ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: șase din zece directori de marketing au folosit inteligența artificială în activitățile derulate în ultimul an

12 Decembrie 2023   |   BizLawyer

Personalizarea conținutului (53%) și crearea de conținut (49%) sunt principalele zone în care inteligența artificială este utilizată în activitățile de marketing, subliniază studiul.

 
 
Deși inteligența artificială este un subiect care abia a început să capete amploare, directorii de marketing au folosit deja această tehnologie în activitățile derulate în ultimul an, potrivit a șase din zece respondenți (60%) la cea mai recentă ediție a studiului Chief Marketing Officer (CMO) Survey, realizat de Duke University cu sprijinul Deloitte. Raportul arată, de asemenea, că adoptarea inteligenței artificiale are un impact pozitiv asupra organizațiilor, directorii de marketing menționând că productivitatea vânzărilor s-a îmbunătățit cu 6% și satisfacția clienților, cu 7%, în timp ce costurile indirecte de marketing au scăzut cu 7%.

Personalizarea conținutului (53%) și crearea de conținut (49%) sunt principalele zone în care inteligența artificială este utilizată în activitățile de marketing, subliniază studiul, urmate de îmbunătățirea rentabilității investițiilor în marketing digital prin optimizarea conținutului și a calendarului activităților (37%) și de publicitatea programatică și achiziționarea de spațiu publicitar (35%). În ceea ce privește crearea de conținut, blogurile (65%), conținutul site-urilor (62%) și rețelele de socializare (55%) sunt ariile principale în care organizațiile folosesc instrumente bazate pe inteligență artificială. 

„Folosirea inteligenței artificiale în activitățile de marketing este încă în stadiu incipient, dar efectele sale sunt deja vizibile. Din perspectiva specialiștilor în marketing, inteligența artificială ar putea răspunde unor provocări precum gestionarea și optimizarea conținutului utilizat pe numeroase canale, pentru a oferi clienților o experiență unitară și personalizată în diferite ecosisteme și puncte de contact cu brandul sau chiar pentru a asigura conformarea cu diferite reglementări și a evita situații neplăcute precum vânzarea unui produs nepotrivit unui client sau dezinformarea. Pentru echipele de marketing, inteligența artificială va juca rolul unui facilitator și le va permite să lucreze mai eficient, să-și înțeleagă mai bine clienții și să-și cultive abilitățile care vor completa beneficiile tehnologiei”, a declarat Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.

În perioada post-pandemică, companiile avansează în procesul de transformare a activităților de marketing digital, aproape un sfert dintre specialiștii de marketing (24%) care au participat la sondaj considerând că organizațiile lor fac investiții digitale integrate, comparativ cu doar 14% anul trecut, iar 13% dintre respondenți declarând că organizațiile folosesc investițiile în activități digitale pentru luarea și evaluarea deciziilor de marketing, comparativ cu 7% cu un an în urmă.

Analizând tipurile de cheltuieli, creșterile rămân modeste. Raportul evidențiază o ușoară creștere, de 2% față de anul trecut, a cheltuielilor cu acțiunile de marketing pe dispozitive mobile, care au ajuns la 16% din bugetul de marketing și care vor depăși maximul atins în perioada pandemiei, de 23%, în cinci ani, ajungând la 27%, conform estimărilor. Directorii de marketing continuă să susțină faptul că acțiunile de marketing pe dispozitivele mobile au o contribuție slabă la performanța companiei (2,9, pe o scară de la 1 la 7), din cauza dificultății de a urmăriri parcursul consumatorului de-a lungul tuturor punctelor de interacțiune digitală (40%), de a corela activitățile pe dispozitivele mobile cu strategia generală de marketing (38%) și din cauza expertizei insuficiente a echipelor în acest domeniu (37%).

Cheltuielile cu activitățile pe rețelele de socializare reprezintă 16% din bugetul de marketing, iar studiul estimează că acestea vor rămâne constante în următoarele 12 luni, înregistrând o creștere de doar 3%. În schimb, în următorii cinci ani, acestea vor depăși maximul atins în perioada pandemiei, de 23%, și vor ajunge la 24%.

În ceea ce privește abilitățile viitorilor specialiști în marketing, prioritatea identificată de respondenții la studiu constă în capacitatea de a-și reevalua rapid abordarea pe măsură ce apar noi priorități, urmată de creativitate și de capacitatea de a inova și de a naviga într-un context incert. La polul opus, abilitățile din zona financiară sunt cel mai puțin căutate.

Cu toate acestea, organizațiile nu se bazează doar pe capacitățile angajaților de a implementa activități de marketing. Acestea apelează la agenții, furnizori sau parteneri, specialiștii în marketing externalizând 20% din activități în prezent, pondere care urmează să crească cu cinci puncte procentuale în anul următor.

Cea mai recentă ediție a CMO Survey este rezultatul răspunsurilor oferite de peste 300 de directori de marketing, activi în 15 industrii din SUA.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1761 / 17468
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Corporate ̸ M&A
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (S1 2024) | Piața de M&A a continuat să se redreseze în primul semestru și a înregistrat creșteri de 17% la nivel global și de 33% pe piețele emergente. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat Helinick, lider pe piața de sisteme de siguranță și de securitate pentru clădiri, în vânzarea către Convergint, unul dintre cei mai mari jucători globali în domeniu
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy în achiziția companiei de proiect care dezvoltă un parc fotovoltaic de 160 MW în județul Giurgiu. Nadia Badea (Partener) a coordonat echipa formată din avocați cu experiență aprofundată din practica de Energy ̸ M&A
Bondoc & Asociatii oferă consultanță unui investitor irlandez în legătură cu achiziția unui proiect eolian de 40 MW in Romania
Baciu Partners, Mușat & Asociaţii și Răzvan Dincă & Asociaţii, pe lista scurtă pentru distincția de ‘Firma anului în domeniul mărcilor în România’ la gala Global IP Awards 2024, desfășurată la Londra. Ce spun ghidurile juridice despre activitatea firmelor
Țuca Zbârcea & Asociații asistă fondatorii lanțului de retail „La Cocoș” în tranzacția cu BERD, Morphosis Capital Fund II și CEECAT Capital. Dragoș Apostol (Partener) a coordonat echipa
RTPR a asistat cu succes Bookster în conflictul juridic cu editurile | Partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu, în echipa care a solicitat intervenția Consiliului Concurenței și a susținut firma în fața autorității. Prof. Lucian Mihai a condus echipa implicată în demersurile în instanță
Cariere în Drept | De vorbă cu Mihaela Scorpan, româncă de peste Prut care a studiat Dreptul la Iași, fiind printre cei mai buni studenți ai generației sale, cu media finală 9.67: ”Am observat că există un procent ridicat de abandon în rândul studenților din cauza lipsei motivației sau a incapacității de a asimila cu succes volumul mare de informații. Un student nemotivat care depune efortul minim, cel de a promova examenul, nu își va găsi niciodată pârghiile potrivite care să-l propulseze spre succesul profesional”
Bondoc și Asociații SCA a asistat cu succes unul dintre cei mai mari furnizori de servicii medicale din România într-un litigiu de valoare mare declanșat ca urmare a unui control CNAS
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
Activitate dinamică pentru echipa de Energie & Resurse Naturale de la NNDKP, a cărei performanță este evidențiată de ghidurile juridice internaționale | Avocații au primit mandate de la clienți activi pe toate segmentele din acest domeniu, dar spun că se menține un interes crescut pentru proiecte ‘verzi’, în special de energie solară și eoliană. Oportunități semnificative de investiții vor apărea în sectorul offshore
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...