ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj Telekom: Peste o treime dintre români lucrează de acasă; Skype, cea mai utilizată aplicaţie în scop profesional

30 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Sondajul Telekom arată că 38,6% dintre respondenţi folosesc internetul, iar 34,4% apelează la telefonia mobilă, 24,3% la serviciul de televiziune şi numai 0,7% la telefonia fixă.

 
 
Peste o treime dintre români (34,7%) lucrează, în această perioadă, de acasă, iar Internetul este cel mai folosit serviciu de comunicaţii pentru 38,6% dintre aceştia, relevă rezultatele unui sondaj online, realizat de Telekom România şi dat publicităţii joi.

Conform cercetării, 22,9% dintre angajaţii care au apelat la telemuncă folosesc preponderent Skype pentru comunicarea cu echipele lor, în timp ce aplicaţia Zoom este utilizată de către 20,6% dintre cei chestionaţi, Microsoft Teams de 11,9%, Google Hangouts de 11,5%, Skype for business de 7,6% şi WhatsApp de 5,6%.

În privinţa petrecerii timpului pe reţelele de socializare, Facebook rămâne platforma preferată a 35,5% dintre români, urmată de YouTube (28,9%), Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) şi Twitter (2,8%).


Sondajul Telekom arată că 38,6% dintre respondenţi folosesc internetul, iar 34,4% apelează la telefonia mobilă, 24,3% la serviciul de televiziune şi numai 0,7% la telefonia fixă.

"Aceste comportamente sunt vizibile şi în relaţia cu serviciile şi produsele Telekom. În primele 2 săptămâni din luna aprilie, traficul pe site-ul telekom.ro a crescut cu 77%, comparativ cu luna februarie a aceluiaşi an", notează compania de telecomunicaţii.

Pe segmentul plăţilor, cercetarea de specialitate evidenţiază faptul că 44% dintre români achită toate facturile online, 30,7% atât online, cât şi fizic, iar 25,3% le achită doar fizic, deoarece, în opinia lor, acest tip de plată le oferă siguranţă.

Ca platformă preferată de plasare a comenzilor online, 32,8% dintre respondenţi folosesc atât aplicaţiile mobile, cât şi paginile web pentru a plasa o comandă către un comerciant, 29,5% folosesc pagina web, 14,1% preferă aplicaţia dedicată, iar 23,6% dintre respondenţi nu folosesc nici una, nici alta şi îşi achiziţionează produsele direct prin apel telefonic, e-mail sau merg direct în magazinul fizic. În acest context, jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj folosesc preponderent telefonul mobil pentru a plasa o comandă, 42,2% utilizează laptopul sau desktop-ul şi doar 7,4% tableta.

Potrivit sursei citate, printre activităţile pe care le desfăşoară oamenii acasă, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenţi au spus că îşi petrec timpul liber având activităţi cu familia, 58% vizionează seriale şi filme, 31% învaţă lucruri noi, 23% fac sport în casă, 11% aleargă în proximitatea locuinţei şi 7% au alte activităţi.

De asemenea, rezultatele confirmă că lansarea de către Telekom România a produsului Smart TV Stick, cu ajutorul căruia clienţii îşi pot transforma televizorul într-un Smart TV, răspunde la modul în care aceştia aleg să petreacă timpul liber acasă. Oferta Smart TV Stick include acces la până la 47 de canale TV online relevante pentru români (ştiri, sport, muzică, filme), disponibile prin intermediul platformei Telekom TV şi a dispozitivului Google Chromecast, care permite utilizatorilor să redea conţinutul aplicaţiilor de pe smartphone, direct pe ecranul televizorului.

La capitolul urgenţelor medicale, 4% dintre respondenţi au răspuns că recurg la telemedicină pentru a se îngriji de sănătatea personală, în timp ce pentru non-urgenţe 61,1% dintre persoanele intervievate au declarat că apelează la sfaturile medicului de familie, 23,9% aşteaptă să fie ridicate restricţiile pentru a merge la medic, 14,2% apelează numerele de telefon avizate, 11,8% folosesc aplicaţia medicală de pe telefon, 5,5% îşi iau măsuri de protecţie şi se duc la spital.

Majoritatea respondenţilor la sondajul online (59%) a afirmat, totodată, că plata online a facturilor este obiceiul digital pe care cei mai mulţi dintre români şi l-ar dori să şi-l menţină pe viitor, urmat de cumpărăturile online (42,7%), în timp ce 24,5% ar dori să păstreze legătura cu medicii la distanţă, prin aplicaţii sau prin telemedicină.

Sondajul a fost efectuat în perioada 23 - 28 aprilie prin intermediul unui chestionar online pe site-ul companiei şi a fost completat de un număr de 5.319 persoane.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17463 / 19562
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...