Christian Tour va contesta amenda de 90.000 de lei dată de ANPC
20 Mai 2022 Agerpres
Într-un comunicat remis vineri AGERPRES, reprezentanţii tur-operatorului susţin că au aflat din spaţiul public despre sancţiunile aplicate de ANPC, în condiţiile în care autoritatea nu a transmis oficial procesul verbal privind constatarea unor abateri şi sancţiunile aplicate, dar şi că vor demonta "punct cu punct" toate acuzaţiile care li se aduc.
Reprezentanţii Christian Tour vor contesta amenda, în valoare de 90.000 de lei, dată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) şi precizează că au aflat din presă despre sancţiunile primite.
Într-un comunicat remis vineri AGERPRES, reprezentanţii tur-operatorului susţin că au aflat din spaţiul public despre sancţiunile aplicate de ANPC, în condiţiile în care autoritatea nu a transmis oficial procesul verbal privind constatarea unor abateri şi sancţiunile aplicate, dar şi că vor demonta "punct cu punct" toate acuzaţiile care li se aduc.
Astfel, în ceea ce priveşte priveşte cele două puncte de lucru cu sediu expirat, după cum au transmis comisarii ANPC, în urma verificării sediilor tur-operatorului, Christian Tour transmite că autorizaţia acestora era în curs de prelungire. "Conform legislaţiei, noi avem obligaţia de a face o notificare de prelungire a autorizaţiei, urmată de reînnoirea automată - o procedură administrativă care, ca multe altele în România, nu face decât să complice activitatea mediului privat. Dar această situaţie nu a afectat şi nici nu afectează activitatea sediilor ori pe turiştii care ne intră în agenţii. Noi nu fugim nicăieri cu banii turiştilor. Suntem cel mai mare tur-operator român, cu capital 100% autohton. De asemenea, suntem una dintre cele mai longevive agenţii - anul acesta împlinim 25 de ani de activitate şi am crescut datorită turiştilor noştri, a căror satisfacţie reală reprezintă prioritatea zero pentru noi", afirmă Cristian Pandel, proprietarul Christian Tour, într-un comunicat remis AGERPRES.
Reprezentantul Christian Tour le cere autorităţilor ca, înainte de a aplica sancţiuni, să deruleze campanii de informare în rândul operatorilor economici, şi susţine că în România nu există conceptul de prevenţie şi nici de informare. Solicitarea vine în contextul în care există o confuzie privind politica de afişare a preţurilor în euro, care se regăseşte pe lista abaterilor menţionate de ANPC.
"Noi ştim că agenţia de turism are dreptul de a afişa preţurile în euro printr-o excepţie a BNR. Şi aşa ni se pare şi corect: suntem ţară membră a Uniunii Europene, vorbim de ani buni despre aderarea la zona euro, iar preţurile sunt afişate în euro la tot pasul, atât online, cât şi în magazine fizice. De ce, de exemplu, abonamentele la telefoane mobile pot fi în euro, iar pachetele turistice, nu?", arată Cristian Pandel.
De asemenea, comisarii Autorităţii au sancţionat şi lipsa afişării cursului de schimb valutar în agenţii, în condiţiile în care se fac eforturi, inclusiv financiare, pentru automatizarea proceselor şi eliminarea obiceiului de a imprima inutil documente.
Comisarii ANPC mai susţin că au constatat indicarea unor reduceri de preţuri fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul preţului şi menţionarea preţurilor folosind sintagma "de la..." fără a preciza un preţ maxim. "Este încă o dovadă că statul nu înţelege cum funcţionează această industrie. În primul rând, sintagma nu e o invenţie a Christian Tour; este o expresie utilizată pe scară largă de companii în marketing, nu o practică înşelătoare, aşa cum s-ar sugera. Cât priveşte faptul că nu este precizat un preţ maxim, asta arată din nou o profundă necunoaştere a domeniului: un pachet turistic poate fi personalizat, iar turistul poate cere, de exemplu, să zboare cu un avion privat în Maldive, unde să închirieze o insulă întreagă. În turism, nu există un maxim, există cât doreşte turistul să plătească pentru vacanţa lui", mai arată CEO-ul Christian Tour.
Potrivit sursei citate, anual peste 400.000 de turişti români aleg să îşi achiziţioneze vacanţele prin Christian Tour, iar numărul plângerilor se situează statistic la un procent extrem de mic de sub 0,96 la mie.
Potrivit unui comunicat al ANPC, transmis joi AGERPRES, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti a verificat respectarea prevederilor legale, în domeniu, la 7 agenţii de turism aparţinând tur-operatorului, ca urmare a numărului însemnat de reclamaţii primite pe această temă.
În urma controalelor realizate, comisarii au aplicat amenzi în valoare de 90.000 lei, 3 avertismente, precum şi 7 propuneri de încetare a practicilor incorecte.
Neregulile constatate de echipele de control au fost: indicarea unor reduceri de preţuri, la cele practicate fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul preţului; menţionarea preţurilor folosind sintagma "de la..." fără a preciza un preţ maxim; indicarea taxei incluse, nefiind specificat clar la ce tip de taxe se referă menţiunea, în condiţia în care în contract apăreau şi taxe neincluse; afişarea preţului în euro la pachete de servicii turistice din România; lipsa afişării cursului de schimb valutar în agenţii; existenţa a 2 puncte de lucru cu sediu expirat.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 10948 / 20464 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
În spatele scenei, alături de avocații din practica de Real Estate de la Țuca Zbârcea & Asociații, într-un mediu în care calitatea documentației, calibrarea riscurilor și gestionarea inteligentă a calendarului determină dacă un proiect se finanțează, se construiește și se capitalizează corect | De vorbă cu Răzvan Gheorghiu-Testa (partener) despre tendințele pieței imobiliare și forța unei echipe care operează integrat, folosește inteligent regulile și anticipează riscurile, astfel încât proiectele complicate, de la teren și autorizare până la finanțare, leasing și exit să ajungă la linia de sosire
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni AT1 de 500 milioane Euro lansată de Banca Transilvania pe piețele externe
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





