ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Programul de guvernare: PNL vrea să împiedice declinul companiilor de stat, chiar cu preţul privatizării

24 Octombrie 2019   |   MEDIAFAX

De asemenea, PNL-iştii plănuiesc să demareze procedurile privind introducerea Bugetului multianual ca instrument de planificare şi asigurare a fluxului de numerar (cash flow-lui) pentru investiţiile în infrastructură.

 
 
Programul de guvernare al PNL prevede, pentru domeniul Transporturilor, măsuri de împiedicare a declinului companiilor de stat, care includ chiar şi privatizarea. Un alt plan al PNL este introducerea bugetului multianual care ar trebui să asigure un flux continuu de finanţare pentru mai mulţi ani.

Programul de Guvernare al Partidului Naţional cuprinde redresarea şi stoparea declinului companiilor de stat din domeniul transporturilor, inclusiv prin măsuri precum privatizarea acestora. De asemenea, PNL-iştii plănuiesc să demareze procedurile privind introducerea Bugetului multianual ca instrument de planificare şi asigurare a fluxului de numerar (cash flow-lui) pentru investiţiile în infrastructură.

Acesta cuprinde finalizarea proiectele aflate în prezent în desfăşurare şi accelerarea lucrărilor la Autostrada A1: Lugoj-Deva (Lot 3), Autostrada A3: Bors-Nadaselu- secţiunile Biharia – Borş şi Suplacu de Barcău- Chiribiş, Campia Turzii-Targu-Mures – lot Iernut-Cheţani, Rasnov-Cristian, A7 : Centura Bacau, A10: Sebes-Turda - lot 1, de la intrarea pe autostradă de la Sebeş până la Pârâul Iovului şi în special, accelerarea implementării proiectului Pod suspendat peste Dunăre la Brăila, proiect aflat în execuţie.


În sectorul feroviar programul prevede finalizarea reabilitării CF Coridorul IV feroviar (Axa prioritara 22): Frontiera - Curtici-Arad-km 614, km 614 – Simeria si Simeria – Sighisoara (testarea sistemului ERTMS 2). Au prioritate proiectele de mare infrastructură de transport de reabilitare a caii ferate şi proiectele de autostrăzi şi drumuri expres, eligibile pentru finanţare din fondurile europene, FC si FEDR, până la limita valorii de 200% faţă de suma alocată (valoare suplimentară pentru semnarea de contracte permisă de legislaţie). Astfel se vor întocmi Liste de proiecte de rezervă în limite rezonabile, la care se vor adauga proiecte în valoare de circa 1 milliard de euro pentru pahetul financiar CEF (Connecting Europe Facility).

În cadrul investiţiilor noi programul conţine autostrăzile Sibiu-Pitesti; Tg. Mures-Iasi-Ungheni; Inel Bucuresti cu menţiunea că Autostrada Comarnic Braşov se va promova prin proiect pilot doar dacă vom obţine sprijinul Comisiei Europene şi dacă IFI (Instituţiile Financiare Internaţionale), Banca Mondiala, BEI si BERD vor fi de acord să participe la finanţarea proiectului. De asemenea mai sunt menţioante ca drumuri expres: Craiova – Piteşti; Conexiunea Aeroportului H. Coandă - Autostrada A3; Lugoj – Craiova.

Pe lista lucrărilor în domeniul feroviar programul include investiţii în zona Pod Gradiştea (CF Bucuresti-Giurgiu Fr.), centralizare electronică în staţia CF Videle, modernizarea instalaţiilor de centralizare electromagnetică pe secţia Siculeni-Adjud, lucrări de reabilitare pentru poduri, podete şi tuneluri, etapiza şi modernizare trecerilor la nivel cu calea ferată.

În ceea ce priveşte transportul naval, programul cuprinde îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării (km. 845,5-km. 375); realizarea lucrărilor specifice de apărări de maluri pe Canalul Sulina; reabilitarea sistemului de colectare ape, protecţii şi consolidări maluri înalte pe Canalul Dunăre-Marea Neagră; reabilitarea sistemului de colectare ape, protecţii si consolidări maluri înalte pe Canalul Dunăre Poarta Alba-Midia Năvodari.

Programul de modernizare a CN Aeroporturi Bucuresti implică realizarea unui terminal de pasageri cu o suprafaţă de min. 245.000 mp; reabilitarea şi extinderea platformei de staţionare cu min. 15.500 mp;
modernizarea pistelor de decolare-aterizare; asigurarea compatibilitatii noilor investitii cu caile de rulare; asigurarea infrastructurii, echipamentelor si utilajelor de asistenta a navigatiei, securitate, siguranta si a conectivitatii conform standardelor; asigurarea de facilităţi cargo.

Pentru Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu, programul presupune modernizarea suprafeţelor de mişcare a aeronavelor; modernizarea terminalului de pasageri; asigurarea de facilităţi cargo.

În vederea redresării companiei Tarom se prevăd acţiuni precum efectuarea unor analize asupra tuturor contractelor încheiate de companie, cu accent pe contractele de achiziţie a aeronavelor în sistem leasing şi asocierile companiei cu diferite societăţi comerciale, precum şi găsirea unor soluţii legale care să permită încetarea/rezilierea acelor contracte generatoare de pierderi mari.

Programul mai include în cazul tranportului subteran, accelerarea lucrarilor pe Tronsonul Drumul Taberei – Eroilor şi urgentarea procedurilor pentru începerea lucrarilor pe Secţiunea Eroilor– Universitate-Piaţa Iancului pe Magistrala 5. De asemenea, Magistrala M6 Bucureşti – Otopeni, 1 Mai-Aeroportul H Coandă este menţionată printre investiţiile noi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18348 / 19590
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...