
Magazinele online raportează pierderi de până 30% pe lună, deoarece promovează produse neperformante (analiză)
26 Ianuarie 2023
AGERPRESEstimările specialiştilor pentru anul 2023 relevă faptul că va continua să se majoreze CPC-ul (cost per click), în timp ce produsele cele mai cumpărate vor continua să fie cele din categoria de preţ 1-100 lei.
Magazinele online pierd, în fiecare lună, venituri cu până la 30%, iar în peste 70% dintre cazuri sunt alocate greşit bugetele de promovare în online, în lipsa unei analize precise asupra performanţei produselor, reiese dintr-un studiu realizat de o companie românească, specializată în machine learning.
Conform analizei de specialitate, în medie, 9% din totalul de produse dintr-un magazin online generează venituri mari sau profit mare raportat la traficul generat de către acestea, fiind considerate produse Hero (performante) sau "tractor" pentru business.
"Odată identificate cele mai performante produse dintr-un magazin online, acestea pot fi promovate mai eficient către clienţi, fiind obţinută astfel o creştere de până la 30% a ratei de conversie şi de până la 50% a numărului de comenzi. Totodată, prin promovarea produselor performante, va fi obţinută şi o reducere a costurilor de marketing cu cel puţin 20%", arată datele Truda.
În 2022, magazinele online au alocat bugete de 5,7 milioane de euro pentru promovarea în Google Ads, din care produsele Hero au consumat doar 12,3%. În acest context, costul pentru fiecare tranzacţie a fost de 17,5 lei, cu 47% mai ieftin decât produsele fără nicio etichetă, iar produsele etichetate ca fiind neperformante au consumat doar 7% din costul total de advertising.
Estimările specialiştilor pentru anul 2023 relevă faptul că va continua să se majoreze CPC-ul (cost per click), în timp ce produsele cele mai cumpărate vor continua să fie cele din categoria de preţ 1-100 lei. În acest caz, 92% dintre comenzi sunt plasate în ziua în care userii au intrat pe site.
Analiza citată a fost realizată asupra a 1,5 milioane de produse în 80 de magazine din domeniile încălţăminte, accesorii fashion, food&bio, casă şi grădină, puericultură, cărţi, mobilă şi make-up.
Truda este primul business românesc de machine learning capabil să analizeze în timp real performanţa în online pentru a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de ecommerce.
Platforma Truda se conectează prin API la Google Analytics, Google Ads, Google Merchant Center, Facebook Ads sau alte platforme, conexiune care are loc în 20-30 de minute, şi descarcă informaţii despre costurile de marketing asociate cu fiecare produs şi rezultatele obţinute de acestea. Ulterior, Truda rulează algoritmi complecşi pentru a determina importanţa fiecărui produs în întregul ecosistem.
Conform analizei de specialitate, în medie, 9% din totalul de produse dintr-un magazin online generează venituri mari sau profit mare raportat la traficul generat de către acestea, fiind considerate produse Hero (performante) sau "tractor" pentru business.
"Odată identificate cele mai performante produse dintr-un magazin online, acestea pot fi promovate mai eficient către clienţi, fiind obţinută astfel o creştere de până la 30% a ratei de conversie şi de până la 50% a numărului de comenzi. Totodată, prin promovarea produselor performante, va fi obţinută şi o reducere a costurilor de marketing cu cel puţin 20%", arată datele Truda.
În 2022, magazinele online au alocat bugete de 5,7 milioane de euro pentru promovarea în Google Ads, din care produsele Hero au consumat doar 12,3%. În acest context, costul pentru fiecare tranzacţie a fost de 17,5 lei, cu 47% mai ieftin decât produsele fără nicio etichetă, iar produsele etichetate ca fiind neperformante au consumat doar 7% din costul total de advertising.
Estimările specialiştilor pentru anul 2023 relevă faptul că va continua să se majoreze CPC-ul (cost per click), în timp ce produsele cele mai cumpărate vor continua să fie cele din categoria de preţ 1-100 lei. În acest caz, 92% dintre comenzi sunt plasate în ziua în care userii au intrat pe site.
Analiza citată a fost realizată asupra a 1,5 milioane de produse în 80 de magazine din domeniile încălţăminte, accesorii fashion, food&bio, casă şi grădină, puericultură, cărţi, mobilă şi make-up.
Truda este primul business românesc de machine learning capabil să analizeze în timp real performanţa în online pentru a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de ecommerce.
Platforma Truda se conectează prin API la Google Analytics, Google Ads, Google Merchant Center, Facebook Ads sau alte platforme, conexiune care are loc în 20-30 de minute, şi descarcă informaţii despre costurile de marketing asociate cu fiecare produs şi rezultatele obţinute de acestea. Ulterior, Truda rulează algoritmi complecşi pentru a determina importanţa fiecărui produs în întregul ecosistem.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 7214 / 19758 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...