ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Noile modificări ale Codului fiscal sunt o lovitură puternică pentru afacerile mamelor-antreprenor

19 Iulie 2022   |   Agerpres

În România sunt zeci de mii de femei aflate în situaţii de incertitudine şi instabilitate financiară şi pentru ele este esenţial să poată avea un venit sigur pentru creşterea şi educaţia copiilor.

 
 
Noile modificări aduse Codului Fiscal vin cu o presiune foarte mare asupra mediului economic, iar cele mai vulnerabile sunt micile afaceri pornite din hobby de către mame, pentru care antreprenoriatul este singura soluţie pentru a produce venit, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Mamprenoare, remis, marţi, AGERPRES.
 
În România sunt zeci de mii de femei aflate în situaţii de incertitudine şi instabilitate financiară şi pentru ele este esenţial să poată avea un venit sigur pentru creşterea şi educaţia copiilor.
 
Sunt mame care nu îşi găsesc loc de muncă în oraşe mai mici sau sate, care au copii mici pe care nu au cu cine să îi lase ca să meargă 8 ore la muncă, care suferă de boli cronice ce le împiedică să lucreze ca angajat, care au copii bolnavi sau sunt divorţate ori au partenerul în incapacitate de muncă şi trebuie să se descurce singure cu toate cheltuielile casei.
 
Pentru aceste mame, antreprenoriatul este soluţia ideală, pentru că le permite să-şi transforme abilităţile în produse şi servicii. Mamele îşi administrează micile afaceri de acasă, în ritmul familiei lor, le promovează online şi astfel obţin un venit decent care înlocuieşte practic un salariu.
 
Pe de altă parte, sunt mame care au început deja o mică afacere şi s-au împotmolit, se află în impas financiar ca urmare a pandemiei, a războiului din Ucraina sau a creşterii preţurilor şi, odată cu introducerea noilor modificări ale Codului Fiscal, viitorul lor arată sumbru. Trăiesc zilnic cu perspectiva sărăciei şi cu teama că vine iarna şi vor trebui să renunţe la visele lor pentru că nu vor avea din ce să supravieţuiască.
 
"Odată cu introducerea noilor modificări, continuitatea acestor afaceri este puternic pusă la încercare, precum şi situaţia financiară firavă a acestor antreprenoare. Afacerile gestionate prin intermediul micro-întreprinderilor vor fi obligate să aibă unul sau mai mulţi angajaţi cu normă întreagă în termen de maxim 30 de zile de la data înregistrării la Registrul Comerţului pentru a nu trece de la un impozit de 3%, cum era până la data acestei modificări legislative, la un impozit de 16%", a afirmat Oana Luca, expert contabil - mentor în programul VISS.
 
De exemplu, o afacere de tip hand-made nou-înfiinţată va trebui să aibă un venit de minim 3.000 lei la 30 de zile de la înfiinţare ca să îşi poată permite un angajat, costurile cu contabilitatea, taxe etc, dacă doreşte să plătească un impozit de 1% în loc de 16%, din moment ce varianta de a plăti 3% a fost eliminată. Acest obiectiv este destul de greu de realizat atât de repede pentru afacerile mici fără sprijin din partea unor mentori cu experienţă.
 
În ceea ce priveşte afacerile mamelor, există două posibilităţi: fie acestea nu îşi vor permite să se alinieze noilor modificări legislative şi vor decide să renunţe la visele lor sau să îşi închidă propriile afaceri, fie vor investi timp în educaţia lor şi vor reuşi să-şi crească afacerea pentru a face faţă ulterior noilor taxe, a mai spus Luca.
 
Pentru mamele aflate în situaţiile descrise mai sus, Asociaţia Mamprenoare - Asociaţia Mamelor Antreprenor din România a lansat proiectul VISS (Viziune, Încredere, Sprijin, Succes), proiect care are ca obiectiv sprijinirea mamelor aflate în dificultate să îşi continue proiectele antreprenoriale şi să obţină stabilitatea financiară mult dorită.
 
Proiectul este practic un incubator de afaceri din care fac parte 18 mentori, antreprenoare cu experienţă, experţi (contabili, avocaţi, specialişti în vânzări, branding, promovare etc.), coach-i, consultanţi în afaceri, experţi în diverse forme de finanţare etc.. care vor consilia timp de 2 luni afacerile înscrise în acest proiect.
 
Participantele în proiect se vor întâlni în fiecare sâmbătă, timp de 8 săptămâni cu mentorii din program şi vor lucra atât la planurile lor de afaceri şi la strategii, cât şi la construirea unei mentalităţi de antreprenor de succes. La finalul perioadei de 2 luni afacerile care parcurg toate etapele programului, până la înfiinţare vor fi lansate public, în cadrul unui eveniment. Cinci dintre participante, alese în funcţie de câteva criterii bine stabilite, vor primi un sprijin în servicii de branding, webdesign, promovare, asistenţă juridică, servicii de contabilitate etc. în valoare de 1500 euro/afacere. Companiile nou-înfiinţate vor fi listate pe platforma de antreprenoriat feminin mamprenoare.eu şi monitorizate atent timp de 1 an de la lansare, perioadă în care antreprenoarele vor avea parte de pregătire antreprenorială continuă în cadrul hub-ului Mamprenoare.
 
"Până acum avem înscrise în proiect 25 de femei din judeţele Suceava, Iaşi, Neamţ, Braşov, Cluj, Galaţi, Vrancea, Ilfov, Bucureşti, dar şi românce din Diaspora. Visele lor sunt afaceri în diverse domenii: ateliere de producţie handmade, centre educaţionale, afaceri în domeniul zootehniei, beauty, dezvoltare personală, scris, terapii, organizări de evenimente, magazine online etc. După încheierea perioadei de înscrieri va urma o perioadă de selecţie în care vom testa în primul rând motivaţia candidatelor şi determinarea lor de a duce proiectele pe termen lung", a spus, la rândul său, Alina Bota, preşedintele Asociaţiei Mamprenoare. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6519 / 16782
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...