ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste 60% dintre serviciile financiare accesate de către IMM-uri sunt destinate fiscalităţii (analiză)

13 Decembrie 2022   |   Agerpres

Conform sursei citate, IMM-urile care au accesat serviciile fiscale au fost mai atente la conformare şi deschise să vadă ce variante sunt atât pentru tranzacţiile speciale, la care solicită implicarea expertului, cât şi pentru business-ul curent, afectat de creşterile preţurilor şi de perspectiva creşterii taxelor, în 2023.

 
 
Mai mult de 60% dintre companiile româneşti au cerut servicii de fiscalitate, 30% au fost interesate de servicii de construcţie bugetară şi strategie de preţ şi doar 10% dintre IMM-uri au folosit implementarea de instrumente financiare, precum Simulatorul de Business, arată datele unei companii de strategie financiară şi contabilitate.

"Din perspectiva noastră, 2022 este fără nicio îndoială anul fiscalităţii. Înţelegem că antreprenorii au două mari provocări în atingerea obiectivelor de creştere şi scalare, respectiv generarea de vânzări şi capacitatea de livrare - performanţa operaţională - echipe şi procese. Trebuie să găsim pârghii ca aceste preocupări să fie permanent incluse în abordarea financiară şi să generăm indicatori de performanţă financiari corelaţi cu cei non-financiari", a declarat Ioana Arsenie, fondator Trusted Advisor Strategy & Finance şi strateg financiar.


Conform sursei citate, IMM-urile care au accesat serviciile fiscale au fost mai atente la conformare şi deschise să vadă ce variante sunt atât pentru tranzacţiile speciale, la care solicită implicarea expertului, cât şi pentru business-ul curent, afectat de creşterile preţurilor şi de perspectiva creşterii taxelor, în 2023.

Analiza arată că obiectivul principal al acestor companii a fost de a crea o structură între construcţia bugetară şi de preţ dar şi de a interconecta politica comercială cu trezoreria.

"Acest proiect strategic se continuă cu asistenţă lunară pentru implementare, pe diferite etape, în funcţie de priorităţi. Aceste companii nu au resurse dedicate proiectelor şi ne adaptăm la disponibilitatea antreprenorului, care are de multe ori şi alte priorităţi, si observăm două provocări mari - adaptarea la structura nouă şi tendinţa de a reveni la vechile tool-uri mai familiare, dar rudimentare, respectiv dificultatea de a pune la dispoziţie datele - fie că sunt neagregate sau nu au nivelul de detaliu necesar. Atât activităţile de producţie cât şi cele de livrare servicii dintr-o companie sunt mapate pe criterii de productivitate şi standarde de performanţă, de la care se stabilesc bugetele", mai arată cercetarea.

Potrivit sursei citate, anul acesta antreprenorii care au optat pentru implementarea unui instrument financiar în cadrul companiei au fost mult mai atenţi la bugete şi cash-flow şi au dorit să fie susţinuţi pentru a crea un Simulator de Business, un buget dinamic, conform condiţiilor actuale, care solicită elaborarea permanentă a bugetelor, având în vedere variaţiile semnificative pe categoriile principale de costuri, de la materii prime, la energie, salarii, transport/supply-chain, dobânzi.

Trusted Advisor Strategy & Finance este o companie românească de strategie financiară şi contabilitate, iar abordarea este de a segmenta lanţul valoric şi profitabilitatea pe activităţi, pornind de la achiziţii - cercetare-dezvoltare - producţie - vânzare - colectare.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7087 / 19195
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Corina Roman (Partener BACIU PARTNERS), pentru care cea mai bună decizie din carieră a fost aceea de a se îndrepta către avocatura de business: ”Expunerea la proiecte interesante și provocatoare este mereu un plus, deoarece te dezvoltă și, personal, îmi satisface curiozitatea înnăscută. Beneficiul principal oferit de BACIU PARTNERS constă în faptul că mă bucur de un mediu preocupat pentru knowledge, calitate și binele clienților”
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A a continuat să crească în Q1 ̸ 2025 pe piețele emergente și la nivel nivel global. CMS își menține poziția fruntașă la nivel global și în Europa de Est, regiune în care și RTPR întră în Top 3
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Familia Umbrărescu, cu sprijinul Bulboacă & Asociații, preia acționariatul Totalgaz Industrie – lider strategic în echipamente pentru gaze naturale
VIDEO | Pastila de insolvență – Deschiderea procedurii la cererea debitorului (powered by ZRVP)
Women Lawyers | De vorbă cu Anca Simeria (Partener Popescu & Asociații), avocat care s-a format și a profesat în cadrul unora dintre cele mai mari societăți de avocatură din România: ”Din perspectiva mea, Popescu & Asociații este probabil singura societate de avocatură din România în care există un echilibru perfect între serviciile de consultanță, litigii și dreptul penal al afacerilor, ceea ce înseamnă posibilitatea concretă de a acorda clienților servicii avocațiale integrate și de a avea o viziune cuprinzătoare asupra implicațiilor unui mandat”
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
Filip & Company asistă Fondurile Apax în achiziția preconizată a diviziei de Trezorerie și Piețe de Capital a Finastra | Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa, cu Ioan Dumitrașcu (partener) în prim plan
Women Lawyers | Ramona Pentilescu (Counsel PNSA) și-a început cariera profesională în administrația publică, intrând în profesia de avocat abia în a treia decadă de viață. Reputația excelentă, portofoliul de proiecte și clienți de top, dar și mediul intern care susține colaborarea și dezvoltarea profesională au determinat-o să aleagă PNSA și să rămână aici. „Prețuiesc echipa nu numai pentru profesionalismul desăvârșit și excelența avocaturii practicate aici, dar și pentru caracterul uman și veritabil colegial al colaborării”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...