ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Tinerii din ziua de azi sunt încrezători în sine, dar vulnerabili în social media (studiu BCR)

09 Octombrie 2025   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, BCR lansează o amplă declaraţie de încredere în tinerii din România, odată cu prezentarea celui mai mare studiu despre modul în care generaţia Z îşi construieşte încrederea în sine.

 
 
Tinerii din ziua de azi sunt încrezători în sine, dar vulnerabili în social media, în condiţiile în care trei din patru tineri afişează fericire falsă online, iar 64% îşi găsesc încrederea în comunitate, relevă un studiu al Băncii Comerciale Române (BCR).

Potrivit sursei citate, BCR lansează o amplă declaraţie de încredere în tinerii din România, odată cu prezentarea celui mai mare studiu despre modul în care generaţia Z îşi construieşte încrederea în sine.

Cercetarea, realizată de Cult Market Research la iniţiativa băncii, evidenţiază rolul familiei, comunităţilor şi al experienţelor de viaţă în formarea stimei de sine, dar şi contradicţiile cu care se confruntă tinerii.


"Convingerea că încrederea se formează în comunitate se reflectă şi în Zbor, proiectul susţinut de BCR şi creat împreună cu tinerii, care oferă celor cu vârste între 14 - 25 de ani spaţii sigure şi incluzive pentru socializare, colaborare şi acces la resurse de învăţare şi dezvoltare personală", se menţionează în comunicat.

Rezultatele studiului arată un paradox al generaţiei tinere: 61% dintre tineri declară că au încredere în ei înşişi, dar aproape la fel de mulţi (57%) recunosc că se blochează atunci când trebuie să îşi susţină ideile în public.

"Încrederea există la nivel interior, însă expunerea şi teama de judecată rămân provocări majore. Totodată, social media accentuează diferenţa dintre percepţie şi realitate: trei din patru tineri recunosc că au afişat fericire online în timp ce în realitate se simţeau trişti, iar 77% consideră că mediul digital nu reflectă fidel societatea. Deşi online-ul le oferă vizibilitate, autenticitatea şi validarea reală rămân legate de întâlnirile faţă în faţă şi de comunităţile în care se simt acceptaţi", susţin autorii cercetării.

Astfel, familia rămâne un reper central pentru aproape jumătate dintre tinerii respondenţi: 41% susţin că în cadrul familiei îşi pot dezvolta cel mai mult încrederea în sine.

Părinţii sunt indicaţi ca principali susţinători de 28% dintre respondenţi, la acelaşi nivel cu partenerul de viaţă, ceea ce arată că atât relaţiile de sprijin, cât şi cele de cuplu au un rol decisiv în modelarea stimei de sine, menţionează sursa citată.

"Încrederea este moneda emoţională a tinerilor din ziua de azi şi a noastră, a tuturor. Studiul arată că tinerii îşi doresc independenţă şi îşi asumă responsabilitatea propriilor decizii, dar au nevoie de contexte reale de exprimare şi validare. Datele ne dau şi un semnal de alarmă, pentru că aproape jumătate dintre tineri nu se simt suficient de încrezători, iar întrebarea pentru noi toţi este cum îi susţinem să îşi găsească vocea? Dacă online-ul aduce presiune, comparaţie şi nevoia de satisfacţie imediată, spaţiile comunitare pot oferi siguranţă, autenticitate şi dezbateri constructive. Prin ZBOR, BCR construieşte exact aceste contexte, de huburi fizice şi experienţe pentru ca vocea tuturor tinerilor să conteze, unde ei pot învăţa, colabora şi îşi pot transforma încrederea în resursă pentru viitor", a afirmat Nicoleta Deliu-Paşol, director Comunicare&CSR, BCR, citată în comunicat.

Dincolo de cifre, cercetarea scoate la iveală faptul că încrederea este un fenomen colectiv, care prinde viaţă doar prin comunităţi şi contexte sociale.

"Cercetarea confirmă că încrederea nu este doar o trăsătură individuală, ci un proces social. Generaţia Z îşi clădeşte stima de sine prin interacţiuni reale şi prin comunităţi care oferă validare şi siguranţă. De aceea, proiectele de echipă şi huburile dedicate tinerilor sunt percepute ca spaţii unde identitatea se consolidează. România are nevoie să încurajeze aceste contexte, pentru ca potenţialul individual să se transforme în capital social şi emoţional", a declarat Paul Kasprovschi, Research & Evaluation Director.

Studiul arată că aproape jumătate dintre tineri se aşteaptă ca un centru dedicat lor să îi ajute să îşi consolideze încrederea în sine. În plus, 37% îşi doresc să îşi clarifice obiectivele de dezvoltare personală, iar 36% caută contexte în care să relaţioneze mai bine cu ceilalţi.

Alte date din studiu relevă faptul că 77% dintre tineri declară că îşi asumă responsabilitatea propriilor alegeri, ceea ce arată dorinţa clară de autonomie. Totodată, realizările personale şi sprijinul apropiaţilor sunt menţionate ca principale surse de încredere, ceea ce confirmă rolul decisiv al echilibrului între resurse interne şi relaţii sociale.

Aproape două treimi (64%) spun că întâlnirile faţă-în-faţă cu alţi tineri le cresc încrederea, semnalând importanţa interacţiunilor reale pentru sănătatea emoţională, precizează sursa citată.

Până în prezent, peste 55.000 de tineri au participat la mai mult de 1.500 de evenimente organizate în spaţiile ZBOR, alături de 250 de ONG-uri şi 50 de companii partenere, care au contribuit la crearea unor experienţe relevante pentru comunităţile locale de tineri. Reţeaua este susţinută de o echipă de 60 de persoane, alături de 300 de voluntari activi din toată ţara.

Cercetarea Cult Market Research, realizată în iulie - august 2025, s-a derulat în două etape. Prima etapă a inclus 15 interviuri în profunzime cu tineri din generaţia Z implicaţi în proiectul ZBOR şi lideri de comunităţi, iar a doua etapă a constat într-un sondaj de opinie online, pe un eşantion de 956 de tineri cu vârste între 14 şi 30 de ani. Marja de eroare este de ą3,1%.

BCR oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare, printr-o reţea de 20 centre de afaceri şi 18 birouri mobile dedicate companiilor şi 298 de unităţi retail situate în majoritatea oraşelor din ţară cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 69% sunt unităţi unde operaţiunile cu numerar se efectuează doar la echipamente (cashless).

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3 / 20100
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la vânzarea participației în Rătești Solar și a împrumuturilor acordate ca acționar către Econergy International, pentru 45,6 milioane EUR
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
KPMG Legal - Toncescu și Asociații îl recrutează pe Alexandru Slujitoru de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener. Ramona Jurubiță, reconfirmată pentru al treilea mandat în funcția de Country Managing Partner al KPMG în România și Moldova
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...