ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu EY | ADN-ul companiilor viitorului: orientarea către oameni, implementarea rapidă a tehnologiilor și un ecosistem tot mai larg de parteneriate

12 Aprilie 2021   |   BizLawyer

Majoritatea respondenților estimează că va exista un standard global pentru măsurarea și raportarea creării de valoare pe termen lung.

Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România si Moldova si Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală si de Sud-Est si Regiunea Asiei Centrale

 
 
Pandemia provocată de COVID-19 a obligat companiile să își reevalueze prioritățile și să își accelereze eforturile de transformare pentru a genera valoare pe termen lung. Peste două treimi (68%) dintre directorii generali (CEO) provenind din cele mai mari companii ale lumii intenționează să realizeze o investiție majoră în date și tehnologie în următoarele 12 luni, în timp ce 61% plănuiesc să implementeze o inițiativă importantă de transformare în aceeași perioadă, potrivit studiului global EY CEO Imperative Study 2021.

În asigurarea succesului proiectelor de transformare, un loc central îl ocupă factorul uman, 68% dintre respondenți menționând că cel puțin una dintre prioritățile lor de transformare este legată de importanța oamenilor, de cultivarea talentelor și cultura organizațională.


„Transformarea digitală a companiilor, cu schimbări fundamentale la nivelul modelelor de afaceri și de operațiuni, se află de mulți ani pe agenda directorilor generali. Pandemia a mutat însă acest imperativ din categoria planurilor importante în cea a planurilor urgente. Pe mai departe, liderii trebuie să capteze oportunitățile emergente de creștere pentru companiile lor pentru a-și consolida poziția competitivă. Este nevoie nu doar de o strategie bine definită, ci și de curajul de a regândi întreaga organizație cu obiectivul clar de a crea valoare pe termen lung”, consideră Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.

Diferențele dintre companiile care prosperă și cele care supraviețuiesc

Studiul, care a analizat rata de creștere a veniturilor companiilor de-a lungul întregii perioade de pandemie, înainte, la apogeu și perspectivele pentru următorii trei ani, identifică trei grupuri distincte de companii, cu prioritățile și perspectivele lor de creștere :
→    Companii care prosperă: 34% dintre companii analizate se bucurau deja de beneficiile unei perioade de creștere financiară înainte de începutul pandemiei, iar acest grup va continua să înregistreze un ritm de creștere mai mare decât concurenții în următorii trei ani. Directorii generali ai acestor companii valorifică acest moment cheie și își accelerează planurile de transformare.
→    Companiile care se mențin la același nivel: 34% dintre companiile care aveau un ritm de creștere mai lent sau plat în perioada anterioară pandemiei estimează că această tendință se va menține în următorii trei ani și nu se așteaptă la nicio schimbare în planurile lor de transformare în acest interval.
→    Companiile care supraviețuiesc: 32% dintre lideri au menționat că, înainte de pandemie, organizațiile lor se confruntau deja cu o scădere a veniturilor. Pentru următorii trei ani, se așteaptă ca această scădere fie să continue să se adâncească, fie să se stabilizeze, iar planurile lor de transformare să încetinească.

În acest context, în timp ce companiile prospere profită deja de oportunitatea creată, cei din categoriile companiilor care supraviețuiesc și al celor care abia se mențin la același nivel trebuie să acționeze imediat pentru a evita să piardă și mai mult teren.  

Neîncrederea clienților în managementul datelor amenință procesul de transformare

Pe măsură ce reglementările privind securitatea și confidențialitatea datelor intră în prim-planul dezbaterii publice, discrepanța dintre capabilitățile tehnologiilor inteligente și ceea ce sunt dispuși oamenii să permită acestor inovații să facă cu datele lor menține gradul de neîncredere la un nivel considerabil. Doar 34% dintre respondenți au afirmat că se bucură de încrederea clienților lor în privința administrării datelor, subliniind necesitatea ca directorii generali și conducerile executive să verifice cu atenție procesele care vizează colectarea, gestionarea și utilizarea datelor și să încurajeze transparența față de clienți și față de ceilalți actori interesați. Nerezolvarea acestei probleme poate limita creșterea, încetini inovația și frâna eforturile de transformare.

În pofida acestei discrepanțe, 88% dintre respondenți au declarat că utilizarea științei datelor pentru a anticipa și a satisface nevoile clienților va reprezenta unul dintre principalii diferențiatori în următorii cinci ani. În același timp, 87% dintre respondenți consideră că oferirea unor experiențe bazate pe date le va crește avantajele competitive. Pe termen scurt, 41% dintre respondenți consideră că inteligența artificială și știința datelor necesită o atenție sporită din partea conducerilor executive în următoarele 12 luni.

