ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CGS România – Principalele motive pentru care companiile românești apelează la outsourcing

09 Decembrie 2021   |   BizLawyer

• Cum a influențat pandemia decizia companiilor locale de a externaliza • Ce recomandă România drept una dintre cele mai dezirabile zone pentru outsourcing • Companiile locale din banking și healthcare nu vizează externalizarea – de ce? • Case study CGS – În cazul companiilor de retail rata apelurilor abandonate scade cu cca. 94%

 
 
Accesul la resurse specializate, expertiza centrelor de contact în a oferi performanțe superioare și accesul la tehnologii noi sunt printre principalele motive pentru care companiile românești iau decizia de a externaliza anumite servicii, potrivit Computer Generated Solutions (CGS) România, liderul pieței locale de business process outsourcing (BPO).

„Piața din România reprezintă o nișă foarte importantă pentru noi, mai ales că, în ultimii ani, am sesizat o deschidere tot mai mare a companiilor locale către serviciile de outsourcing. Dacă, în trecut, reducerea de costuri prin externalizare era unul dintre principalele obiective, acum observăm că majoritatea companiilor își doresc să se concentreze pe core-business-ul lor, lăsând în grija partenerilor activitățile conexe. În plus, mulți au înțeles că, prin intermediul unui centru de contact, au acces mai rapid la talentele din piață și pot găsi servicii de calitate, alături de tehnologii și procese ce duc la o scalabilitate rapidă și la satisfacția clienților finali”, a declarat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.


Potrivit afirmațiilor sale, reducerea costurilor, deși nu mai este un criteriu important de decizie, este luat în calcul deoarece companiile care aleg externalizarea pot observa o scădere a cheltuielilor legate de recrutare și training, a celor de infrastructură IT (hardware și software) cât și a celor de facility management (închirierea și întreținerea birourilor).

În acest moment, CGS România deține în portofoliul său clienți companii locale (fie 100% românești, fie internaționale), atât de mari dimensiuni, cât și medii sau mici. Când vine vorba de diferența dintre acestea din punct de vedere al abordării serviciilor de outsourcing, Vladimir Sterescu a afirmat că firmele multinaționale sunt familiarizate cu beneficiile externalizării atât din punct de vedere al costurilor, cât și al calității și au deja experiență în acest sens. Printre acestea, majoritatea companiilor care optează să lucreze cu un contact center sunt cele din industrii precum telecom, utilități, retail, IT.

„Business-urile medii sau mici decid să externalizeze deoarece competiția ridicată din industria lor îi împinge în a alege acei parteneri deja specializați și experimentați pe nevoia lor încă de la început. De asemenea, aș adăuga că nici un client nu este prea mic pentru noi. Suntem atât de bine pregătiți pentru a prelua activitățile oricărei companii indiferent de mărime sau complexitatea proceselor de business”, a mai declarat Vladimir Sterescu.

Pe piața locală poate fi observat, de asemenea, conservatorism organizational sau în general, de business, mai ales atunci când companiile sunt intens antreprenoriale, când au deja o relație cu clienții lor foarte personalizată și apropiată, lipsită uneori de proceduri de business care ar facilita standardizarea abordării diferitelor situații și posibilitatea externalizării către un alt partener.

O altă categorie de companii este cea de healthcare, pentru care, în alte țări, CGS oferă servicii de suport precum programări și sfaturi medicale. În România însă, relația clinică/spital – pacient – doctor este una unde există o mare oportunitate de a fi externalizată, chiar și automatizată, unde tehnologii ca machine learning pot eficientiza procesul de stabilire de programări.

Ultima perioadă, din martie 2020 și până în prezent, marcată de pandemia de Coronavirus, a adus o schimbare în percepția companiilor locale vis-à-vis de serviciile de outsourcing. Astfel, anumite industrii care aveau volume foarte mici înainte de pandemie, au dezvoltat noi activități de suport tocmai pentru a putea susține business-ul în contextul restricțiilor impuse. Astfel de jucători provin cu precădere din industrii precum comenzi online, take away, curierat, suport ethnic.

„În general, în perioadele de criză, companiile caută soluții de eficientizare a operațiunilor și de optimizare a costurilor. În perioada de creștere economică companiile caută resurse de a face față creșterii activității lor, iar noi, cei din outsourcing, îi putem ajuta prin forță de muncî, knowledge a proceselor de business, dar și tehnologii invotative care pot rezolva punctual anumite procese de business. Prin urmare, încep să se uite mai atent la opțiunile de externalizare a unor activități, astfel că, pentru industrii precum cea de BPO, aceste perioade sunt, în general marcate de creștere”, a subliniat Sterescu.

Astfel, atât pentru clienți români sau internaționali, piața locală continuă să fie una dintre cele mai bune și atractive zone pentru outsourcing. Motivele sunt multiple - existența unei forțe de muncă calificate (peste 95% dintre angajații CGS România au studii superioare sau sunt încă studenți), fapt care îi face să se poată adapta rapid, să își însușească cunostințe complexe și să livreze la standarde ridicate, sau capacitatea de a oferi servicii în peste 20 de limbi străine, fapt aproape unic în lume. Un alt aspect important este cel al costurilor, ușor mai scăzute față de alte țări UE, mai ales în contextul în care majoritatea companiilor ce activează în Europa vor să aibă centrele de externalizare în interiorul Comunității. Un alt beneficiu al României este eficiența foarte bună și creativitatea angajaților, în comparație cu piețele de outsourcing mai ieftine din India și Filipine.

„Pe baza experienței noastre și a unei analize interne am observat, o dată în plus, ce impact poate avea în business externalizarea serviciilor realizată așa cum trebuie. Astfel, spre exemplu, în cazul companiilor de retail suntem capabili să reducem rata apelurilor abandonate cu cca. 94%, în timp ce în industria HoReCa experiența arată că putem scădea numărul rezervărilor false cu cca. 27%. Important de menționat este și faptul că, analizând proiectele interne, am observat că am crescut cu 34% satisfacția clienților companiilor de electronice și electrocasnice”, a încheiat Vladimir Sterescu.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12461 / 19992
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Nyerges & Partners cooptează doi avocați cu experiență și practică de top: Horia Ispas devine Partener, iar Irina Moinescu se alătură firmei pe poziția de Counsel
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Într-un an dominat de pragmatism, Mitel & Asociații menține ritmul în M&A: echipă compactă, coordonare directă a partenerilor, continuitate și seriozitate în dosarele complexe, proiecte din industrii cu cerere solidă și un mod de lucru centrat pe integrare, calendar și echilibru între părți | Avocații spun că procedurile pentru investiții străine impun răbdare, dar nu schimbă cursul, într-o piață care rămâne activă, dar mai atentă la detalii
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...