ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

În mai puțin de un an de la lansare, platforma de licitații azitis.com a vândut bunuri de 20 de mil. €, inclusiv ale societății Hidroconstrucția

05 Decembrie 2024   |   BizLawyer

Licitațiile se desfășoară exclusiv online, durează între 7 și 14 zile și permit participarea celor interesați indiferent de ora și locul unde se află.

 
 
azitis.com, prima platformă de licitații complet digitalizate a bunurilor provenite din situații de dificultate, a înregistrat vânzări de aproape 20 milioane de euro iar numărul licitațiilor desfășurate a depășit 600 în doar 10 luni de la lansare. Cele 350 de bunuri disponibile pe platformă sunt împărțite în 11 categorii, de la terenuri, utilaje, până la afaceri la cheie și însumează o valoare totală de peste 40 de milioane de euro. Toate activele înscrise pe marketplace reprezintă oportunități de achiziții pentru persoane fizice și juridice, fiind vândute de companii în insolvență, faliment sau care se confruntă cu diverse situații de executare silită, ori de lichidare voluntară de portofolii.

“Obiectivul nostru a fost să facem vânzări de cinci milioane de euro în 2024, însă am depășit deja 20 de milioane de euro și suntem în creștere. Avantajul acestui tip de platformă, care digitalizează complet procesul de achiziții a bunurilor provenite din distress, este că oferă tuturor, la orice oră și din orice loc, acces la licitații transparente și sigure. Cumpărătorul nu mai are nevoie de cunoștințe de specialitate, dosare cu șină și caiete de sarcini, iar vânzătorii scapă de întreaga gestiune a procesului, în mod gratuit. E nevoie doar de internet și de maximum trei minute pentru cont, garanție și plasarea ofertei”, a declarat Vasile Godîncă-Herlea, CEO azitis.com.


„Tocmai am încheiat prima campanie de vânzări pentru bunurile societății Hidroconstrucția SA, aflată în insolvență. Pentru cele 29 de bunuri s-au înscris 171 de participanți. Am vândut 20 dintre ele, toate peste valoarea de piață - cele mai atractive fiind, ca de obicei, cele cu potențial de dezvoltare imobiliară. Un alt exemplu e un teren din Florești, județul Cluj, care s-a vândut la 388% din valoarea de piață. La această licitație au fost plasate în total 144 de oferte și au participat 16 investitori – o dinamică unică în domeniul vânzărilor în distress”, mai spune Falvius Drăghici, COO azitis.com.

Platforma azitis.com afișează prețul de pornire pentru fiecare bun listat, însă lucrează cu noțiunea de preț de rezervă, adică prețul stabilit și așteptat de către vânzător a se obține în licitație, care este confidențial și sub care bunul nu se poate vinde. Licitațiile se desfășoară exclusiv online, durează între 7 și 14 zile și permit participarea celor interesați indiferent de ora și locul unde se află. Cumpărătorii au acces la condițiile de vânzare în avans, inclusiv în ceea ce privește descrierea detaliată a bunurilor și documentarea în imagini. Acestea se pot inspecta, iar dacă nu corespund descrierii, cumpărătorii beneficiază de protecție.

azitis.com listează momentan peste 350 de bunuri, împărțite în 11 categorii: terenuri, construcții, transporturi, utilaje, stocuri, deșeuri, mobilier, birotică/IT, afaceri la cheie, echipamente și instalații și diverse – unde, în acest moment, e încărcat un stoc de vinuri în valoare totală de 11.000 euro. Cel mai scump bun vândut până acum e o proprietate industrială situată în situată în Baciu, Cluj-Napoca – 2.653.000 euro. Cel mai repede se vând autoturismele și utilajele de construcții, iar cel mai căutat activ conform numărului de vizualizări eun autoturism marca Jaguar, care are peste 26.000 vizualizări, cu prețul de pornire stabilit la 9250 euro. În acest moment, cel mai valoros bun de pe platformă e un ansamblu de cămine de nefamiliști, fiecare pornind de la 2,8 milioane de euro. Până la finalul anului 2024, compania își propune să listeze bunuri de peste 50 milioane de euro.

Peste 600 de licitații au fost susținute pe azitis.com în ultimele 10 luni, din care 150 au fost și câștigate. Media lunară a utilizatorilor unici a depășit 35.000 și cumpărătorii au creat deja aproape 4000 de conturi, din care 3200 sunt persoane fizice.

Vasile Godîncă-Herlea: Activele provenite din diverse stări de dificultate trec printr-un proces de reconversie, plecând de la o condiție de subutilizare și ajungând la o utilitate economică optimă sau superioară; practic, dobândesc o nouă viață prin platforma noastră. Faptul că oricine are acum acces la aceste bunuri cu prețuri speciale schimbă paradigma vânzărilor în industria de distress iar creșterea interesului față de cel mai mare portofoliu de oportunități se vede în cifre.

Până acum, investiția în platformă se apropie de 1 milion de euro și compania preconizează venituri de 500.000 de euro la finalul anului 2024, ajungând la break-even operațional. Pentru anul 2025, se estimează venituri de cel puțin 1 milion de euro în urma vânzării a 40% din bunurile listate, a căror valoare va depăși 100 milioane euro. Pe termen lung, compania își propune să acopere întreagă piață de distress, listând bunuri provenite din insolvență, executări silite și portofolii în lichidizare ale companiilor sănătoase sau ale băncilor. Obiectivele includ dezvoltarea și extinderea pe piața regională din CEE și crearea unui IFN care să ofere soluții de finanțare pe termen scurt pentru cei care achiziționează active.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2269 / 20376
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...