ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Companiile din România nu sunt pregătite pentru mediul economic post-lockdown (studiu)

22 Septembrie 2020   |   Agerpres

De asemenea, în tehnologie şi automatizare, scorul cel mai mic este primit de companii din cauză că nu folosesc tehnologii noi, cum ar fi Inteligenţa Artificială, Big Data sau Robotic Process Automation (scor 4,40). Pe de altă parte multe companii au spus că au oportunităţi de automatizare a proceselor lor de afaceri identificate, evaluate şi implementate (scor 7,74), ceea ce este foarte îmbucurător. În acest sector, scorul general este de 6,81 (nivel mediu).

 
 
Companiile din România trebuie să se repoziţioneze pentru a găsi răspuns la provocările de business generate de pandemie, în condiţiile în care cele mai multe nu sunt pregătite pentru a putea performa în mediul economic post-lockdown, arată rezultatele unui studiu realizat de o companie de consultanţă.
 
Potrivit sursei citate, scorul general care indică nivelul de pregătire al companiilor pentru a putea performa în contextul de afaceri din perioada post-lockdown este de 6,96, iar cea mai deficitară arie este chiar cea de vânzări şi business development cu un scor de 6,70. "Cea mai mare problemă identificată este faptul că adesea companiile nu au un sistem CRM care să permită trasabilitatea proceselor de vânzare şi business development (scor 5,59). De asemenea, rezultatele cumulate arată că în cele mai multe companii nu sunt documentate etapele procesului de cumpărare prin care trece fiecare cumpărător/client (scor 6,54). Aria la care companiile spun că stau cel mai bine este orientarea către consumatori şi nevoile acestora (scor 7,96)", menţionează cercetarea companiei de consultanţă.
 
Raportul realizat de Valoria arată că în domeniul parteneriatelor şi alianţelor, cu un scor general 6,81 (nivel mediu), principala problemă este dată de faptul că cele mai multe companii nu au un proces de identificare proactivă a celor mai potrivite parteneriate şi alianţe de afaceri care să susţină creşterea în perioada următoare (scor 6,11). Aspectul la care companiile respondente stau cel mai bine la acest indicator este conştientizarea că pentru companie şi domeniul de activitate în care activează dezvoltarea de parteneriate şi alianţe este esenţială pentru a avea creştere în perioada următoare (scor 7,80).
 
De asemenea, în tehnologie şi automatizare, scorul cel mai mic este primit de companii din cauză că nu folosesc tehnologii noi, cum ar fi Inteligenţa Artificială, Big Data sau Robotic Process Automation (scor 4,40). Pe de altă parte multe companii au spus că au oportunităţi de automatizare a proceselor lor de afaceri identificate, evaluate şi implementate (scor 7,74), ceea ce este foarte îmbucurător. În acest sector, scorul general este de 6,81 (nivel mediu).
 
În zona eficienţei operaţionale, cu un scor general de 6,84 (nivel mediu), principala problemă semnalată la capitolul eficienţă operaţională este că firmele respondente nu au disponibile la timp şi în mod relevant informaţiile necesare pentru ca toate nivelurile de personal să atingă productivitatea aşteptată (scor 6,76). Pe de altă parte, cele mai multe companii spun că au capacitatea de a scala procesele operaţionale care produc cele mai bune rezultate (scor 7,15).
 
Potrivit sursei citate, în domeniul managementului financiar (scor general 6,92 - nivel mediu), cele mai multe companii spun că principala dificultate vine din faptul că nu au tehnologia necesară unui management financiar care să le ofere datele necesare deciziilor operaţionale şi strategice de business (scor 6,59). Ca urmare nu pot efectua rapid şi cu exactitate previziuni financiare şi nici implementa agil soluţiile decise (scor 6,91). Punctul forte indicat de companiile respondente aici este dat de faptul că au capacitate internă şi externă suficientă pentru a gestiona tranzacţiile contabile şi a minimiza perturbările (scor 7,46).
 
Pe zona culturii organizaţionale, care a obţinut scor general de 7,68, respectiv un nivel bun, punctele forte al companiilor respondente sunt date de faptul că organizaţia are capacitatea de a analiza şi învăţa din experienţă (scor 8,26) şi că are o cultură deschisă, fără vinovăţie şi colaborare (scor 8,09). Scoruri bune apar şi la următoarele două elemente: angajaţii au autonomie, înţeleg misiunea companiei, acţionează cu încredere şi sunt implicaţi (scor 7,74) şi compania are o cultură organizaţională care pune accent pe agilitate şi răspunde bine la schimbări (scor 7,72).
 
De asemenea, şi în ceea ce priveşte capacitatea de îmbunătăţire continuă scor general obţinut este unul bun, respectiv 7,11. Din punct de vedere al modelului DMAIC, companiile sunt cel mai bine pregătite pentru a identifica şi defini problemele care le împiedică performanţa superioară, urmată de capacitatea de a analiza factorii care trebuie corectaţi sau eliminaţi pentru a atinge performanţa superioară dorită.
 
"Cea mai deficitară este capacitatea companiilor respondente de a menţine beneficiile obţinute prin controlul rezultatului, urmată de capacitatea a măsura corect şi relevant diferenţa dintre performanţa actuală şi cea superioară necesară", se mai arată în studiul Valoria.
 
Studiul realizat are la bază diagnoza Fast Track la care au răspuns online 389 de manageri şi antreprenori provenind din companii cu activitate în 14 industrii în perioada 15 iunie - 31 august 2020. Dintre respondenţi, 17% provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro, 7% din companii cu cifră de afaceri între 50-100 de milioane de euro, 21% cu cifra de afaceri între 10-50 milioane de euro, 8% cu cifra de afaceri între 2-10 milioane euro şi 47% sub două milioane de euro cifră de afaceri. 42% dintre respondenţi au funcţia de CEO/Preşedinte/Director General. Pentru evaluarea ariilor de analiză, în diagnoza Fast Track a fost utilizată o scală a nivelului de pregătire de la zero-deloc la zece-foarte bun.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16787 / 19763
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum reușește Băncilă, Diaconu și Asociații să transforme stagiile de practică într-o rampă reală spre avocatura de business: selecție riguroasă, mentorat „buddy” și oportunități concrete de carieră pentru studenții motivați | Miruna Coderie, Avocat: “Este o oportunitate reală de dezvoltare, care poate marca începutul unei cariere solide în domeniul juridic”
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...