ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj EY România: Cadrul legislativ lacunar - principala provocare întâmpinată de contribuabilii români în îndeplinirea obligațiilor către Fondul pentru Mediu

17 Iulie 2019   |   BizLawyer

Sondajul a avut ca scop măsurarea impactului ultimelor modificări legislative asupra mediului de afaceri românesc, cu referire specifică la contribuțiile și taxele către Fondul pentru Mediu și așteptările contribuabililor în relația cu autoritățile competente.

 
 
Identificarea tuturor contribuțiilor fiscale către Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) reprezintă în continuare o problemă majoră în rândul companiilor, deși prevederile privind aceste taxe și contribuții sunt în vigoare încă din anul 2005, conform unui sondaj EY România derulat în luna iunie 2019. 

Sondajul a avut ca scop măsurarea impactului ultimelor modificări legislative asupra mediului de afaceri românesc, cu referire specifică la contribuțiile și taxele către Fondul pentru Mediu și așteptările contribuabililor în relația cu autoritățile competente. 

Un procent de 97% dintre respondenți consideră că actualul cadru legislativ privind contribuțiile către Fondul pentru Mediu nu este clar și nici corelat cu realitatea economică. Întrebați care sunt principalele provocări pe care le întâmpină în îndeplinirea obligațiilor legale privind taxele și contribuțiile către AFM, participanții au menționat cadrul legislativ lacunar, dar și relația cu autoritățile competente, care nu oferă informații concrete, iar răspunsurile transmise fac referire tot la articolele din legislație.


În ceea ce privește contribuția de 2 lei/kg pentru ambalajele introduse pe piața națională, 54% dintre respondenți au menționat că determinarea cantităților de ambalaje se realizează prin estimări din documente (prin calcularea diferenței între valoarea brută și valoarea netă, pe baza CMR-urilor etc.). Doar 22% calculează această contribuție pe baza proceselor verbale de cântărire a ambalajelor, ceea ce este recomandat, fiind una dintre cele mai sigure metode de calcul.

Întrebați dacă au siguranța că au identificat toate obligațiile către AFM ce decurg conform activității pe care o desfășoară, doar 51% dintre respondenți au răspuns afirmativ. Totodată, numai 16% dintre participanți consideră că, în cazul unei inspecții fiscale din partea Administrației Fondului pentru Mediu, nu li se vor impune sume de plată suplimentare.

De asemenea, sondajul EY România a relevat faptul că, în contextul actual, automatizarea proceselor privind determinarea taxelor către Fondul pentru Mediu reprezintă o necesitate.

Astfel, 82% dintre respondenți consideră că utilizarea unei aplicații IT i-ar ajuta să-și gestioneze mai eficient problema ambalajelor.

Importanța automatizării acestor procese a fost semnalată de faptul că determinarea contribuțiilor este un exercițiu consumator de timp și resurse, iar identificarea bazei de calcul poate implica mai multe departamente și, totodată, deținerea unor date și informații atât de natură tehnică, cât și juridică sau fiscală.
“Provocările semnalate de către clienții noștri sunt aceleași de la un an la altul. Acest studiu ne confirmă faptul că majoritatea companiilor nu sunt pregătite să facă față unui control fiscal pe tema contribuțiilor către Fondul pentru Mediu. Modificările frecvente ale legislației reprezintă o provocare continuă pentru mediul de afaceri, iar identificarea unor posibilități de procedurare și automatizare a fluxurilor de date ar trebui să reprezinte o prioritate pentru contribuabili”, a declarat Laura Ciobanu, Manager, Consultanță de Mediu, EY România.

Conform sondajului, 31% folosesc în prezent o formă de automatizare în cadrul procesului de determinare, calculare și declarare a obligațiilor. Dintre aceștia, 52% folosesc tabele Excel, 19% au o aplicație dezvoltată independent și dedicată doar calculului ambalajelor, iar 29% folosesc o aplicație integrată în sistemul actual de gestiune.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16004 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...