ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj Euler Hermes: Cât de mult a schimbat Covid-19 prioritățile liderilor financiari

04 August 2020   |   BizLawyer

♦ 30% au declarat că păstrarea capitalului de lucru va fi acum prioritatea lor principală pentru investiții în anul următor ♦ Întârzierile plăților reprezintă preocupările cele mai presante ale liderilor din domeniul finanțelor, 65% dintre aceștia fiind afectați ♦ 21% susțin investițiile în tehnologiile digitale, care rămân esențiale, dar sunt condiționate de protejarea întreprinderilor de riscuri

 
 
Raportul Euler Hermes analizează măsura în care Covid-19 a schimbat încrederea și prioritățile liderilor financiari europeni pentru anul 2020. Realizat înainte și în timpul crizei Covid-19 în Marea Britanie, Franța, Germania și Italia, sondajul a arătat că liderii financiari au fost optimiști la începutul acestui an, dar pandemia a generat niveluri crescute de stres și a exacerbat îngrijorările legate de întârzierea plăților. În ciuda schimbării priorităților de afaceri, tehnologia rămâne un element cheie pentru directorii financiari, însă aceasta trebuie să fie condiționată de protejarea întreprinderii față de riscuri.

Criza Covid-19 a schimbat așteptările factorilor de decizie din zona financiară pentru anul următor

Înainte de răspândirea virusului în Europa, liderii din finanțe erau extrem de optimiști, previzionând performanțe financiare bune, fiind în același timp și entuziasmați de rolul pe care îl poate avea tehnologia în conducerea activității lor, în ciuda amenințării unui risc politic ridicat, a creșterii protecționismului și a schimbărilor climatice. Departamentul de cercetare economică al companiei a identificat acest factor ca fiind un lanț al slăbiciunilor, alături de un levier excesiv în sectorul corporativ. De la apariția virusului, optimismul liderilor financiari a scăzut semnificativ, iar procentul celor care au spus că s-au simțit „încrezători” cu privire la anul care urmează a scazut de la 50% la 36%, în timp ce procentul celor care se simt stresați a crescut de la 19% la 32%. Mai mult, grijile existente cu privire la plățile întârziate au fost exacerbate și au apărut, de asemenea, noi preocupări legate de vânzări și rentabilitate.

Menținerea capitalului de lucru este acum prioritatea principală a investițiilor în timpul crizei

Tehnologia digitală a reprezentat înainte de pandemie cea mai mare prioritate pentru investiții. De atunci, modul în care liderii financiari își văd prioritățile s-a schimbat, iar investițiile în noile tehnologii sunt acum umbrite de capitalul de lucru. Anterior, aceștia au vazut că efectul de levier este o modalitate de a investi în tehnologie, produse și mașini noi, dar acest lucru a trecut în planul doi, liderii concentrându-se în prezent pe conservarea capitalului de lucru. Proporția celor care consideră fondul de rulment prioritar a crescut de la 17 % la 30 %.

În ciuda unei potențiale întârzieri temporare a investițiilor în noi active pe termen scurt, tehnologia are o pondere semnificativă în prioritățile liderilor din domeniul finanțelor, 21% dintre persoanele intervievate pledând pentru investiții în tehnologiile digitale în luna mai, față de 22% înainte de izbucnirea infecțiilor. Participanții au continuat să clasifice necesitatea de a înțelege tehnologia avansata ca fiind o competență esențială a unui CFO (49%) după planificarea financiară (67%), procesul decizional strategic (56%) și dezvoltarea planului de afaceri (53%).

Întârzierile plăților reprezinta cel mai mare motiv de ingrijorare pentru liderii financiari

Chiar și înainte de izbucnirea epidemiei Covid-19, au predominat riscurile legate de întârzierile plăților și de insolvențele clienților, riscuri care au afectat 47% și, respectiv, 32% din întreprinderi în anul precedent. De la izbucnirea epidemiei, lucrurile au devenit mai grave, 65% dintre respondenți declarând că întârzierile plăților i-au afectat în ultimele două luni. În plus, înainte de izbucnirea epidemiei, doar 44% dintre întreprinderi au declarat că sunt „pe deplin pregătite” să se ocupe de incidentele legate de plăți și doar 40% au declarat același lucru pentru „cazurile de insolvență ale clienților”. De la izbucnirea epidemiei, aceste cifre au scăzut la 31% și, respectiv, 35%. Într-adevăr, ne așteptăm ca insolvența mondială să crească cu cel puțin 35 % până la sfârșitul anului 2021.

Întreprinderile bine pregătite pentru gestionarea riscurilor vor ieși câștigătoare

Interviurile realizate arată că directorii financiari preconizează o polarizare a peisajului de afaceri generată de criza actuală. Întreprinderile tehnologizate care se pot adapta cel mai rapid și care au strategii solide de reducere a riscurilor vor supraviețui.

“La fel ca mulți dintre respondenții acestui chestionar, am fost optimist și am crezut că ne putem atinge țintele de creștere în 2020. Acum ne aflăm într-o lume diferită. Cred cu tărie că fiecare criză reprezintă un punct de cotitură esențial pentru liderii financiari. Este esențial să avem o marjă de manevră în timpul unei crize și o viziune mult mai orientată spre viitor. În acest scop, noile tehnologii sunt fundamentale, astfel încât accentul să fie pus pe conținut și să nu fie irosit pe foi de calcul”, a spus Loeiz Limon-Duparcmeur, director financiar al Grupului și membru al Consiliului de administrație, Euler Hermes.

Raportul sondajului a analizat lumea prin obiectivul liderului financiar atât înainte, cât și în timpul epidemiei Covid-19. Rezultatele s-au bazat pe trei faze de cercetare, fiecare desfășurată la o lună distanță, adresându-se unui număr mai mare de 1.000 de lideri financiari.

Pentru a afla mai multe informații despre provocările și oportunitățile liderilor financiari înainte și după izbucnirea pandemiei COVID-19 puteți descărca gratuit raportul accesând link-ul următor:
https://www.eulerhermes.com/ro_RO/despre-noi/campanie/liderul-financiar-de-maine-provocari-si-oportunitati.html
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17577 / 20228
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Practica de Banking & Finance de la Bondoc & Asociații rămâne calibrată pe proiecte de mare anvergură, execuție la standarde internaționale și expunere transfrontalieră constantă | De vorbă cu partenerele Simona Petrișor și Diana Ispas despre tendințe, tipuri de finanțări, structuri inovatoare și provocările anului din acest sector. Portofoliul de proiecte îmbină ”verdele”, infrastructura și consolidarea bancară, repere clare ale unui an încărcat
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...