ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Noile modificări ale Codului fiscal sunt o lovitură puternică pentru afacerile mamelor-antreprenor

19 Iulie 2022   |   Agerpres

În România sunt zeci de mii de femei aflate în situaţii de incertitudine şi instabilitate financiară şi pentru ele este esenţial să poată avea un venit sigur pentru creşterea şi educaţia copiilor.

 
 
Noile modificări aduse Codului Fiscal vin cu o presiune foarte mare asupra mediului economic, iar cele mai vulnerabile sunt micile afaceri pornite din hobby de către mame, pentru care antreprenoriatul este singura soluţie pentru a produce venit, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Mamprenoare, remis, marţi, AGERPRES.
 
În România sunt zeci de mii de femei aflate în situaţii de incertitudine şi instabilitate financiară şi pentru ele este esenţial să poată avea un venit sigur pentru creşterea şi educaţia copiilor.
 
Sunt mame care nu îşi găsesc loc de muncă în oraşe mai mici sau sate, care au copii mici pe care nu au cu cine să îi lase ca să meargă 8 ore la muncă, care suferă de boli cronice ce le împiedică să lucreze ca angajat, care au copii bolnavi sau sunt divorţate ori au partenerul în incapacitate de muncă şi trebuie să se descurce singure cu toate cheltuielile casei.
 
Pentru aceste mame, antreprenoriatul este soluţia ideală, pentru că le permite să-şi transforme abilităţile în produse şi servicii. Mamele îşi administrează micile afaceri de acasă, în ritmul familiei lor, le promovează online şi astfel obţin un venit decent care înlocuieşte practic un salariu.
 
Pe de altă parte, sunt mame care au început deja o mică afacere şi s-au împotmolit, se află în impas financiar ca urmare a pandemiei, a războiului din Ucraina sau a creşterii preţurilor şi, odată cu introducerea noilor modificări ale Codului Fiscal, viitorul lor arată sumbru. Trăiesc zilnic cu perspectiva sărăciei şi cu teama că vine iarna şi vor trebui să renunţe la visele lor pentru că nu vor avea din ce să supravieţuiască.
 
"Odată cu introducerea noilor modificări, continuitatea acestor afaceri este puternic pusă la încercare, precum şi situaţia financiară firavă a acestor antreprenoare. Afacerile gestionate prin intermediul micro-întreprinderilor vor fi obligate să aibă unul sau mai mulţi angajaţi cu normă întreagă în termen de maxim 30 de zile de la data înregistrării la Registrul Comerţului pentru a nu trece de la un impozit de 3%, cum era până la data acestei modificări legislative, la un impozit de 16%", a afirmat Oana Luca, expert contabil - mentor în programul VISS.
 
De exemplu, o afacere de tip hand-made nou-înfiinţată va trebui să aibă un venit de minim 3.000 lei la 30 de zile de la înfiinţare ca să îşi poată permite un angajat, costurile cu contabilitatea, taxe etc, dacă doreşte să plătească un impozit de 1% în loc de 16%, din moment ce varianta de a plăti 3% a fost eliminată. Acest obiectiv este destul de greu de realizat atât de repede pentru afacerile mici fără sprijin din partea unor mentori cu experienţă.
 
În ceea ce priveşte afacerile mamelor, există două posibilităţi: fie acestea nu îşi vor permite să se alinieze noilor modificări legislative şi vor decide să renunţe la visele lor sau să îşi închidă propriile afaceri, fie vor investi timp în educaţia lor şi vor reuşi să-şi crească afacerea pentru a face faţă ulterior noilor taxe, a mai spus Luca.
 
Pentru mamele aflate în situaţiile descrise mai sus, Asociaţia Mamprenoare - Asociaţia Mamelor Antreprenor din România a lansat proiectul VISS (Viziune, Încredere, Sprijin, Succes), proiect care are ca obiectiv sprijinirea mamelor aflate în dificultate să îşi continue proiectele antreprenoriale şi să obţină stabilitatea financiară mult dorită.
 
Proiectul este practic un incubator de afaceri din care fac parte 18 mentori, antreprenoare cu experienţă, experţi (contabili, avocaţi, specialişti în vânzări, branding, promovare etc.), coach-i, consultanţi în afaceri, experţi în diverse forme de finanţare etc.. care vor consilia timp de 2 luni afacerile înscrise în acest proiect.
 
