
Reveal Marketing Research: Marea majoritate a românilor (84%) resimt efectele schimbărilor economice asupra stilului de viaţă
28 August 2025
AgerpresÎn acest climat, starea de spirit şi emoţiile românilor sunt influenţate, principalele emoţii resimţite fiind îngrijorarea (30%), nesiguranţa (24%) şi determinarea de a găsi soluţii (23%).
Românii susţin în proporţie de 84% că situaţia economică actuală a ţării le-a influenţat direct stilul de viaţă, relevă un sondaj realizat de Reveal Marketing Research, dat joi publicităţii.
Conform cercetării sociologice, pentru a face faţă noilor condiţii de trai, 49% dintre cei chestionaţi au redus cheltuielile curente, precum alimentele sau îmbrăcămintea, 41% au amânat investiţiile majore, iar 38% au renunţat la vacanţe şi alte activităţi de relaxare.
În acest climat, starea de spirit şi emoţiile românilor sunt influenţate, principalele emoţii resimţite fiind îngrijorarea (30%), nesiguranţa (24%) şi determinarea de a găsi soluţii (23%).
Conform cercetării sociologice, pentru a face faţă noilor condiţii de trai, 49% dintre cei chestionaţi au redus cheltuielile curente, precum alimentele sau îmbrăcămintea, 41% au amânat investiţiile majore, iar 38% au renunţat la vacanţe şi alte activităţi de relaxare.
În acest climat, starea de spirit şi emoţiile românilor sunt influenţate, principalele emoţii resimţite fiind îngrijorarea (30%), nesiguranţa (24%) şi determinarea de a găsi soluţii (23%).
În ceea ce priveşte principalele provocări cu care se confruntă, cei mai mulţi dintre români menţionează creşterea costului vieţii (51%), urmată de nivelul taxelor şi impozitelor (20%) şi lipsa de predictibilitate a viitorului (18%). În cazul tinerilor cu vârste între 18 şi 34 de ani, apare însă o particularitate: 20% dintre aceştia consideră lipsa oportunităţilor de muncă sau de promovare drept principal obstacol, comparativ cu doar 10% la nivelul întregului eşantion. Această diferenţă se explică prin faptul că tinerii sunt în general mai mobili şi mai deschişi să caute noi oportunităţi, ceea ce îi face mai sensibili la schimbările şi limitările actuale din economie.
Referitor la perspectiva asupra viitorului apropiat, 45% dintre români îşi păstrează un optimism moderat, considerând că economia ţării ar putea să-şi revină, însă procesul va dura mai mult de un an. În acelaşi timp, 41% cred că situaţia nu se va îmbunătăţi în următoarele 12 luni şi că lucrurile vor continua să se înrăutăţească.
Românii aşteaptă de la companii produse şi servicii mai utile şi accesibile (37%) şi o atenţie sporită faţă de nevoile lor (32%).
În acest context, românii îşi concentrează aşteptările de la companii pe două direcţii principale: oferirea de produse şi servicii mai utile şi mai accesibile (37%) şi o apropiere mai mare faţă de consumatori şi de nevoile acestora (32%).
"Studiul arată că românii resimt direct impactul contextului economic asupra vieţii cotidiene, manifestând atât îngrijorare şi nesiguranţă, cât şi dorinţa de a găsi soluţii şi de a se adapta noilor condiţii. Pentru companii, concluzia este clară: succesul pe termen lung depinde de oferirea de produse şi servicii relevante, accesibile şi de o comunicare apropiată de nevoile reale ale consumatorilor", a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research, citat în prezentarea studiului.
Aceste aşteptări se reflectă şi în comportamentele de consum actuale, unde preţul (41%), promoţiile şi reducerile (30%) şi calitatea sau durabilitatea produsului (15%) sunt criteriile esenţiale de decizie. Consumatorii manifestă astfel o abordare pragmatică, orientată către controlul cheltuielilor.
În plus, 1 din 2 români a observat schimbări în felul în care brandurile comunică în ultima perioadă. Cei mai mulţi consideră că acestea sunt mai rezervate şi mai puţin vizibile (22%), alţii remarcă o comunicare intensificată, dar axată în special pe reduceri (19%), iar 14% apreciază că brandurile par mai atente la nevoile reale ale oamenilor.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Studiul s-a desfăşurat online în perioada 14-20 august pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eşantionului a fost de 1.058 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8 / 19796 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...