ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu EY | ADN-ul companiilor viitorului: orientarea către oameni, implementarea rapidă a tehnologiilor și un ecosistem tot mai larg de parteneriate

12 Aprilie 2021   |   BizLawyer

Majoritatea respondenților estimează că va exista un standard global pentru măsurarea și raportarea creării de valoare pe termen lung.

Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România si Moldova si Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală si de Sud-Est si Regiunea Asiei Centrale

 
 
Pandemia provocată de COVID-19 a obligat companiile să își reevalueze prioritățile și să își accelereze eforturile de transformare pentru a genera valoare pe termen lung. Peste două treimi (68%) dintre directorii generali (CEO) provenind din cele mai mari companii ale lumii intenționează să realizeze o investiție majoră în date și tehnologie în următoarele 12 luni, în timp ce 61% plănuiesc să implementeze o inițiativă importantă de transformare în aceeași perioadă, potrivit studiului global EY CEO Imperative Study 2021.

În asigurarea succesului proiectelor de transformare, un loc central îl ocupă factorul uman, 68% dintre respondenți menționând că cel puțin una dintre prioritățile lor de transformare este legată de importanța oamenilor, de cultivarea talentelor și cultura organizațională.


„Transformarea digitală a companiilor, cu schimbări fundamentale la nivelul modelelor de afaceri și de operațiuni, se află de mulți ani pe agenda directorilor generali. Pandemia a mutat însă acest imperativ din categoria planurilor importante în cea a planurilor urgente. Pe mai departe, liderii trebuie să capteze oportunitățile emergente de creștere pentru companiile lor pentru a-și consolida poziția competitivă. Este nevoie nu doar de o strategie bine definită, ci și de curajul de a regândi întreaga organizație cu obiectivul clar de a crea valoare pe termen lung”, consideră Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.

Diferențele dintre companiile care prosperă și cele care supraviețuiesc

Studiul, care a analizat rata de creștere a veniturilor companiilor de-a lungul întregii perioade de pandemie, înainte, la apogeu și perspectivele pentru următorii trei ani, identifică trei grupuri distincte de companii, cu prioritățile și perspectivele lor de creștere :
→    Companii care prosperă: 34% dintre companii analizate se bucurau deja de beneficiile unei perioade de creștere financiară înainte de începutul pandemiei, iar acest grup va continua să înregistreze un ritm de creștere mai mare decât concurenții în următorii trei ani. Directorii generali ai acestor companii valorifică acest moment cheie și își accelerează planurile de transformare.
→    Companiile care se mențin la același nivel: 34% dintre companiile care aveau un ritm de creștere mai lent sau plat în perioada anterioară pandemiei estimează că această tendință se va menține în următorii trei ani și nu se așteaptă la nicio schimbare în planurile lor de transformare în acest interval.
→    Companiile care supraviețuiesc: 32% dintre lideri au menționat că, înainte de pandemie, organizațiile lor se confruntau deja cu o scădere a veniturilor. Pentru următorii trei ani, se așteaptă ca această scădere fie să continue să se adâncească, fie să se stabilizeze, iar planurile lor de transformare să încetinească.

În acest context, în timp ce companiile prospere profită deja de oportunitatea creată, cei din categoriile companiilor care supraviețuiesc și al celor care abia se mențin la același nivel trebuie să acționeze imediat pentru a evita să piardă și mai mult teren.  

Neîncrederea clienților în managementul datelor amenință procesul de transformare

Pe măsură ce reglementările privind securitatea și confidențialitatea datelor intră în prim-planul dezbaterii publice, discrepanța dintre capabilitățile tehnologiilor inteligente și ceea ce sunt dispuși oamenii să permită acestor inovații să facă cu datele lor menține gradul de neîncredere la un nivel considerabil. Doar 34% dintre respondenți au afirmat că se bucură de încrederea clienților lor în privința administrării datelor, subliniind necesitatea ca directorii generali și conducerile executive să verifice cu atenție procesele care vizează colectarea, gestionarea și utilizarea datelor și să încurajeze transparența față de clienți și față de ceilalți actori interesați. Nerezolvarea acestei probleme poate limita creșterea, încetini inovația și frâna eforturile de transformare.

