
CCIB solicită Guvernului prelungirea termenelor de scadenţă la obligaţiile fiscale pentru companii până la finele anului
19 Iulie 2021
AgerpresSolicitarea Camerei bucureştene, adresată Guvernului, vine în contextul în care "după un an şi jumătate de pandemie, foarte multe companii, îndeosebi firme din segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii, se se confruntă cu probleme serioase în ceea ce priveşte finanţarea activităţii curente".
Întreprinderile mici şi mijlocii din România se confruntă cu probleme serioase în ceea ce priveşte finanţarea activităţii curente şi este nevoie de extinderea sferei obligaţiilor principale şi prelungirea termenelor de scadenţă pentru această măsură până la finalul anului 2021, susţin reprezentanţii Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB).
Solicitarea Camerei bucureştene, adresată Guvernului, vine în contextul în care "după un an şi jumătate de pandemie, foarte multe companii, îndeosebi firme din segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii, se se confruntă cu probleme serioase în ceea ce priveşte finanţarea activităţii curente".
"Criza pandemică a condus la o creştere substanţială a costurilor la materii prime, materiale, consumabile şi echipamente, în anumite cazuri consemnându-se dublări sau chiar triplări ale acestora. De asemenea, pentru a respecta condiţiile impuse de guvern pentru limitarea răspândirii noului coronavirus, firmele au fost nevoite să-şi regândească fluxurile de producţie, ceea ce a generat costuri suplimentare deloc de neglijat, în condiţiile în care numărul clienţilor şi valoarea comenzilor s-au diminuat. În acest context economic şi financiar dificil, de câteva luni, mediul privat trebuie să plătească către organele fiscale atât sumele datorate amânate la plată în perioada pandemiei, cât şi sumele curente, ceea ce creează o presiune uriaşă asupra bugetelor celor mai multe firme şi companii, indiferent de domeniul de activitate", menţionează sursa citată într-un comunicat transmis, luni, AGERPRES.
Oficialii CCIB consideră că statul poate şi trebuie să sprijine în continuare mediul privat, prin luarea unor măsuri care să aibă cu adevărat impact. Astfel, prin extinderea sferei obligaţiilor principale restante pentru care contribuabilii pot beneficia de mecanismul restructurării prevăzut în OG nr. 6/2019 şi prin prelungirea termenelor de scadenţă pentru această măsură până la finalul anului 2021, o parte semnificativă a instituţiilor afectate de pandemie beneficiază de şansa de a reintra pe un trend ascendent.
"Pentru a contrabalansa impactul pe termen scurt pe care această măsură îl va avea asupra bugetului de stat, Camera bucureşteană apreciază ca fiind deosebit de utilă concentrarea atenţiei autorităţilor competente pe destructurarea mecanismelor care alimentează economia subterană, care reprezintă o treime din Produsul Intern Brut. Astfel, pe de o parte, bugetul de stat este alimentat cu sume consistente, iar pe de altă parte, sunt scoşi de pe piaţă cei care viciază competiţia şi creează dificultăţi suplimentare întreprinzătorilor oneşti. Măsura de extindere a ariei de aplicabilitate a mecanismului restructurării ar completa în mod fericit celelalte decizii luate de Executiv în sprijinul companiilor private, apreciate la justa lor valoare de către Camera bucureşteană la timpul potrivit, şi care, în ansamblu, conduc la "repunerea pe picioare" a comunităţii de afaceri, grav afectată de criza sanitară şi economică din ultimul an şi jumătate", notează CCIB.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 13270 / 19251 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...