
Ministerul Finanţelor demarează, din septembrie, un program-pilot privind sistemul de facturare electronică
14 Septembrie 2021
BizLawyerProiectul "E-factura - sistem obligatoriu de facturare electronică" a fost demarat în luna martie 2020 de către Ministerul Finanţelor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în vederea eficientizării colectării impozitelor şi taxelor.
Ministerul Finanţelor, prin Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, va implementa, din septembrie, în cadrul unui program-pilot, un sistem de facturare electronică ce va permite încărcarea, stocarea şi descărcarea facturilor emise de către agenţii economici în relaţie cu instituţiile publice, potrivit unui comunicat de presă al instituţiei.
"Proiectul "E-factura - sistem obligatoriu de facturare electronică" a fost demarat în luna martie 2020 de către Ministerul Finanţelor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în vederea eficientizării colectării impozitelor şi taxelor, vizând în principal îmbunătăţirea şi consolidarea gradului de colectare a TVA şi prevenirea/combaterea evaziunii fiscale (...) România a adoptat în data de 8 septembrie 2020 Legea nr. 199/2020 privind facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice, lege care a transpus în legislaţia naţională Directiva 2014/55/EU privind facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice. Astfel, începând din luna septembrie 2021, Ministerul Finanţelor, prin Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, va implementa, în cadrul unui program pilot, un sistem de facturare electronică ce va permite încărcarea, stocarea şi descărcarea facturilor emise de agenţii economici în relaţie cu instituţiile publice, pentru operaţionalizarea cadrului normativ prevăzut de Directiva 2014/55/UE privind facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice", subliniază reprezentanţii de la Ministerul Finanţelor.
"Proiectul "E-factura - sistem obligatoriu de facturare electronică" a fost demarat în luna martie 2020 de către Ministerul Finanţelor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în vederea eficientizării colectării impozitelor şi taxelor, vizând în principal îmbunătăţirea şi consolidarea gradului de colectare a TVA şi prevenirea/combaterea evaziunii fiscale (...) România a adoptat în data de 8 septembrie 2020 Legea nr. 199/2020 privind facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice, lege care a transpus în legislaţia naţională Directiva 2014/55/EU privind facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice. Astfel, începând din luna septembrie 2021, Ministerul Finanţelor, prin Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, va implementa, în cadrul unui program pilot, un sistem de facturare electronică ce va permite încărcarea, stocarea şi descărcarea facturilor emise de agenţii economici în relaţie cu instituţiile publice, pentru operaţionalizarea cadrului normativ prevăzut de Directiva 2014/55/UE privind facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice", subliniază reprezentanţii de la Ministerul Finanţelor.
Conform sursei citate, decizia de dezvoltare a proiectului de facturare electronică în România a fost luată după analizarea modului în care Italia a aplicat facturarea electronică generalizată atât pe relaţia Business to Government (B2G), cât şi pe relaţia Business to Business (B2B).
"Menţionăm că programul pilot de implementare a unui sistem de facturare electronică pe relaţia Business to Goverment (B2G), va pune bazele extinderii platformei pentru dezvoltări ulterioare şi va asigura know-how-ul necesar dezvoltării sistemului generalizat de facturare electronică pe relaţia Business to Business (B2B)", notează ministerul de resort.
În viziunea Ministerului Finanţelor, digitalizarea este un fenomen vizibil cu puternice implicaţii în domeniul economic, cu o evoluţie extrem de rapidă ce creează noi oportunităţi pentru mediul de afaceri în relaţiile comerciale şi generează creşterea conectării şi interacţiunii cu instituţiile publice, "sens în care este necesară redefinirea proceselor şi folosirea tehnologiei cu luarea în considerare a principalilor factori determinanţi, precum: transmiterea, recepţionarea şi analizarea în timp real a datelor, procesarea unor volume mari de date, crearea de noi servicii în spaţiul public care să aducă plus valoare în activitatea mediului de afaceri".
"(...) la nivelul Uniunii Europene, combaterea fraudei şi evaziunii fiscale este un obiectiv prioritar, iar atingerea acestui obiectiv se urmăreşte atât la nivel comunitar prin adoptarea de măsuri comune, aplicabile tuturor statelor membre, cât şi la nivel naţional, fiecărui stat membru revenindu-i obligaţia de a lua măsuri în vederea întăririi capacităţii administrative şi a creşterii gradului de colectare a impozitelor şi taxelor", se arată în comunicatul citat.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 13382 / 19900 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...