ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Clienţii băncilor au obţinut beneficii de 3,5 milioane de euro în urma negocierilor intermediate de CSALB

10 Septembrie 2020   |   AGERPRES

În timp ce costul plătit de comercianţi pentru soluţionarea unui dosar este de aproximativ 200 de euro, beneficiul mediu obţinut de consumatorii care negociază cu băncile este de 2.700 de euro (în creştere de la 2.150 de euro în 2019).

 
 
Clienţii băncilor au obţinut beneficii de 3,5 milioane de euro în urma negocierilor intermediate de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), în cei cinci ani de la înfiinţare, potrivit unui comunicat remis, joi, AGERPRES.

În timp ce costul plătit de comercianţi pentru soluţionarea unui dosar este de aproximativ 200 de euro, beneficiul mediu obţinut de consumatorii care negociază cu băncile este de 2.700 de euro (în creştere de la 2.150 de euro în 2019).

În cei cinci ani de la înfiinţare, au avut loc mai mult de 1.500 de negocieri între consumatori şi bănci/IFN-uri, din care 1.300 s-au încheiat cu acordul părţilor. În total, consumatorii au obţinut beneficii de 3,5 milioane de euro din aceste negocieri.


Acest lucru arată şi calitatea soluţiilor propuse de cei 19 conciliatori ai CSALB, specialişti cu o solidă experienţă ca avocaţi, profesori universitari sau foşti judecători.

Prin înfiinţarea CSALB s-a creat cadrul legal pentru negocierea, pentru prima dată în România, pe marginea unui contract existent. Astfel, raporturile dintre bănci şi consumatori au putut fi reechilibrate prin scăderea sau eliminarea unor comisioane, diminuarea dobânzilor, ştergerea parţială sau totală a datoriei.

Recordurile valorice ajung până la 298.000 de lei, 52.000 de franci elveţieni (CHF) sau 44.600 de euro, iar unele cazuri şi-au găsit rezolvarea într-o singură zi. 54% dintre creditele conciliate sunt în lei, 23% în euro şi 20% în CHF.

Numărul cererilor de negociere a crescut şi el de la un an la altul, iar anul acesta vor fi de zece ori mai multe cereri decât în 2016. De exemplu, dintre cererile primite, 16% se referă la reducerea sau eliminarea comisioanelor.

Pe 30 octombrie 2018 CSALB depăşea cifra de 1.000 de cereri înregistrate într-un an. La începutul lunii septembrie înregistra deja 1.900 de cereri pe anul 2020 şi peste 5.800 în toţi anii de activitate.

"În primul rând ne aşteptăm ca cererile respinse de bănci să nu depăşească 10% din totalul cererilor trimise de consumatori. Apoi, ne dorim ca CSALB să devină prima opţiune a oricărui consumator care are o nemulţumire în raport cu băncile sau cu IFN-urile. În acest fel, instanţele se vor degreva tot mai mult de litigii, reclamaţiile către ANPC vor continua să scadă, iar educaţia financiară a consumatorilor se va îmbunătăţi", a afirmat Alexandru Păunescu, preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

El se aşteaptă ca IFN-urile să devină cel puţin la fel de receptive precum băncile în acceptarea cererilor de negociere trimise de consumatori. Ţinând cont că IFN-urile şi băncile activează pe aceeaşi piaţă a serviciilor financiare, putem spune că instituţiile financiare nebancare vor avea un dezavantaj concurenţial dacă nu se vor îndrepta către rezolvarea amiabilă a nemulţumirilor semnalate de consumatori.

"Credem că opţiunea concilierii va fi tot mai cunoscută şi utilizată în rândul persoanelor juridice. CSALB poate soluţiona începând cu acest an şi problemele legate de plăţi şi emiterea de monedă electronică. Nu în ultimul rând, aşteptăm să se concretizeze demersul Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri de a înregistra CSALB în reţeaua FIN-NET a Comisiei Europene ca entitate SAL. Acest lucru ne va da acces la experienţa entităţilor FIN-NET similare din toată Europa şi ne-ar permite evoluţii, în special pe partea de digitalizare şi de pregătire a resursei umane. Totodată sperăm ca după cinci ani de la înfiinţare să fie posibilă în Parlament şi transformarea OG 38/2015 în lege", a continuat Păunescu.

CSALB este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare.

Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16768 / 19651
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...