ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

După pandemie, 45% dintre angajaţi se aşteaptă să revină complet la viaţa de birou (sondaj)

21 Aprilie 2021   |   Agerpres

"Pentru a menţine un echilibru bun între viaţa de la birou şi cea de acasă, 31,9% dintre angajaţii din România care au răspuns sondajului îşi doresc să lucreze doar de la birou după ce va trece pandemia şi alţi 36,2% vor să vină 3-4 zile pe săptămână la sediul companiei. Doar 9,4% consideră că lucrul de acasă 100% din timp este mai potrivit pentru viitor", arată sursa citată.

 
 
Modelul de lucru hibrid s-a conturat tot mai mult în ultimul an la nivel global şi există deja angajatori din România care au decis să treacă permanent la acest sistem în care echipa lucrează parţial de la birou şi restul de acasă, potrivit unui sondaj realizat de un dezvoltator de birouri.
 
Aproape 35% dintre angajaţii care au participat la un sondaj recent iniţiat de Genesis Property cred că lucrul hibrid va fi modelul viitorului, în timp ce alţi 45% se aşteaptă să revină complet la viaţa de birou, cât mai aproape de cum era înainte de Covid-19, Totodată, un angajat din cinci crede că în viitor va lucra mai mult de acasă.
 
"Pentru a menţine un echilibru bun între viaţa de la birou şi cea de acasă, 31,9% dintre angajaţii din România care au răspuns sondajului îşi doresc să lucreze doar de la birou după ce va trece pandemia şi alţi 36,2% vor să vină 3-4 zile pe săptămână la sediul companiei. Doar 9,4% consideră că lucrul de acasă 100% din timp este mai potrivit pentru viitor", arată sursa citată.
 
Pentru 54,3% dintre angajaţi, modelul de lucru hibrid înseamnă flexibilitate şi independenţă în activitatea profesională şi 51,5% susţin că are un rol major în menţinerea echilibrului între viaţa personală şi cea profesională. În acelaşi timp, 39,5% spun că aşa îşi pot eficientiza timpul şi resursele, iar 38,3% recunosc că au lucrat mai eficient în acest sistem în ultimul an, având oportunitatea de a lucra în echipă şi de a interacţiona mai bine cu managerii. Nu în ultimul rând, 26,2% spun că lucrul hibrid îi ajută să evite probleme de sănătate psiho-emoţională care pot să apară atunci când lucrează doar de acasă.
 
În acest context, angajaţii cred că biroul lor trebuie să treacă printr-o serie de schimbări pentru a se adapta modelului de lucru al viitorului şi pentru a fi mai bine pregătit pentru întoarcerea în siguranţă a oamenilor la scară largă. 35,4% dintre cei care au răspuns sondajului se aşteaptă la schimbări în ceea ce priveşte măsurile pentru protejarea sănătăţii, iar 32,5% consideră că vor vedea schimbări privind structura şi organizarea spaţiului, aşa încât să răspundă mai bine modului de lucru care va fi aplicat în companie.
 
"Indiferent cum vom lucra după ce va trece pandemia, biroul în care ne vom petrece cel puţin câteva zile pe săptămână trebuie să fie pregătit pentru a atenua riscurile pentru sănătate. Pentru a se simţi mai în siguranţă la birou, angajaţii vor sisteme performante pentru îmbunătăţirea calităţii aerului şi apei din clădire, materiale sanitare care să fie distribuite imediat în caz de nevoie, sisteme pentru igienizarea spaţiului interior şi proceduri bine puse la punct pentru situaţia în care apare un caz de îmbolnăvire în companie. Implementarea acestor măsuri, incluse în standardul The Immune Building Standard, oferă oamenilor încrederea şi liniştea de care au nevoie pentru a fi creativi, performanţi şi eficienţi", spune Darren Allen, director de dezvoltare în cadrul Genesis Property.
 
Iniţiat în aprilie 2020, la scurt timp după începerea pandemiei, Immune este primul standard global open-source care evaluează rezistenţa clădirilor de birouri la pandemia Covid-19 şi la alte ameninţări similare pentru sănătate. Standardul propune 135 de măsuri coerente şi bazate pe ştiinţă pe care orice proprietar de clădiri de birouri sau angajator care îşi desfăşoară activitatea în clădire le poate aplica pentru a îmbunătăţi rezilienţa birourilor la provocările pentru sănătate atât din prezent, cât şi din viitor.
 
Sondajul Genesis Property privind percepţia angajaţilor despre viitorul birourilor şi perspectiva reîntoarcerii la birou a fost desfăşurat în februarie-martie 2021 prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.183 de utilizatori de internet din toată ţara. Aproape 59% dintre participanţi sunt femei, aproximativ 60% au vârsta între 25 şi 40 de ani şi 9 din 10 sunt angajaţi full-time.
 
Genesis Property este unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori de birouri de clasa A din România. Compania deţine peste 150.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri de clasa A care găzduiesc peste 20.000 de angajaţi: Novo Park din Pipera şi West Gate Business District din zona Militari. Genesis Property este, de asemenea, dezvoltatorul primului campus studenţesc privat din România, West Gate Studios, şi al unităţii de cazare de 4 stele Studio One Accommodation Suites.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11589 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...