Opinii diferite la nivelul sectoarelor, în stabilirea priorităților de transformare

Deși inovația digitală a constituit principalul vector de transformare și cea mai importantă zonă de interes pentru generarea creșterii, au existat diferențe semnificative la nivelul sectoarelor. Cea mai notabilă este în cel al energiei, în care mai puțin de o treime dintre respondenți (32%) consideră că transformarea digitală este prioritară. În schimb, respondenții din sectorul energiei acordă mai multă atenție schimbărilor climatice și riscului geopolitic. În sectorul financiar, puțin peste jumătate dintre respondenți (51%) acordă prioritate digitalului, iar două treimi (67%) pun accent pe securitatea cibernetică.

Una dintre cele mai pronunțate diferențe se înregistrează în direcția generării valorii pe termen lung, care este considerată principala preocupare de 69% dintre respondenții din sectorul producției, față de doar 17% din respondenții din sectorul tehnologic.

Discrepanța dintre „a spune” și „a face” în crearea de valoare pe termen lung

Conform studiului, 87% dintre respondenți consideră că, în următorii cinci ani, crearea de valoare pe termen lung pentru toți actorii implicați va fi bine primită și recompensată de piață, în timp ce 91% cred că noile modele de afaceri vor încorpora tot mai mult aspecte ale economiei circulare.

În plus, majoritatea respondenților estimează că va exista un standard global pentru măsurarea și raportarea creării de valoare pe termen lung, iar 80% cred că organizația lor va face demersuri importante pentru a integra în propriile operațiuni aspectele legate de mediu, responsabilitate socială și guvernanță corporativă (ESG). Cu toate acestea, analiza răspunsurilor în raport cu dimensiuni cheie ale valorii pe termen lung, de exemplu cea socială, umană, financiară și cea legată de clienți, a relevat o discrepanță clară între „a spune” și „a face” sau între intenție și execuție.

ADN-ul companiilor viitorului

Studiul a constatat că liderii se confruntă cu deficite importante de capacitate și execuție în acțiuni care nu se ridică la înălțimea intențiilor în ceea ce privește generarea de valoare pe termen lung, în modificarea structurilor organizaționale astfel încât să nu mai inhibe agilitatea și într-un ritm lent de investiții în ecosistemele care limitează rezistența la șocuri.

Pentru le rezolva, va fi necesară o strategie care să se concentreze asupra a trei vectori de valoare interconectați:
1.    Orientarea spre oameni în tot ceea ce face organizația - crescând capacitatea de reacție la modificările pieței și ale cererii din partea consumatorilor.
2.    Implementarea rapidă a tehnologiilor - permițându-le organizațiilor să implementeze mai repede noi soluții.
3.    Inovarea la scară largă - colaborarea între organizații la nivelul unui ecosistem tot mai extins în vederea intrării pe noi piețe.

Acordând prioritate acestor vectori ai valorii, directorii generali își pot reorienta organizațiile în jurul unei culturi bazate pe transformare continuă și să își configureze companiile astfel încât să își depășească concurenții pe termen scurt, mediu și lung.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 381 / 14726
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BUCHAREST ARBITRATION DAYS - 2021 | Towards a reform in arbitration - a particular view on construction disputes -- June 3rd and 4th
Cum văd investitorii, băncile și autoritățile al doilea val de investiții în energia regenerabilă. Concluziile evenimentului Schoenherr și Asociații SCA dedicat acestui sector
LegiTeam: CMS is looking for an Associate | Banking&Finance Practice Group
LegiTeam: CMS is looking for an Associate | Corporate and M&A Practice Group
Victorie definitivă la ICCJ a echipei de litigii de la RTPR, care a apărat interesele Electrica. Miza a fost menținerea sistemului de distribuție a energiei electrice din România
Avocații Bondoc & Asociații au asistat Restart Energy în emisiunea de obligațiuni ‘verzi’. Trei parteneri au coordonat echipele implicate în proiect
Ana Radnev, Cristina Reichmann și Varinia Radu, partenere CMS România, desemnate Women Leaders 2021 de către IFLR1000. Horea Popescu, Managing Partner: Nominalizările atestă o dată în plus statutul CMS de lider global în ceea ce privește promovarea egalității de șanse și susținerea în carieră de care se bucură avocații noștri
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Stratulat Albulescu își extinde practica de Drept Societar ̸ Fuziuni și Achiziții prin cooptarea a doi avocați colaboratori seniori
Cum comentează specialiștii în insolvență de la Mușat & Asociații modificarea legislației. Proiectele gestionate anul trecut au generat profit substanțial, iar avocații anticipează că o creștere semnificativă se va înregistra în continuare în materia insolvenței și preinsolvenței | Cristi Tudor, Partener: Ne așteptăm ca serviciile noastre de asistență și analiză pe perioada unui management de criză să fie la mare căutare
Bondoc si Asociații, succes în recurs într-un litigiu complex cu privire la fonduri europene. Partenerul Viorel Dinu a coordonat echipa
Numiri noi pe poziții de coordonare la Kinstellar București | Magdalena Răducanu (ex-Dentons) se alătură cu titlul de Of Counsel și Coordonator al departmentului local de Banking & Finance, iar partenerul Zsuzsa Csiki va prelua conducerea departamentului local de Corporate M&A
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...