ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste 2.000 de dosare de insolvenţă au fost deschise în ultimul an, în Bucureşti, în creştere cu 32% (platformă)

01 August 2025   |   Agerpres

Capitala a înregistrat 217 dosare de insolvenţă doar în luna iulie, conform platformei RisCo.ro.

 
 
 Un număr de 2.065 de dosare de insolvenţă au fost deschise în ultimele 12 luni în Bucureşti, înregistrându-se o creştere de 32%, arată datele unei platforme de analiză financiară.

Capitala a înregistrat 217 dosare de insolvenţă doar în luna iulie, conform platformei RisCo.ro.

"În ultimele 12 luni, în Bucureşti au fost deschise 2.065 de dosare de insolvenţă, numărul acestora indicând o creştere de 32%. Creşterea îngrijorătoare a numărului de firme din Capitală pentru care s-au deschis dosare de insolvenţă ridică semne de întrebare cu privire la stabilitatea mediului de afaceri şi necesitatea unor măsuri urgente de sprijin economic. Contextul economic instabil şi schimbările legislative din ultimul timp au condus la numeroase provocări în rândul firmelor. Drept urmare, numeroase companii au intrat în faliment, ceea ce indică un mediu de afaceri marcat de incertitudine, fiind neprielnic investiţiilor pe termen lung", se menţionează în comunicat.


Experţii economici RisCo.ro recomandă luarea unor măsuri de prevenţie a riscurilor în afaceri.

Analiza RisCo.ro indică faptul că în rândul construcţiilor au fost înregistrate cele mai multe dosare de insolvenţă.

În perioada august 2024 - iulie 2025, 775 de dosare visează lucrările de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale. Comparativ cu perioada anterioară, acest domeniu a înregistrat o creştere de peste 70% a insolvenţelor, precizează sursa citată.

"Prin consultarea datelor financiare, a rapoartelor de risc firme şi a monitorizării constante a activităţii partenerilor de afaceri, poţi identifica firmele care te expun pierderilor semnificative. Vulnerabilitatea crescută a mediului de afaceri necesită adoptarea unor strategii prudente, bazate pe evaluarea atentă a riscurilor şi a partenerilor comerciali. Nici în domeniul transporturilor nu este totul lapte şi miere. În ultimele 12 luni, 381 de dosare au fost deschise în domeniul transporturilor rutiere de mărfuri şi servicii de mutare", se mai arată în document.

Având în vedere numărul mare de dosare deschise pentru insolvenţă în intervalul august 2024 - iulie 2025, analiştii financiari recomandă verificarea fiecărui partener şi furnizor înainte de semnarea oricărui tip de contract.

Comparativ cu perioada anterioară, creşterea de aproximativ 131% sugerează un risc crescut de neplată în rândul companiilor şi o posibilă lipsă de lichiditate la nivel general.

"Sectorul construcţiilor, transporturilor, comerţului, restaurantelor, cel al cultivării plantelor nepermanente, respectiv cel al lucrării de instalaţii electrice şi tehnico-sanitare sunt domeniile care arată o expunere ridicată la riscuri economice şi o capacitate scăzută de adaptare la condiţiile de piaţă", se menţionează în comunicat.

Potrivit analizei, creşterea bruscă a numărului de firme care intră în insolvenţă determină efecte în lanţ precum furnizori neplătiţi, scăderea consumului intern şi chiar pierderea clienţilor.

"Dacă într-un anumit sector de activitate insolvenţele sunt în creştere, este posibil ca acesta să fie un indicator ce reflectă o lipsă de încredere în economia românească. Lipsa verificării şi a unei strategii clare favorizează deschiderea unui dosar de insolvenţă. Informaţia este putere, iar în acest context, deciziile antreprenorilor trebuie să aibă la bază date clare", mai arată analiza.

Analiştii financiari trag un semnal de alarmă referitor la numărul crescut de insolvenţe în rândul firmelor, care indică dificultăţi economice şi provocări care destabilizează piaţă. Mai mult decât atât, acestea indică o vulnerabilitate în gestionarea resurselor financiare.

RisCo.ro recomandă verificarea atentă a tuturor colaboratorilor existenţi. "În perioada ce urmează trebuie analizat comportamentul financiar al fiecărui client şi furnizor. Companiile trebuie să-şi reevalueze strategiile de risc, să utilizeze instrumente de analiză precum rapoartele de risc şi să fie mai vigilente în tot ceea ce înseamnă investiţii, contracte noi şi achiziţii", se menţionează în comunicat.

În perioada august 2024 - iulie 2025 au fost înregistrate 8.639 dosare de insolvenţă, potrivit platformei RisCo.ro. "Comparativ cu perioada august 2023 - iulie 2024, unde numărul dosarelor ajunsese la 6.529, această creştere este îngrijorătoare. În luna iulie a anului 2025 au fost înregistrate 969 de insolvenţe", mai arată analiza.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 23 / 19658
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...