ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

PwC: Publicitatea va domina piața de media și divertisment de la nivel global în 2026, nu și în România

28 Iulie 2022   |   Doina Bîrsan, Partener PwC România

Pe parcursul perioadei de prognoză de cinci ani din cadrul raportului, veniturile globale din publicitatea pe internet vor crește cu o rată anuală compusă de 9,1% și vor ajunge la 723,6 miliarde de dolari în 2026, trei sferturi urmând să fie obținute din publicitatea pe mobil.

Doina Bîrsan, Partener PwC România

 
 
Publicitatea va domina piața de media și divertisment de la nivel global în 2026, urmând să ajungă la o valoare de un trilion de dolari, din care trei sferturi vor fi generate de reclamele online, pe fondul creșterii consumului de servicii digitale, de la cumpărături până la platformele de streaming și la programele de exerciții fizice.

După un an 2020 în care companiile au frânat cheltuielile cu publicitatea din cauza incertitudinilor create de pandemia COVID-19, iar valoarea acestui sector a scăzut cu aproape 7% la nivel global, în 2021 a fost înregistrat un avans de peste 22%, potrivit raportului Global Entertainment & Media Outlook 2022–2026 (GEMO) realizat de PwC. Industria de media și divertisment se prefigurează din ce în ce mai digitală, orientată către media care atrage tinerii și mai dependentă de publicitate în toate formele sale. În acest an publicitatea (32,2%) va depăși cheltuielile pentru accesul la internet (31,9%), iar până în 2026 va surclasa și cheltuielile consumatorilor, urmând să devină cel mai mare sector al industriei, cu o cotă de 35,1% din piață.


Iar această evoluție va fi susținută de publicitatea online, care este înfloritoare, deși consumatorii instalează în mod obișnuit programe de blocare a reclamelor și pot ignora mesajele de marketing care le întrerup experiențele media. Totuși, numărul și tipurile de medii digitale se extind: site-uri web și platforme de social media, aplicații de comunicații și site-uri de comerț electronic, lumi de realitate virtuală și jocuri video. Și se dovedește că fiecare dintre aceste medii are ceva convingător de oferit agenților de publicitate, cu mult dincolo de spoturi de 30 de secunde și jingle-uri digitale. Cele mai mari site-uri de comerț electronic vând reclame de miliarde de dolari în raport cu rezultatele căutării efectuate pe site-urile lor, iar jocurile video au devenit un vehiculul de livrare pentru reclame adresate tinerilor.

Pe parcursul perioadei de prognoză de cinci ani din cadrul raportului, veniturile globale din publicitatea pe internet vor crește cu o rată anuală compusă de 9,1% și vor ajunge la 723,6 miliarde de dolari în 2026, trei sferturi urmând să fie obținute din publicitatea pe mobil. Numai reclamele video pe mobil vor atinge 138,9 miliarde dolari în 2026. În schimb, publicitatea non digitală este de așteptat să scadă după 2025.

Toate acestea înseamnă o schimbare în ceea ce privește influența și puterea, de la cheltuielile de consum (cărți, abonamente la cablu, platforme streaming, presă etc.) și acces la internet (persoane care plătesc pentru acces online și date), la publicitate.

În România, publicitatea va crește, dar nu va depăși consumul de internet și cheltuielile de consum

Și în România publicitatea (online, TV și Out-of-home) va crește în următorii ani, până la o valoare de 1,18 miliarde euro în 2026, de la 967 milioane euro anul acesta, dar nu va depăși consumul de internet (2 miliarde euro) și cheltuielile de consum (1,4 miliarde euro).

Evoluția va fi dictată tot de publicitatea pe internet care a depășit publicitatea tradițională pe TV pentru prima oară în 2019, anul trecut a atins pragul de 500 milioane euro (plus 35% față de 2020) și va crește constant, cu rate între 4-14%, până în 2026. În 2026, valoarea pieței de publicitate online din România este estimată la 712 milioane euro.

Deși va avea cea mai rapidă creștere, piața de publicitate pe internet din România rămâne una dintre cele mai mici din regiune. Spre exemplu, în 2026, piața de publicitate pe Internet din Cehia este estimată la 1,7 miliarde euro, iar cea din Polonia la 2,7 miliarde euro.

Raportul Global Entertainment & Media Outlook analizează 16 segmente ale industriei de media și divertisment din 52 de teritorii și facilitează compararea datelor referitoare la consumatori și cheltuielile de publicitate. Segmentele acoperite de acest raport sunt: cărți, media B2B, cinema, acces la internet, publicitate pe internet, ziare și reviste, muzică, radio și podcasturi, publicitate outdoor, video OTT, televiziune tradițională și consum de video acasă, publicitate TV, jocuri video și sporturi electronice, realitate virtuală.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 6381 / 16754
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
    LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
    LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
    LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
    Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
    Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
    CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
    LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
    Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
    SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
    Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...