik Investments în achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel) au coordonat echipa | Ce firmă de avocați a mai fost implicată în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...