
Franciza Used Products, dezvoltată pe piața locală de un avocat, a raportat afaceri de 1,7 milioane euro în 2022
31 Ianuarie 2023
BizLawyerUnul dintre obiectivele pe care Alexandru Săsărman, fondatorul business-ului, le-a stabilit pentru 2023 este deschiderea a încă șase magazine, fiind vizate în principal în orașele cu o populație de peste 50.000 locuitori
![]() |
Dezvoltarea unei afaceri în franciză, care vine la pachet cu o serie de avantaje, poate fi răspunsul căutărilor tale atunci când te decizi să devii antreprenor. Așa au pornit la drum și soții Ramona și Alexandru Săsărman, dornici să experimenteze ceva nou și analizând mai multe idei de business, potrivite cu nevoile lor.
”După o carieră de aproape zece ani în avocatură, am ajuns, împreună cu soția mea, la ideea că ceea ce făceam, chiar dacă era profitabil financiar, nu era pe placul nostru. Am decis să ne implicăm într-o franciză, întrucât am considerat că franciza trebuia să fie rețeta garantată a unui succes. Ne-am oprit la conceptul Used Products și, ulterior, am început să ne facem planuri”, povestește Alexandru Săsărman.
”După o carieră de aproape zece ani în avocatură, am ajuns, împreună cu soția mea, la ideea că ceea ce făceam, chiar dacă era profitabil financiar, nu era pe placul nostru. Am decis să ne implicăm într-o franciză, întrucât am considerat că franciza trebuia să fie rețeta garantată a unui succes. Ne-am oprit la conceptul Used Products și, ulterior, am început să ne facem planuri”, povestește Alexandru Săsărman.
Se întâmpla în anul 2018, iar conceptul punctat de antreprenor se referă la filiala locală a retailerului olandez Used Products, specializat în vânzarea de produse noi şi pre-utilizate, o afacere aflată astăzi în plin proces de expansiune la nivel local, cu trei magazine în franciză deschise până la finalul lui 2022 și o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 8,4 milioane de lei. În paralel, pentru piața din România, este dezvoltat și un magazin online, mai ales că în ultimii ani acest segment a avut o creștere spectaculoasă.
Pentru a pune la punct businessul, astfel încât să se adapteze perfect pieței românești, cei doi antreprenori au făcut deplasări în Olanda și au avut mai multe întâlniri și negocieri cu francizorii, urmate de semnarea contractului de Master Franciză. Inițial, bugetul alocat pentru lansarea în plan local a fost de 200.000 de euro.
”Conceptul de business e ancorat în nevoia imediată a disponibilității clienților de numerar. Nu mă voi duce niciodată înspre partea de amanet dar, pentru moment, e cea mai ușoară metodă de a explica. Mai concret, oricare dintre noi avem acasă o mulțime de produse pe care nu le mai folosim: un fier de călcat, un prăjitor de pâine, o bicicletă de fitness. Sau poate ne dorim un upgrade la laptopul de la muncă sau, de ce nu, poate copilul își dorește o altă consolă. Ei bine, noi le putem rezolva pe toate în același timp, pe loc. Desigur, îți putem oferi modele superioare la un preț foarte bun și putem garanta funcționarea acestora pentru o perioadă de cel puțin 12 luni”, explică Alexandru Săsărman.
Potrivit spuselor sale, ideea aceasta de franciză nu a fost aprobată sau încurajată de apropiați, care au considerat că este o afacere deja consumată prin modelul de ”consignație”, foarte cunoscut în anii ’90 în România. Treptat, businessul a crescut și la nivel de echipă: dacă la deschiderea primului magazin, în 2018, au fost angrenate trei persoane, în prezent echipa a ajuns la unsprezce, în departamente precum: ”Dezvoltare Franciză”, ”Operațional”, ”Financiar”.
