Peste 3.000 de magazine din România sunt aprovizionate, zilnic, cu produse din 23 de centre de distribuţie (analiză)
26 Martie 2020 AGERPRES
Din totalul depozitelor de distribuţie prezente la nivel naţional, în zona Munteniei există peste 615.000 mp în care se desfăşoară activitatea tuturor celor nouă mari lanţuri de retail din România.
| |
Un număr de 23 centre de distribuţie aprovizionează, zilnic, lanţurile de magazine ale celor mai mari retaileri din România, iar cei nouă jucători din comerţul modern au în exploatare peste 950.000 de metri pătraţi (mp) de spaţii de depozitare, relevă o analiză publicată, joi, de o agenţie independentă de Real Estate, specializată în sectorul industrial.
Conform datelor centralizate de reprezentanţii Dunwell, grupurile Kaufland, Carrefour, Lidl, Metro, Profi, Mega Image, Auchan, Rewe şi cora aprovizionează, la ora actuală, cele peste 3.000 de magazine pe care le operează în România.
"În ciuda perioadei mai dificile pe care o traversăm, marcată de multe incertitudini cauzate de răspândirea COVID-19 în lume, marile lanţuri de retail sunt aprovizionate zilnic, în condiţii de maximă siguranţă, din cele 23 de centre de distribuţie de pe întreg teritoriul României. Ţara noastră dispune de stocuri suficiente de produse şi nu vor exista probleme cu aprovizionarea magazinelor în perioada următoare, cu atât mai mult cu cât tirurile care transportă mărfuri internaţionale au primit undă verde pentru circulaţia în spaţiul comunitar (UE), astfel că riscul ca depozitele şi, ulterior, magazinele, să rămână fără mărfuri, este scăzut", spune Marian Orzu, managing partner Dunwell.
Conform datelor centralizate de reprezentanţii Dunwell, grupurile Kaufland, Carrefour, Lidl, Metro, Profi, Mega Image, Auchan, Rewe şi cora aprovizionează, la ora actuală, cele peste 3.000 de magazine pe care le operează în România.
"În ciuda perioadei mai dificile pe care o traversăm, marcată de multe incertitudini cauzate de răspândirea COVID-19 în lume, marile lanţuri de retail sunt aprovizionate zilnic, în condiţii de maximă siguranţă, din cele 23 de centre de distribuţie de pe întreg teritoriul României. Ţara noastră dispune de stocuri suficiente de produse şi nu vor exista probleme cu aprovizionarea magazinelor în perioada următoare, cu atât mai mult cu cât tirurile care transportă mărfuri internaţionale au primit undă verde pentru circulaţia în spaţiul comunitar (UE), astfel că riscul ca depozitele şi, ulterior, magazinele, să rămână fără mărfuri, este scăzut", spune Marian Orzu, managing partner Dunwell.
Din totalul depozitelor de distribuţie prezente la nivel naţional, în zona Munteniei există peste 615.000 mp în care se desfăşoară activitatea tuturor celor nouă mari lanţuri de retail din România.
În zona Bucureştiului se regăseşte majoritatea investiţiilor în depozite, peste 400.000 mp fiind reprezentaţi de proiecte situate în zonele de Vest (Carrefour, Lidl, Profi, Cora), Nord (Auchan, Carrefour, Metro, Rewe, Mega Image), dar şi Sud (Mega Image).
De asemenea, în zona Transilvaniei există circa 250.000 mp depozite care aprovizionează marile oraşe din centrul şi vestul României. Astfel, din cei aproximativ 250.000 mp de depozite din zonă, sunt aprovizionate în fiecare zi reţelele a cinci retaileri internaţionali cu sute de magazine în centrul şi vestul ţării: Kaufland, Carrefour, Lidl, Profi şi Grupul Rewe.
Pentru zona Moldovei, există aprovizionare din două oraşe (Roman şi Bacău), cu peste 85.000 mp de depozite. Cea mai mare pondere a depozitelor este concentrată în Roman, unde Lidl şi Profi au depozite de peste 70.000 mp.
Potrivit sursei citate, cererile pentru livrări online ale marilor lanţuri de magazine au atins un nivel record, astfel că retailerii au alocat spaţii suplimentare în depozite pentru comenzile plasate virtual.
Datele Dunwell arată că jumătate dintre lanţurile de retail din România deţin o platformă online cu posibilitate de livrare sau ridicare din puncte specifice de lucru.
Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC), împreună cu Ministerul Afacerilor Interne (MAI), au ajuns la un acord, în contextul discuţiilor purtate la nivel european cu privire la asigurarea unor culoare de tranzit pentru transportul de mărfuri care să permită operatorilor din industria alimentară, din statele membre ale UE şi non-UE, să îşi desfăşoare activitatea în condiţii normale şi au stabilit mai multe trasee de tranzit pe teritoriul României.
Astfel, Culoarul 1 - varianta 1 înseamnă traseul: Nădlac (punct trecere frontieră) - Arad - Timişoara - Lugoj- Ilia - Deva - Simeria - Sebeş -Sibiu- Râmnicu Vâlcea - Piteşti - Bucureşti - Giurgiu (punct trecere frontieră). Totodată, Culoarul 1 - varianta 2 parcurge traseul: Borş (punct trecere frontieră) - Oradea - Cluj Napoca - Alba Iulia - Sebeş - Sibiu - Râmnicu Vâlcea - Piteşti - Bucureşti - Giurgiu (punct trecere frontieră).
În acelaşi timp, Culoarul 2 va fi pe ruta Giurgiu (punct trecere frontieră) - Bucureşti - Urziceni - Buzău - Focşani - Bacău - Suceava - Siret (punct trecere frontieră), în timp ce Culoarul 3 se va derula pe traseul Nădlac (punct trecere frontieră) - Arad - Timişoara - Lugoj - Caransebeş - Orşova - Drobeta Turnu Severin - Şimian - Maglavit- Calafat (punct trecere frontieră).
Pe Culoarul 4 se va circula pe ruta Moraviţa (punct trecere frontieră) - Timişoara - Arad - Oradea - Satu Mare - Halmeu (punct trecere frontieră) şi pe Culoarul 5 pe ruta Nădlac (punct trecere frontieră)- Arad - Timişoara - Lugoj - Ilia - Deva - Simeria - Sebeş - Sibiu - Braşov - Târgu Secuiesc - Lepşa - Focşani - Tesila - Tecuci - Bârlad - Huşi - Albiţa (punct trecere frontieră).
"Potrivit autorităţilor, prin stabilirea acestor culoare, se asigură operatorilor de transport un instrument predictibil necesar pentru desfăşurarea activităţii. Astfel, transportul de marfă, inclusiv de alimente, echipamente medicale, precum şi medicamente va avea continuitate, protecţie şi siguranţă pentru limitarea infectării cu noul coronavirus SARS-COV 2 (COVID-19). Măsura a fost adoptată şi de celelalte state europene, astfel incât transportul de mărfuri sau livrări speciale (inclusiv curierat) să aibă prioritate pe drumurile şi autostrăzile din Europa", se menţionează în comunicatul Dunwell.
Dunwell este un start-up înfiinţat în anul 2017, în Bucureşti, iar scopul agenţiei este de a intermedia tranzacţiile între proprietarii de spaţii logistice şi industriale, dezvoltatorii de parcuri (proprietăţi noi existente, în construcţie, built-to-suit, proiecte brownfield sau greenfield etc.) şi chiriaşi (furnizori de servicii logistice, retaileri tradiţionali şi online, FMCG, companii cu activităţi de producţie).
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18565 / 20442 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