În pofida acestei discrepanțe, 88% dintre respondenți au declarat că utilizarea științei datelor pentru a anticipa și a satisface nevoile clienților va reprezenta unul dintre principalii diferențiatori în următorii cinci ani. În același timp, 87% dintre respondenți consideră că oferirea unor experiențe bazate pe date le va crește avantajele competitive. Pe termen scurt, 41% dintre respondenți consideră că inteligența artificială și știința datelor necesită o atenție sporită din partea conducerilor executive în următoarele 12 luni.

Opinii diferite la nivelul sectoarelor, în stabilirea priorităților de transformare

Deși inovația digitală a constituit principalul vector de transformare și cea mai importantă zonă de interes pentru generarea creșterii, au existat diferențe semnificative la nivelul sectoarelor. Cea mai notabilă este în cel al energiei, în care mai puțin de o treime dintre respondenți (32%) consideră că transformarea digitală este prioritară. În schimb, respondenții din sectorul energiei acordă mai multă atenție schimbărilor climatice și riscului geopolitic. În sectorul financiar, puțin peste jumătate dintre respondenți (51%) acordă prioritate digitalului, iar două treimi (67%) pun accent pe securitatea cibernetică.

Una dintre cele mai pronunțate diferențe se înregistrează în direcția generării valorii pe termen lung, care este considerată principala preocupare de 69% dintre respondenții din sectorul producției, față de doar 17% din respondenții din sectorul tehnologic.

Discrepanța dintre „a spune” și „a face” în crearea de valoare pe termen lung

Conform studiului, 87% dintre respondenți consideră că, în următorii cinci ani, crearea de valoare pe termen lung pentru toți actorii implicați va fi bine primită și recompensată de piață, în timp ce 91% cred că noile modele de afaceri vor încorpora tot mai mult aspecte ale economiei circulare.

În plus, majoritatea respondenților estimează că va exista un standard global pentru măsurarea și raportarea creării de valoare pe termen lung, iar 80% cred că organizația lor va face demersuri importante pentru a integra în propriile operațiuni aspectele legate de mediu, responsabilitate socială și guvernanță corporativă (ESG). Cu toate acestea, analiza răspunsurilor în raport cu dimensiuni cheie ale valorii pe termen lung, de exemplu cea socială, umană, financiară și cea legată de clienți, a relevat o discrepanță clară între „a spune” și „a face” sau între intenție și execuție.

ADN-ul companiilor viitorului

Studiul a constatat că liderii se confruntă cu deficite importante de capacitate și execuție în acțiuni care nu se ridică la înălțimea intențiilor în ceea ce privește generarea de valoare pe termen lung, în modificarea structurilor organizaționale astfel încât să nu mai inhibe agilitatea și într-un ritm lent de investiții în ecosistemele care limitează rezistența la șocuri.

Pentru le rezolva, va fi necesară o strategie care să se concentreze asupra a trei vectori de valoare interconectați:
1.    Orientarea spre oameni în tot ceea ce face organizația - crescând capacitatea de reacție la modificările pieței și ale cererii din partea consumatorilor.
2.    Implementarea rapidă a tehnologiilor - permițându-le organizațiilor să implementeze mai repede noi soluții.
3.    Inovarea la scară largă - colaborarea între organizații la nivelul unui ecosistem tot mai extins în vederea intrării pe noi piețe.

Acordând prioritate acestor vectori ai valorii, directorii generali își pot reorienta organizațiile în jurul unei culturi bazate pe transformare continuă și să își configureze companiile astfel încât să își depășească concurenții pe termen scurt, mediu și lung.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12664 / 17596
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat PragmaGO la intrarea pe piața din România prin achiziția Omnicredit. Echipa a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Ianita Țui (Counsel)
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...