ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: șase din zece directori de marketing au folosit inteligența artificială în activitățile derulate în ultimul an

12 Decembrie 2023   |   BizLawyer

Personalizarea conținutului (53%) și crearea de conținut (49%) sunt principalele zone în care inteligența artificială este utilizată în activitățile de marketing, subliniază studiul.

 
 
Deși inteligența artificială este un subiect care abia a început să capete amploare, directorii de marketing au folosit deja această tehnologie în activitățile derulate în ultimul an, potrivit a șase din zece respondenți (60%) la cea mai recentă ediție a studiului Chief Marketing Officer (CMO) Survey, realizat de Duke University cu sprijinul Deloitte. Raportul arată, de asemenea, că adoptarea inteligenței artificiale are un impact pozitiv asupra organizațiilor, directorii de marketing menționând că productivitatea vânzărilor s-a îmbunătățit cu 6% și satisfacția clienților, cu 7%, în timp ce costurile indirecte de marketing au scăzut cu 7%.

Personalizarea conținutului (53%) și crearea de conținut (49%) sunt principalele zone în care inteligența artificială este utilizată în activitățile de marketing, subliniază studiul, urmate de îmbunătățirea rentabilității investițiilor în marketing digital prin optimizarea conținutului și a calendarului activităților (37%) și de publicitatea programatică și achiziționarea de spațiu publicitar (35%). În ceea ce privește crearea de conținut, blogurile (65%), conținutul site-urilor (62%) și rețelele de socializare (55%) sunt ariile principale în care organizațiile folosesc instrumente bazate pe inteligență artificială. 

„Folosirea inteligenței artificiale în activitățile de marketing este încă în stadiu incipient, dar efectele sale sunt deja vizibile. Din perspectiva specialiștilor în marketing, inteligența artificială ar putea răspunde unor provocări precum gestionarea și optimizarea conținutului utilizat pe numeroase canale, pentru a oferi clienților o experiență unitară și personalizată în diferite ecosisteme și puncte de contact cu brandul sau chiar pentru a asigura conformarea cu diferite reglementări și a evita situații neplăcute precum vânzarea unui produs nepotrivit unui client sau dezinformarea. Pentru echipele de marketing, inteligența artificială va juca rolul unui facilitator și le va permite să lucreze mai eficient, să-și înțeleagă mai bine clienții și să-și cultive abilitățile care vor completa beneficiile tehnologiei”, a declarat Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.

În perioada post-pandemică, companiile avansează în procesul de transformare a activităților de marketing digital, aproape un sfert dintre specialiștii de marketing (24%) care au participat la sondaj considerând că organizațiile lor fac investiții digitale integrate, comparativ cu doar 14% anul trecut, iar 13% dintre respondenți declarând că organizațiile folosesc investițiile în activități digitale pentru luarea și evaluarea deciziilor de marketing, comparativ cu 7% cu un an în urmă.

Analizând tipurile de cheltuieli, creșterile rămân modeste. Raportul evidențiază o ușoară creștere, de 2% față de anul trecut, a cheltuielilor cu acțiunile de marketing pe dispozitive mobile, care au ajuns la 16% din bugetul de marketing și care vor depăși maximul atins în perioada pandemiei, de 23%, în cinci ani, ajungând la 27%, conform estimărilor. Directorii de marketing continuă să susțină faptul că acțiunile de marketing pe dispozitivele mobile au o contribuție slabă la performanța companiei (2,9, pe o scară de la 1 la 7), din cauza dificultății de a urmăriri parcursul consumatorului de-a lungul tuturor punctelor de interacțiune digitală (40%), de a corela activitățile pe dispozitivele mobile cu strategia generală de marketing (38%) și din cauza expertizei insuficiente a echipelor în acest domeniu (37%).

Cheltuielile cu activitățile pe rețelele de socializare reprezintă 16% din bugetul de marketing, iar studiul estimează că acestea vor rămâne constante în următoarele 12 luni, înregistrând o creștere de doar 3%. În schimb, în următorii cinci ani, acestea vor depăși maximul atins în perioada pandemiei, de 23%, și vor ajunge la 24%.

În ceea ce privește abilitățile viitorilor specialiști în marketing, prioritatea identificată de respondenții la studiu constă în capacitatea de a-și reevalua rapid abordarea pe măsură ce apar noi priorități, urmată de creativitate și de capacitatea de a inova și de a naviga într-un context incert. La polul opus, abilitățile din zona financiară sunt cel mai puțin căutate.

Cu toate acestea, organizațiile nu se bazează doar pe capacitățile angajaților de a implementa activități de marketing. Acestea apelează la agenții, furnizori sau parteneri, specialiștii în marketing externalizând 20% din activități în prezent, pondere care urmează să crească cu cinci puncte procentuale în anul următor.

Cea mai recentă ediție a CMO Survey este rezultatul răspunsurilor oferite de peste 300 de directori de marketing, activi în 15 industrii din SUA.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3944 / 19651
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...