”Modelul de antreprenor l-am găsit în familie, în persoana socrului meu, care a avut o vechime de peste 20 de ani într-o companie multinațională și m-a inițiat în culisele antreprenoriale. Din punctul de vedere al selecției potențialilor francizați, cred că acest business se potrivește profilului pe care l-am avut și eu, personal. Adică: <
Un plan pentru încă șase magazine
Cronologic, primul magazin în franciză din România a fost lansat în 2018 la Cluj-Napoca, al doilea în 2021, în Timișoara, iar al treilea anul trecut, la București. Strategic, unul dintre obiectivele pe care Alexandru Săsărman le-a stabilit pentru 2023 este deschiderea a încă șase magazine, fiind vizate în principal în orașele cu o populație de peste 50.000 locuitori. Și tot la nivel de strategie, compania se află în căutarea de parteneri în Ungaria pentru extinderea cu magazine în sistem de franciză, o măsură care face parte dintr-un proces mult mai amplu de dezvoltare în țările din regiune.
”Meritul reușitelor în acest business se datorează fondatorilor din Țările de Jos, care au construit rețeta în urmă cu mai bine de 25 de ani și, în tot acest timp, au extins rețeaua de franciză în cinci țări europene, urmând, în curând, să se lanseze și în a șasea țară”, adaugă Alexandru Săsărman.
Astăzi, din stocul Used Products – categorii prezente în magazine - fac parte produse precum: telefoane mobile, laptopuri, tablete, console de gaming, aparate foto și video, televizoare, echipamente audio, etc. Toate aceste produse comercializate în magazinele fizice se regăsesc listate și în platforma proprie a companiei, personalizată pentru România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 631 / 13235 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PwC și D&B David și Baias au asistat compania Public Power Corporation (PPC) din Grecia în tranzacția de preluare a activelor din România ale grupului Enel
LadyLawyer | Doamnele avocat dau forță echipei Stratulat Albulescu & Asociații, firmă în care dedicarea, creativitatea, perseverența, mediul de lucru și expunerea la proiecte de anvergură clădesc cariere solide. De vorbă cu avocatele firmei despre valori, decizii înțelepte și calități care pavează drumul spre succes
LadyLawyer | Lavinia Nucu, Head of Legal pentru România în cadrul CPI Property Group, avocat cu o carte de vizită impresionantă, trail-blazer pe piața din România în multe tranzacții high-profile din industria de real estate: Orice problemă, indiferent de anvergură, surmontată prin alinierea sinergiilor echipei, este un motiv de satisfacție profesională și întărește sentimentul de apartenență la o organizație de succes
Filip & Company a asistat grupul Digi la încheierea unui contract cu abrdn pentru finanțarea dezvoltării unei rețele de comunicații în sudul Spaniei. Ce avocați au lucrat în proiect
Proprietarii Balvanyos Resort au cumpărat hotelul K+K Elisabeta din centrul Capitalei. Avocații Wolf Theiss au asistat vânzătorul
LegiTeam | Bulboacă & Asociații recrutează avocat (Finance & Banking)
Despre protecția avertizorilor în interes public, garanții și sprijin împotriva represaliilor, dar și despre obligațiile mediului public și privat, pentru efectuarea corectă și rapidă a raportărilor, într-o discuție cu avocații firmei Popescu & Asociații | Circumstanțele în care poate fi clasată o raportare în procedura internă lasă suficient loc de interpretare subiectivă, poate chiar discreționară. Puncte forte și vulnerabilități ale legii
LegiTeam | Voicu & Filipescu is looking for junior lawyers
Corporate & Commercial - Powered by CMS | Impactul factorilor ESG asupra proiectelor de fuziuni și achiziții (M&A)
SIMION & BACIU, reconfirmată ca o firmă-reper în domeniul Proprietății Intelectuale și TMT în ediția 2023 a Chambers and Partners Europe
Legea avertizorilor, jalon în PNRR și un punct central de atenție în perioada următoare, radiografiată de avocații NNDKP | George Trandafir (Managing Associate): Noua lege a avertizorilor se înscrie, din păcate, sub aspectul tehnicii legislative și al suficienței reglementării, într-un trend regresiv al actelor normative. Textul este redactat într-o manieră care face dificilă stabilirea domeniului său de aplicare
Popescu & Asociații intenționează să crească și să consolideze echipa din practica Dreptului Concurenței, care acoperă un volum de 30-35% din activitatea firmei | De vorbă cu partenerele Loredana Popescu și Dana Bivol despre modul în care se lucrează și proiectele de referință din această arie. Activitate preponderent preventivă, prin semnalarea potențialelor probleme de risc și găsirea celor mai bune soluții pentru evitarea sancțiunilor. Avocații cu o vastă experiență formează adevărate echipe cu reprezentanții fiecărui client
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...