Programul de guvernare: PNL vrea să împiedice declinul companiilor de stat, chiar cu preţul privatizării
24 Octombrie 2019 MEDIAFAX
De asemenea, PNL-iştii plănuiesc să demareze procedurile privind introducerea Bugetului multianual ca instrument de planificare şi asigurare a fluxului de numerar (cash flow-lui) pentru investiţiile în infrastructură.
Programul de guvernare al PNL prevede, pentru domeniul Transporturilor, măsuri de împiedicare a declinului companiilor de stat, care includ chiar şi privatizarea. Un alt plan al PNL este introducerea bugetului multianual care ar trebui să asigure un flux continuu de finanţare pentru mai mulţi ani.
Programul de Guvernare al Partidului Naţional cuprinde redresarea şi stoparea declinului companiilor de stat din domeniul transporturilor, inclusiv prin măsuri precum privatizarea acestora. De asemenea, PNL-iştii plănuiesc să demareze procedurile privind introducerea Bugetului multianual ca instrument de planificare şi asigurare a fluxului de numerar (cash flow-lui) pentru investiţiile în infrastructură.
Acesta cuprinde finalizarea proiectele aflate în prezent în desfăşurare şi accelerarea lucrărilor la Autostrada A1: Lugoj-Deva (Lot 3), Autostrada A3: Bors-Nadaselu- secţiunile Biharia – Borş şi Suplacu de Barcău- Chiribiş, Campia Turzii-Targu-Mures – lot Iernut-Cheţani, Rasnov-Cristian, A7 : Centura Bacau, A10: Sebes-Turda - lot 1, de la intrarea pe autostradă de la Sebeş până la Pârâul Iovului şi în special, accelerarea implementării proiectului Pod suspendat peste Dunăre la Brăila, proiect aflat în execuţie.
Programul de Guvernare al Partidului Naţional cuprinde redresarea şi stoparea declinului companiilor de stat din domeniul transporturilor, inclusiv prin măsuri precum privatizarea acestora. De asemenea, PNL-iştii plănuiesc să demareze procedurile privind introducerea Bugetului multianual ca instrument de planificare şi asigurare a fluxului de numerar (cash flow-lui) pentru investiţiile în infrastructură.
Acesta cuprinde finalizarea proiectele aflate în prezent în desfăşurare şi accelerarea lucrărilor la Autostrada A1: Lugoj-Deva (Lot 3), Autostrada A3: Bors-Nadaselu- secţiunile Biharia – Borş şi Suplacu de Barcău- Chiribiş, Campia Turzii-Targu-Mures – lot Iernut-Cheţani, Rasnov-Cristian, A7 : Centura Bacau, A10: Sebes-Turda - lot 1, de la intrarea pe autostradă de la Sebeş până la Pârâul Iovului şi în special, accelerarea implementării proiectului Pod suspendat peste Dunăre la Brăila, proiect aflat în execuţie.
În sectorul feroviar programul prevede finalizarea reabilitării CF Coridorul IV feroviar (Axa prioritara 22): Frontiera - Curtici-Arad-km 614, km 614 – Simeria si Simeria – Sighisoara (testarea sistemului ERTMS 2). Au prioritate proiectele de mare infrastructură de transport de reabilitare a caii ferate şi proiectele de autostrăzi şi drumuri expres, eligibile pentru finanţare din fondurile europene, FC si FEDR, până la limita valorii de 200% faţă de suma alocată (valoare suplimentară pentru semnarea de contracte permisă de legislaţie). Astfel se vor întocmi Liste de proiecte de rezervă în limite rezonabile, la care se vor adauga proiecte în valoare de circa 1 milliard de euro pentru pahetul financiar CEF (Connecting Europe Facility).
În cadrul investiţiilor noi programul conţine autostrăzile Sibiu-Pitesti; Tg. Mures-Iasi-Ungheni; Inel Bucuresti cu menţiunea că Autostrada Comarnic Braşov se va promova prin proiect pilot doar dacă vom obţine sprijinul Comisiei Europene şi dacă IFI (Instituţiile Financiare Internaţionale), Banca Mondiala, BEI si BERD vor fi de acord să participe la finanţarea proiectului. De asemenea mai sunt menţioante ca drumuri expres: Craiova – Piteşti; Conexiunea Aeroportului H. Coandă - Autostrada A3; Lugoj – Craiova.
Pe lista lucrărilor în domeniul feroviar programul include investiţii în zona Pod Gradiştea (CF Bucuresti-Giurgiu Fr.), centralizare electronică în staţia CF Videle, modernizarea instalaţiilor de centralizare electromagnetică pe secţia Siculeni-Adjud, lucrări de reabilitare pentru poduri, podete şi tuneluri, etapiza şi modernizare trecerilor la nivel cu calea ferată.
În ceea ce priveşte transportul naval, programul cuprinde îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării (km. 845,5-km. 375); realizarea lucrărilor specifice de apărări de maluri pe Canalul Sulina; reabilitarea sistemului de colectare ape, protecţii şi consolidări maluri înalte pe Canalul Dunăre-Marea Neagră; reabilitarea sistemului de colectare ape, protecţii si consolidări maluri înalte pe Canalul Dunăre Poarta Alba-Midia Năvodari.
Programul de modernizare a CN Aeroporturi Bucuresti implică realizarea unui terminal de pasageri cu o suprafaţă de min. 245.000 mp; reabilitarea şi extinderea platformei de staţionare cu min. 15.500 mp;
modernizarea pistelor de decolare-aterizare; asigurarea compatibilitatii noilor investitii cu caile de rulare; asigurarea infrastructurii, echipamentelor si utilajelor de asistenta a navigatiei, securitate, siguranta si a conectivitatii conform standardelor; asigurarea de facilităţi cargo.
Pentru Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu, programul presupune modernizarea suprafeţelor de mişcare a aeronavelor; modernizarea terminalului de pasageri; asigurarea de facilităţi cargo.
În vederea redresării companiei Tarom se prevăd acţiuni precum efectuarea unor analize asupra tuturor contractelor încheiate de companie, cu accent pe contractele de achiziţie a aeronavelor în sistem leasing şi asocierile companiei cu diferite societăţi comerciale, precum şi găsirea unor soluţii legale care să permită încetarea/rezilierea acelor contracte generatoare de pierderi mari.
Programul mai include în cazul tranportului subteran, accelerarea lucrarilor pe Tronsonul Drumul Taberei – Eroilor şi urgentarea procedurilor pentru începerea lucrarilor pe Secţiunea Eroilor– Universitate-Piaţa Iancului pe Magistrala 5. De asemenea, Magistrala M6 Bucureşti – Otopeni, 1 Mai-Aeroportul H Coandă este menţionată printre investiţiile noi.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 19347 / 20589 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Avocații Schoenherr, alături de Allianz-Țiriac Asigurări în tranzacția de preluare a Campion Broker. Echipa, coordonată de Monica Cojocaru (partener) și Georgiana Bădescu (partener)
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