Participantele în proiect se vor întâlni în fiecare sâmbătă, timp de 8 săptămâni cu mentorii din program şi vor lucra atât la planurile lor de afaceri şi la strategii, cât şi la construirea unei mentalităţi de antreprenor de succes. La finalul perioadei de 2 luni afacerile care parcurg toate etapele programului, până la înfiinţare vor fi lansate public, în cadrul unui eveniment. Cinci dintre participante, alese în funcţie de câteva criterii bine stabilite, vor primi un sprijin în servicii de branding, webdesign, promovare, asistenţă juridică, servicii de contabilitate etc. în valoare de 1500 euro/afacere. Companiile nou-înfiinţate vor fi listate pe platforma de antreprenoriat feminin mamprenoare.eu şi monitorizate atent timp de 1 an de la lansare, perioadă în care antreprenoarele vor avea parte de pregătire antreprenorială continuă în cadrul hub-ului Mamprenoare.
 
"Până acum avem înscrise în proiect 25 de femei din judeţele Suceava, Iaşi, Neamţ, Braşov, Cluj, Galaţi, Vrancea, Ilfov, Bucureşti, dar şi românce din Diaspora. Visele lor sunt afaceri în diverse domenii: ateliere de producţie handmade, centre educaţionale, afaceri în domeniul zootehniei, beauty, dezvoltare personală, scris, terapii, organizări de evenimente, magazine online etc. După încheierea perioadei de înscrieri va urma o perioadă de selecţie în care vom testa în primul rând motivaţia candidatelor şi determinarea lor de a duce proiectele pe termen lung", a spus, la rândul său, Alina Bota, preşedintele Asociaţiei Mamprenoare. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8762 / 19025
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Leroy și Asociații a asistat ENGIE Romania în achiziția unui proiect eolian în județul Constanța. Ce avocați au fost în prima linie
Filip & Company a asistat Amstar Management în vânzarea hotelurilor Duke Romană și Duke Armenească din București. Ioana Roman (partener) a coordonat echipa
Cum lucrează avocații firmei Țuca Zbârcea & Asociații în proiectele de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și cum îi pot ajuta pe clienții care solicită asistență | Șansele unui proiect depind de caracteristicile sale intrinseci, de îndeplinirea criteriilor de eligibilitate și de corectitudinea cu care sunt colectate documentele necesare depunerii dosarului. De vorbă cu Raluca Vasilache (Partener) și Andreea Oprișan (Partener) despre pașii care trebuie urmați și aspectele sensibile de care companiile trebuie să țină cont
RTPR, avocații băncilor în finanțarea sindicalizată de 3,1 miliarde lei acordată Electrica. Cosmin Tilea (Partner) și Andreea Nedeloiu (Counsel) au coordonat echipa
Women Lawyers | De vorbă cu Angela Porumb (Partener Mușat & Asociații), avocat o carieră de peste 20 de ani în avocatura de business, care a ales această firmă din dorința clară de a evolua: ”Pasul spre Mușat & Asociații a fost definitoriu pentru maturizarea și împlinirea mea ca avocat. Am avut în acest fel avantajul de a intra în dosare complexe, cu rezonanță juridică, cauze ce, dincolo de pregătirea teoretică, au implicat creativitate maximă și obligatoriu efort de echipă”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Gabriela Neagu, Managing Associate la Băncilă, Diaconu și Asociații, avocatul care a construit de la zero practica de Banking & Finance a firmei: „Să ai șansa nu doar să faci parte dintr-o echipă, ci să o modelezi și să o dezvolți, este un proces care îți aduce atât satisfacție, cât și o responsabilitate reală”
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
Filip & Company a asistat BT Pensii în preluarea fondului BRD Medio, care devine Pensia Mea Plus. Vânzătorii au lucrat cu avocații PNSA
Sebastian Guțiu, Managing Partner Schoenherr România, interviu în Italia Oggi: ” Mediul economic românesc prezintă lumini și umbre. 2025 va fi un an delicat; unele decizii politice și reforme structurale ar putea fi încetinite”
Schoenherr a asistat Dentas Kağıt Sanayi cu privire la vânzarea fabricii sale din România către Hartmann Packaging | Mădălina Neagu (partener), coordonatoarea echipei: ”Sectorul producției din România continuă să atragă atenția investitorilor strategici”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...