ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

IMM-urile din România se confruntă cu scăderi ale veniturilor cu până la 50% (analiză)

08 Mai 2025   |   Agerpres

Potrivit datelor centralizate de Pixer Agency, cele mai afectate domenii sunt afacerile din e-Commerce, Servicii B2B şi Sănătate & Wellness, pentru care clienţii din online şi vânzările generate de aceştia reprezintă între 70% şi 90% din totalul afacerilor.

 
 
Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM) din România se confruntă cu o serie de probleme critice, care le pun la încercare dezvoltarea şi chiar existenţa, printre care scăderea veniturilor cu până la 50% şi cheltuieli mari mari decât câştiguri, relevă o analiză de specialitate, publicată joi.

Potrivit datelor centralizate de Pixer Agency, cele mai afectate domenii sunt afacerile din e-Commerce, Servicii B2B şi Sănătate & Wellness, pentru care clienţii din online şi vânzările generate de aceştia reprezintă între 70% şi 90% din totalul afacerilor.

"IMM-urile se confruntă cu o competiţie tot mai agresivă şi cu o creştere accentuată a costurilor de achiziţie a clienţilor, ceea ce le reduce considerabil marjele de profit. La acestea se adaugă schimbările rapide în comportamentul consumatorilor, ceea ce duce la pierderi de oportunităţi şi la scăderea vânzărilor. În lipsa unei adaptări rapide şi a unor soluţii de marketing digital performante, multe afaceri riscă să rămână în urmă sau chiar să iasă complet din piaţă. Astfel, în 2025, marketingul digital nu mai e opţional, iar fără o strategie solidă, businessul suferă. Presiunea e mai mare decât în anii trecuţi. 2024 a fost un an imprevizibil, iar 2025 vine cu schimbări majore, afectând IMM-urile", se arată în analiză.


Cu toate acestea, specialiştii remarcă faptul că firmele nu-şi reduc bugetele de marketing, dar pun accent pe optimizarea costurilor de promovare, creşterea vânzărilor, rezultate cu maximul de eficienţă, cu un cost mai mic de reclamă şi rezultate într-un timp mai scurt.

Astfel, în 2025, bugetele de marketing digital ale IMM-urilor variază între 1.000 de euro şi 150.000 de euro/lună, iar companiile din e-Commerce, Turism şi Fashion sunt cei mari investitori în promovare online, în special în Google Ads, Facebook Ads, TikTok Ads, dar şi e-mail marketing.

"Afacerile cu vânzări slabe trebuie să facă schimbări profunde, dar esenaţiale în strategia de marketing digital, apelând la specialişti cu rezultate dovedite. Prin redefinirea corectă a profilului de client, poziţionarea potrivită, setarea unui funnel de vânzare eficient care să transforme utilizatorii în cumpărători, optimizarea costului per click cu până la 40%, dar şi implementarea de automatizări inteligente, au loc creşteri vizibile de vânzări încă din primele 30-60 de zile", notează consultanţii.

Fondată în urmă cu opt ani, Pixer Agency are peste 200 de clienţi în portofoliu din 35 de domenii, iar din echipă fac parte 12 specialişti care au setat peste 7.500 de campanii cu vânzări performante, gestionând bugete de peste 15 milioane de euro.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4 / 19034
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr a asistat Hellman & Friedman în legătură cu investiția sa, alături de CVC, în Mehiläinen. Mădălina Neagu (partner) a coordonat echipa care a oferit consultanță juridică în România și Serbia
Exim Banca Românească participă la un credit sindicalizat de 110 mil. € atras de Moov Leasing. Filip & Company a asistat juridic băncile
Women Lawyers | Adela Nuță, Managing Associate BACIU PARTNERS, spune că un loc este modelat de oamenii care îl compun, la fel cum oamenii sunt influențați de spiritul locului. „Iar atunci când această dinamică este construită pe curaj, agilitate și dorința de a atinge excelența, profesia devine mai mult decât o carieră, devine o modalitate de a înțelege, influența și transforma realitatea din jur”
Leroy și Asociații a asistat ENGIE Romania în achiziția unui proiect eolian în județul Constanța. Ce avocați au fost în prima linie
Filip & Company a asistat Amstar Management în vânzarea hotelurilor Duke Romană și Duke Armenească din București. Ioana Roman (partener) a coordonat echipa
Cum lucrează avocații firmei Țuca Zbârcea & Asociații în proiectele de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și cum îi pot ajuta pe clienții care solicită asistență | Șansele unui proiect depind de caracteristicile sale intrinseci, de îndeplinirea criteriilor de eligibilitate și de corectitudinea cu care sunt colectate documentele necesare depunerii dosarului. De vorbă cu Raluca Vasilache (Partener) și Andreea Oprișan (Partener) despre pașii care trebuie urmați și aspectele sensibile de care companiile trebuie să țină cont
RTPR, avocații băncilor în finanțarea sindicalizată de 3,1 miliarde lei acordată Electrica. Cosmin Tilea (Partner) și Andreea Nedeloiu (Counsel) au coordonat echipa
Women Lawyers | De vorbă cu Angela Porumb (Partener Mușat & Asociații), avocat o carieră de peste 20 de ani în avocatura de business, care a ales această firmă din dorința clară de a evolua: ”Pasul spre Mușat & Asociații a fost definitoriu pentru maturizarea și împlinirea mea ca avocat. Am avut în acest fel avantajul de a intra în dosare complexe, cu rezonanță juridică, cauze ce, dincolo de pregătirea teoretică, au implicat creativitate maximă și obligatoriu efort de echipă”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Gabriela Neagu, Managing Associate la Băncilă, Diaconu și Asociații, avocatul care a construit de la zero practica de Banking & Finance a firmei: „Să ai șansa nu doar să faci parte dintr-o echipă, ci să o modelezi și să o dezvolți, este un proces care îți aduce atât satisfacție, cât și o responsabilitate reală”
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...