
Scădere de 10,4% a înmatriculărilor de autovehicule noi în România, în ianuarie; diminuare de 28,4% la autoturismele electrice (asociaţie)
11 Februarie 2025
AgerpresAutoturismele full electrice deţin o cotă de 9,8% din piaţă, în scădere de la 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 5%, faţă de ianuarie 2024, când reprezentau 4,6%.
Înmatriculările de autovehicule noi, în România, au înregistrat o scădere de 10,4%, în prima lună a acestui an, faţă de ianuarie 2024, în timp ce pe segmentul autoturismelor full electrice s-a raportat o diminuare de 28,4%, respectiv o cotă de piaţă de 9,8%, reiese din datele Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei de profil, transmis marţi AGERPRES, în privinţa înmatriculărilor de autoturisme noi (ce reprezintă aproximativ 88% din total piaţă) s-a consemnat o scădere de 5,9%, de la un an la altul.
Potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei de profil, transmis marţi AGERPRES, în privinţa înmatriculărilor de autoturisme noi (ce reprezintă aproximativ 88% din total piaţă) s-a consemnat o scădere de 5,9%, de la un an la altul.
În funcţie de segmentarea pe clase, există o evoluţie mixtă, după cum urmează: Clasa A (+3,1%), Clasa B (+8,2%), Clasa C (-2,2%), Clasa D (53,5%), Clasa E (+27,1%), Clasa F (+16,3%) şi SUV (-7,2%).
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 46,6%, în scădere cu 7,2% faţă de ianuarie 2025, urmat de Clasa C - cu o cotă de 27,3% (-2,2%) şi Clasa B - cu o cotă de 15% (+8,2%).
Totodată, în funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna ianuarie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creştere timidă, de 0,1%, până la o pondere de 59,5% în total. În acelaşi timp, autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel au înregistrat o scădere de 39% şi deţin o cotă de 9,8%.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţineau, în prima lună a anului 2025, o cotă de piaţă de 30,5%, care depăşeşte cu 20,7 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel, aceasta din urmă categorie incluzând şi motorizările mild hybrid diesel.
Autoturismele full electrice deţin o cotă de 9,8% din piaţă, în scădere de la 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 5%, faţă de ianuarie 2024, când reprezentau 4,6%.
În topul primelor trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 625 de unităţi şi o creştere de 11,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Renault Megane (105 unităţi, +114,3%) şi Tesla Model 3 (cu 90 de unităţi).
De asemenea, în cazul autoturismelor Plug-in, clasamentul este condus de Volkswagen Golf - cu 51 de unităţi şi o creştere de 1.175%, urmat de Ford Kuga - cu 43 de unităţi (-37,7%) şi Mercedes Benz GLC (42 de unităţi).
Categoria autoturismelor hibride, fără reîncărcare din surse externe, are pe primul loc Dacia Duster, cu 394 de unităţi, apoi Toyota Yaris Cross (204 unităţi, +78,9%) şi Toyota Corolla (204 unităţi).
Conform datelor oficiale, în ianuarie 2025, vehiculele comerciale uşoare şi minibus au înregistrat o scădere de 33,6% a înmatriculărilor, raportat la ianuarie 2024, dintre care vehiculele comerciale uşoare fără minibus o scădere de 33,8%.
În această marjă, vehiculele comerciale uşoare electrice au atins, în prima lună a anului în curs, un volum de 231 de unităţi, comparativ cu 73 de unităţi, în ianuarie 2024.
Nu în ultimul rând, înmatriculările de vehicule comerciale grele şi bus s-au diminuat cu 32,7%, din care vehiculele comerciale grele, de peste 16 tone, plus autotractoarele, au înregistrat un recul 26,7%.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, înfiinţată în anul 1994, membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile - OICA, din 1996.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 855 / 19301 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ a oferit consultanță companiei germane de tehnologie cbs în achiziția diviziei SAP a SkyConsult | Cristina Daianu (Partener): ”A fost o tranzacție deosebit de dificilă. Proiectul a combinat elemente brownfield și greenfield”
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare”
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...