ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa de media din România a crescut anul trecut cu 10%, la 454 milioane euro (raport)

06 Iunie 2019   |   AGERPRES

Pentru 2019, Initiative estimează o nouă creştere a pietei de media cu până la 7%, la 485 milioane de euro.

 
 
Piaţa de media din România a crescut anul trecut cu 10% comparativ cu 2017, ajungând la 454 milioane de euro, iar pentru 2019 este estimat un avans de 7%, conform raportului Media Fact Book.

"Piaţa de media va mai aştepta încă un an pentru a atinge jumătate de miliard de euro. România a intrat într-o perioadă de încetinire a creşterilor economice, fapt care are efecte asupra industriei noastre. Creşterile rapide ale anilor trecuţi nu mai sunt sustenabile, deoarece parametrii importanţi care influenţează volumele cheltuite de advertiseri s-au plafonat, de exemplu: încrederea consumatorului sau puterea de cumpărare, aceasta din urmă deteriorându-se, pe fondul inflaţionist al preţurilor produselor de consum. În acest context, piaţa de media a redus paşii de creştere la 10% în 2018 şi un estimat de 7% în 2019, cu posibilitatea de a fi martorii unor procente mai mici în anii următori", afirmă Alexandra Olteanu, managing director, Initiative, compania ce a realizat raportul.


Analiza mai semnalează că investiţiile în TV şi-au continuat creşterea şi în 2018, cu 10%, atingând nivelul de 300 de milioane de euro, în timp ce restul canalelor - online, radio, OOH (Out of Home, n.r.) - şi-au confirmat trendul ascendent, singura excepţie fiind printul, care continuă să scadă moderat.

În 2019, piaţa de TV va înregistra acelaşi trend, însă într-un ritm mai slab, spre aproximativ 5% în termeni de venituri din vânzări, conform estimărilor.

"Televiziunea a dominat obiceiurile de consum ale românilor, cu o medie de 5,1 ore pe zi în rândul populaţiei din zona urbană, cu vârste între 18 şi 49 de ani. Cu toate acestea, piaţa TV se contractează uşor în favoarea industriei digitale, ca urmare a creşterilor înregistrate în utilizarea internetului şi a tehnologiilor Smart", se arată în raport.

Acesta menţionează că Piaţa OOH îşi continuă trendul de creştere început în 2017, în pofida măsurilor legislative, cu un procent de 5% menţinut şi în 2018. Piaţa de Radio s-a aflat, de asemenea, pe un trend de creştere, ajungând la 25,7 milioane de euro. Pe de altă parte, dificultăţile din perioada recesiunii au continuat să aibă un impact negativ asupra presei tipărite, care a scăzut pentru al zecelea an consecutiv, cu aproximativ 5%.

În digital, reţelele de socializare şi search-ul rămân principalii piloni în activitatea online. În plus, majoritatea utilizatorilor de internet (76%) au arătat un apetit ridicat pentru conţinutul video şi pentru audio streaming, unde este estimată o creştere în următori ani, pe măsură ce apar tot mai multe opţiuni de servicii.

"Facebook rămâne extrem de popular în România, înregistrând un număr de 10 milioane de utilizatori în 2018. Normele GDPR de protecţie a datelor nu au redus timpul petrecut în digital şi nu au oprit bugetele să ajungă în online. În 2019 se estimează ca piaţa de publicitate online să crească cu 16% faţă de 2018 (99 milioane de euro)", subliniază raportul.

Pentru 2019, Initiative estimează o nouă creştere a pietei de media cu până la 7%, la 485 milioane de euro.

În ceea ce priveşte topul investitorilor în publicitate în 2018, la fel ca în anul precedent, cele mai mari bugete au fost alocate de companiile din industria farmaceutică, urmate de cele de telecomunicaţii mobile, respectiv cosmetică, îngrijire personală şi frumuseţe. Consumatorii au cheltuit în online shops, în medie, 10 milioane de euro pe zi, o creştere semnificativă faţă de 2017, când au fost cheltuiţi 7,67 milioane de euro.

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând cu 1997. Ediţia din 2019 include un capitol special dedicat fenomenului video streaming, cercetare bazată pe servicii actuale şi predicţii pentru viitor. Rezultatele acestei analize îşi propun a fi relevatoare şi, în anumite cazuri, contraituitive. Totodată, Media Fact Book conţine un capitol dedicat evoluţiei economiei româneşti în 2018 şi 2019, alături de o analiză a pieţei de media în Europa Centrală şi de Est.

Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile MullenLowe, Golin, Profero, Medic One şi BPN.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 19300 / 19942
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...