ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Suprafaţa închiriată pentru spaţii de birouri a crescut cu 65.400 mp, la nivel naţional, în primele 9 luni (analiză)

10 Octombrie 2019   |   AGERPRES

Din totalul raportat la nivel naţional, cele mai mari tranzacţii s-au înregistrat în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara.

 
 
Volumul închirierilor spaţiilor de birouri a ajuns, în primele nouă luni ale anului, la 339.100 mp, cu 65.430 mp mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2018, arată o cercetare realizată de ESOP pe tema datelor centralizate de principalii brokeri din piaţă.

Din totalul raportat la nivel naţional, cele mai mari tranzacţii s-au înregistrat în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara.

Conform raportului, primele trei trimestre din 2019 au fost mai bune pe toate segmentele de piaţă, atât în ceea ce priveşte închirierea de spaţii noi, cât şi prelungirea contractelor de închiriere vechi şi renegocierile.

"Piaţa de birourilor se menţine pe un trend ascendent, este o perioadă de dezvoltare şi extindere atât pentru companiile multinaţionale, cât şi pentru cele locale. Companiile au fost atrase în special de pre-închirierea de spaţii în proiectele noi, segmentul pre-închirierilor înregistrând o creştere cu 40% în primele trimestre ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut: la 96.000 în 2019, faţă de 68.000 mp anul anterior", afirmă Alexandru Petrescu, managing partner la ESOP Consulting, membru afiliat Corporate Facility Advisors International, o alianţă de companii imobiliare antreprenoriale.


În intervalul ianuarie - septembrie 2019, s-au tranzacţionat birouri cu o suprafaţă totală de 90.810 mp, suprafaţa medie de închiriere fiind 1.196 mp. Cele mai mari suprafeţe de birouri au fost închiriate în proiectele Iride Park, AFI Park, Dacia Office, Orhideea Towers şi Timpuri Noi Square.

Totodată, în Cluj Napoca, cele mai mari tranzacţii de închiriere au vizat spaţii de birouri în proiectele Record Park şi CBC, în timp ce în Timişoara a fost proiectul Iulius Tower.

Estimările specialiştilor arată că, până la finele acestui an, suprafaţa de birouri ce ar putea fi livrată în Bucureşti va depăşi 350.000 mp, similară cu datele previzionate pentru anul 2020.

ESOP este una dintre companiile de referinţă în piaţa imobiliară din România, numărându-se în rândul primelor cinci companii specializate în segmentul comercial al pieţei. Cu peste 16 ani de experienţă şi una dintre cele mai mari echipe de consultanţi pe segmentul spaţiilor de birouri, ESOP a tranzacţionat, în ultimii trei ani, peste 120.000 mp spaţii de birouri.

Printre clienţii ce au ales serviciile ESOP de-a lungul timpului se află companii importante, precum: Harman România, Hella România, Ipsos Interactive Services, Konica Minolta, Lugera & Makler, Enel, Alcedo, Syngenta, SNC Lavalin, 1 and 1 Romania şi Asseco.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15628 / 16793
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...