ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MIPE: Primul apel de proiecte al perioadei financiare 2021-2027, aprobat de Comisia Europeană, a demarat miercuri

19 Iulie 2023   |   Agerpres

Potrivit unui comunicat al Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), intervenţiile finanţate prin Programul Asistenţă Tehnică asigură capacitatea operaţională şi instrumentele necesare unei funcţionări eficiente a organizaţiilor publice şi private ce au responsabilităţi de programare, evaluare, comunicare, management, monitorizare şi control al programelor.

 
 
Primul apel naţional al exerciţiului financiar 2021 - 2027, deschis miercuri, este finanţat prin primul program aprobat de Comisia Europeană din cele 16 aferente Politicii de Coeziune pentru aceeaşi perioadă, Programul Asistenţă Tehnică, a anunţat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu.
 
"Primul apel naţional al perioadei financiare 2021 - 2027, deschis astăzi, este finanţat prin primul program aprobat de Comisia Europeană din cele 16 aferente politicii de coeziune pentru perioada 2021 - 2027, Programul Asistenţă Tehnică. O coincidenţă fericită care ne dă o motivaţie în plus să accelerăm lansarea următoarelor apeluri prognozate pentru noul exerciţiu financiar. Lucrăm cu motoarele turate la maximum să recuperăm întârzierile şi să aducem fondurile în ţară. Multe dintre ghidurile programate pentru anul 2023 sunt gata şi sunt în transparenţă sau urmează să fie puse pentru ca beneficiarii să-şi poată pregăti proiectele, iar luna august va fi o lună de lansări apeluri, vorbim de minimum 20", a spus Câciu.
 
Potrivit unui comunicat al Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), intervenţiile finanţate prin Programul Asistenţă Tehnică asigură capacitatea operaţională şi instrumentele necesare unei funcţionări eficiente a organizaţiilor publice şi private ce au responsabilităţi de programare, evaluare, comunicare, management, monitorizare şi control al programelor.
 
Prin apelul de proiecte finanţat în cadrul Priorităţii 1 "Asigurarea funcţionării sistemului de coordonare şi control al fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ şi gestionarea programelor" se urmăreşte asigurarea de personal calificat, capabil să gestioneze eficient proiecte complexe, într-un context de guvernare pe mai multe niveluri, pentru instituţiile publice direct implicate în gestionarea şi implementarea programelor cofinanţate din fondurile europene.
 
Suma alocată Priorităţii 1 este de 573,24 milioane de euro, din care prin FEDR un buget de 254,17 milioane de euro.
 
Depunerea proiectelor în cadrul acestui apel are loc în perioada 19 iulie, ora 12:00 - 31 decembrie 2023, ora 23:59.
 
"Sprijinul acordat prin Programul Asistenţă Tehnică are un rol semnificativ în îmbunătăţirea capacităţilor instituţionale şi individuale, în vederea atingerii unui nivel ridicat de pregătire profesională a resurselor umane, care constituie unul din pilonii principali ai capacităţii administrative cu impact pozitiv în ceea ce priveşte managementul şi implementarea fondurilor europene nerambursabile alocate României în cadrul Politicii de coeziune 2021-2027", se menţionează în comunicatul citat.
 
MIPE precizează că Autoritatea de Management pentru Programul Asistenţă Tehnică va continua demersurile pentru lansarea de apeluri de proiecte care să acopere întreaga anvelopă financiară a programului.
 
Astfel, până la finalul lunii iulie 2023 va fi lansat şi primul dintre apelurile de proiecte corespunzătoare Priorităţii 2 -"Îmbunătăţirea capacităţii de gestionare şi implementare şi asigurarea transparenţei fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ", prin care se asigură atât nevoile specifice pentru gestionarea Programului Sănătate, Programului Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare şi Programului Dezvoltare Durabilă, inclusiv Programului Asistenţă Tehnică, cât şi cele orizontale ale instituţiilor publice, precum şi ale beneficiarilor acestora, implicate în managementul programelor finanţate din fonduri europene. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5367 / 19659
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...