ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

IMM-urile din România se confruntă cu scăderi ale veniturilor cu până la 50% (analiză)

08 Mai 2025   |   Agerpres

Potrivit datelor centralizate de Pixer Agency, cele mai afectate domenii sunt afacerile din e-Commerce, Servicii B2B şi Sănătate & Wellness, pentru care clienţii din online şi vânzările generate de aceştia reprezintă între 70% şi 90% din totalul afacerilor.

 
 
Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM) din România se confruntă cu o serie de probleme critice, care le pun la încercare dezvoltarea şi chiar existenţa, printre care scăderea veniturilor cu până la 50% şi cheltuieli mari mari decât câştiguri, relevă o analiză de specialitate, publicată joi.

Potrivit datelor centralizate de Pixer Agency, cele mai afectate domenii sunt afacerile din e-Commerce, Servicii B2B şi Sănătate & Wellness, pentru care clienţii din online şi vânzările generate de aceştia reprezintă între 70% şi 90% din totalul afacerilor.

"IMM-urile se confruntă cu o competiţie tot mai agresivă şi cu o creştere accentuată a costurilor de achiziţie a clienţilor, ceea ce le reduce considerabil marjele de profit. La acestea se adaugă schimbările rapide în comportamentul consumatorilor, ceea ce duce la pierderi de oportunităţi şi la scăderea vânzărilor. În lipsa unei adaptări rapide şi a unor soluţii de marketing digital performante, multe afaceri riscă să rămână în urmă sau chiar să iasă complet din piaţă. Astfel, în 2025, marketingul digital nu mai e opţional, iar fără o strategie solidă, businessul suferă. Presiunea e mai mare decât în anii trecuţi. 2024 a fost un an imprevizibil, iar 2025 vine cu schimbări majore, afectând IMM-urile", se arată în analiză.


Cu toate acestea, specialiştii remarcă faptul că firmele nu-şi reduc bugetele de marketing, dar pun accent pe optimizarea costurilor de promovare, creşterea vânzărilor, rezultate cu maximul de eficienţă, cu un cost mai mic de reclamă şi rezultate într-un timp mai scurt.

Astfel, în 2025, bugetele de marketing digital ale IMM-urilor variază între 1.000 de euro şi 150.000 de euro/lună, iar companiile din e-Commerce, Turism şi Fashion sunt cei mari investitori în promovare online, în special în Google Ads, Facebook Ads, TikTok Ads, dar şi e-mail marketing.

"Afacerile cu vânzări slabe trebuie să facă schimbări profunde, dar esenaţiale în strategia de marketing digital, apelând la specialişti cu rezultate dovedite. Prin redefinirea corectă a profilului de client, poziţionarea potrivită, setarea unui funnel de vânzare eficient care să transforme utilizatorii în cumpărători, optimizarea costului per click cu până la 40%, dar şi implementarea de automatizări inteligente, au loc creşteri vizibile de vânzări încă din primele 30-60 de zile", notează consultanţii.

Fondată în urmă cu opt ani, Pixer Agency are peste 200 de clienţi în portofoliu din 35 de domenii, iar din echipă fac parte 12 specialişti care au setat peste 7.500 de campanii cu vânzări performante, gestionând bugete de peste 15 milioane de euro.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1083 / 20113
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dr. Cosmin Vasile, singurul avocat român considerat de Lexology „Thought Leader” atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation | Ce spune un practician român de top despre prezentul și viitorul arbitrajului: piața cere proceduri eficiente și previzibile, UE trebuie să clarifice circulația sentințelor arbitrale străine, iar finanțarea de către terți urcă pe agendă. Arbitrajul rămâne opțiunea asumată pentru dispute complexe, cu rezultate măsurabile
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la vânzarea participației în Rătești Solar și a împrumuturilor acordate ca acționar către Econergy International, pentru 45,6 milioane EUR
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...