ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Capitala este lider naţional în vânzările din retail; femeile generează 60% din totalul tranzacţiilor (analiză)

05 Februarie 2025   |   Agerpres

Studiul, bazat pe date anonimizate colectate de la peste 8,5 milioane de consumatori români, evidenţiază faptul că românii reprezintă cel mai atipic segment de cumpărători şi alocă peste 27% din bugetul gospodăriei pentru alimente şi băuturi nealcoolice, cel mai mare procent din Uniunea Europeană, conform Eurostat, unde media este de puţin peste 17%.

 
 
Bucureştiul este lider naţional în materie de vânzări în retail, cu 10,49% din total, urmat de Timişoara (7,23%) şi de Cluj-Napoca (4,58%), conform unei analize de specialitate, publicată miercuri.

Cercetarea realizată de Footprints AI arată că femeile generează aproape 60% din tranzacţiile din retailul românesc, iar segmentul 35-54 de ani domină consumul prin stabilitate financiară şi orientare către produse de calitate, în timp ce familiile cu copii contribuie cu aproape 35% din vânzări, reprezentând un segment strategic pentru retaileri.

Studiul, bazat pe date anonimizate colectate de la peste 8,5 milioane de consumatori români, evidenţiază faptul că românii reprezintă cel mai atipic segment de cumpărători şi alocă peste 27% din bugetul gospodăriei pentru alimente şi băuturi nealcoolice, cel mai mare procent din Uniunea Europeană, conform Eurostat, unde media este de puţin peste 17%.


De asemenea, românii continuă să acorde prioritate produselor esenţiale, cum ar fi uleiul de floarea-soarelui, zahărul şi laptele, care domină coşul de cumpărături.

"Cu toate acestea, produsele premium câştigă din ce în ce mai mult teren, în special în mediul urban. Categorii precum panificaţia furnizată (9,45% din totalul vânzărilor) şi gustările dulci (9,66%) se numără printre preferatele consumatorilor, indicând o tendinţă spre confort şi auto-răsfăţ", se menţionează în analiză.

Potrivit sursei citate, în zonele rurale, comportamentul de cumpărare se orientează în special spre produse esenţiale precum uleiul, zahărul şi lactatele, consumatorii fiind mai atenţi la preţ şi la necesităţile de bază.

În acelaşi timp, lactatele precum iaurtul, sana şi kefirul au înregistrat un avans semnificativ, datorită interesului crescut pentru produse sănătoase. Totodată, gustările dulci şi sărate reprezintă împreună 17,5% din volumul vânzărilor, rămânând extrem de populare, cu vârfuri de consum în sărbătorile de iarnă şi de Paşte.

În aceeaşi categorie a preferinţelor, băuturile alcoolice şi tutunul reprezintă împreună 6,5% din totalul cheltuielilor gospodăriilor din România, conform Eurostat, un procent semnificativ peste media europeană de 4,4%. La categoria băuturilor alcoolice berea continuă să ocupe un loc semnificativ, reprezentând aproape 8% din totalul vânzărilor, fiind asociată cu evenimente sociale şi consum crescut în sezonul cald.

Românii îşi sincronizează achiziţiile cu zilele de salariu, cele mai multe tranzacţii fiind înregistrate în jurul zilelor de 5 şi 20 ale lunii. Intervalul orar preferat pentru cumpărături este între 11:00 şi 13:00, când predomină cumpărăturile planificate, iar serile sunt rezervate pentru achiziţii rapide după programul de muncă.

Footprints AI oferă agenţiilor şi brandurilor o platformă de analiză, automatizare şi inteligenţă artificială pentru planificarea şi derularea campaniilor publicitare omnichannel.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1378 / 19783
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Lucian Barbu (Tax Partner - NNDKP): “Cred că anul următor nu vom scăpa fără alte creşteri de impozite. În ultima vreme am întâlnit destul de mulţi antreprenori care îşi pun problema să-şi mute afacerile în Bulgaria”
Cum reușește Băncilă, Diaconu și Asociații să transforme stagiile de practică într-o rampă reală spre avocatura de business: selecție riguroasă, mentorat „buddy” și oportunități concrete de carieră pentru studenții motivați | Miruna Coderie, Avocat: “Este o oportunitate reală de dezvoltare, care poate marca începutul unei cariere solide în domeniul juridic”
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...