
Record: Pentru prima dată din 2007, la Transporturi sunt cheltuiţi toţi banii alocaţi pe un exerciţiu bugetar
13 Februarie 2023
AgerpresSorin Grindeanu a menţionat că anul trecut la Ministerul Transporturilor s-au semnat contracte de 10,3 miliarde de euro, mai mult decât în cinci ani.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, sâmbătă, la Alba Iulia, că este pentru prima dată de la intrarea în Uniunea Europeană când România cheltuie toţi banii alocaţi pe un exerciţiu bugetar pentru Transporturi, menţionând că a solicitat Comisiei Europene să se poată accesa sume de la alte componente.
"De când am intrat noi în Uniunea Europeană, din 2007, cam la fiecare exerciţiu bugetar, să ştiţi că pe domeniul transporturilor nu a fost o problemă de finanţare. De fiecare dată, noi am dat bani înapoi la UE, fiindcă nu am fost în stare să-i cheltuim. Ăsta este adevărul din 2007 şi până acum", a afirmat Sorin Grindeanu, prezent sâmbătă la o dezbatere organizată de europarlamentarul Victor Negrescu.
"De când am intrat noi în Uniunea Europeană, din 2007, cam la fiecare exerciţiu bugetar, să ştiţi că pe domeniul transporturilor nu a fost o problemă de finanţare. De fiecare dată, noi am dat bani înapoi la UE, fiindcă nu am fost în stare să-i cheltuim. Ăsta este adevărul din 2007 şi până acum", a afirmat Sorin Grindeanu, prezent sâmbătă la o dezbatere organizată de europarlamentarul Victor Negrescu.
Grindeanu a amintit că, pentru exerciţiul bugetar 2014-2020, banii se pot cheltui până la finalul acestui an.
"La Transporturi, unde sunt foarte mulţi bani - să ştiţi că am mai rămas cu 56 de milioane de euro, pe care îi vom cheltui, probabil, în săptămânile viitoare. Ceea ce ne duce în situaţia unică după Revoluţie şi anume aceea în care am cheltuit toţi banii alocaţi pe vechiul exerciţiu bugetar. Am făcut o cerere către Comisia Europeană, pentru că rămânem vreo 10 luni în situaţia în care am putea, noi, la Transporturi, să accesăm şi alte sume de bani, de la alte componente care nu au reuşit şi nu reuşesc să-şi cheltuie aceste sume. Şi decât să ne aflăm la sfârşitul anului 2023 în situaţia în care dăm bani înapoi către Comisie, mai bine transferă aceste sume către transporturi, pentru că noi vom fi în stare să cheltuim această sumă. Deci, e pentru prima dată, probabil în vreo două săptămâni terminăm şi acest rest la Transporturi, când suntem în stare să cheltuim toate sumele alocate", a declarat ministrul.
Sorin Grindeanu a menţionat că anul trecut la Ministerul Transporturilor s-au semnat contracte de 10,3 miliarde de euro, mai mult decât în cinci ani.
"Ca să vă faceţi o imagine, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, adunate la un loc, nu sunt în sumă de 10,3 miliarde de euro, cât am reuşit în 2022", a spus demnitarul.
Grindeanu a declarat că, în baza contractelor semnate în 2022, sunt în execuţie aproape 600 de kilometri de autostradă şi drumuri expres şi în diverse faze de licitaţie aproximativ 340 de kilometri.
"De ce dau toate aceste date? Pentru că, în acest moment, prin ceea ce s-a întâmplat în 2022, s-au creat toate premisele ca în fiecare an, începând de anul acesta, minimum de kilometri pe care să-i dăm în circulaţie anual este de 100. La anul, probabil, ne vom duce spre 150-160 de kilometri", a spus ministrul.
Sorin Grindeanu s-a arătat încrezător că vor fi primiţi bani în plus de pe alte componente, astfel încât să se poată accesa sume suplimentare la Transporturi.
Ministrul s-a referit şi la Planul Naţional de Investiţii pe domeniul Infrastructurii, aprobat la finalul anului 2021.
"Ce înseamnă acest Plan Naţional de Investiţii? Înseamnă, dacă vreţi, toate proiectele adunate, prioritare pe o durată de 10 ani şi care sunt în valoare de undeva în jur de 70 de miliarde de euro. Înseamnă o perioadă de 10 ani. Asta înseamnă că acest plan, indiferent de cine este ministru, indiferent de cine formează guvernul, trebuie să fie pus în practică. (...). Cam jumătate din această sumă putem să o atragem din fonduri europene. Suntem în această perioadă undeva la intersecţia a trei mari surse de finanţare europeană, pe de o parte este vechiul exerciţiu bugetar, unde pe domeniul Transporturilor vorbim de POIM, a doua mare sursă de finanţare este PNRR-ul şi a treia exerciţiul bugetar 2021-2027", a spus ministrul.
Grindeanu afirmă că în cele trei decenii de la Revoluţie statul român a rămas dator cetăţeanului român, indiferent de guvernele pe care le-a avut, în ceea ce priveşte infrastructura.
"Trebuie să recuperăm acest minus pe care îl avem în domeniul infrastructurii, iar infrastructura trebuie să devină pe următorii ani, indiferent de culoarea politică a guvernului, guvernelor care vor veni în următorii ani, o prioritate naţională", a mai spus ministrul Transporturilor.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 7181 / 19923 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
NNDKP, firmă considerată de ghidurile internaționale drept „unul dintre numele grele de pe piață” pe segmentul fuziunilor și achizițiilor locale, explică motivele pentru care investitorii strategici domină scena, cum se rescrie definiția succesului într-un deal, ce sectoare devin surprizele anului și de ce formarea noilor avocați este tot mai dificilă în fața complexității tranzacțiilor | De vorbă cu partenerele Gabriela Cacerea și Adriana Gaspar despre arhitectura pieței de M&A și provocările perioadei
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...