Compania de tehnologie Trencadis a început implementarea unui sistem informatic integrat pentru Ministerul Afacerilor Interne (MAI), cu o durată de 16 luni, prin implicarea a 24 de experţi cheie specializaţi în transformarea digitală a sectorului public.
Conform unui comunicat al companiei, proiectul are ca obiectiv achiziţionarea de echipamente, produse software, servicii cloud on-premises pentru infrastructura nucleului central, servicii de analiză, proiectare, dezvoltare, testare şi suport, în vederea implementării unui sistem informatic integrat DMS (Document Management System) şi BSC (Balanced Scorecard), precum şi servicii de instruire a personalului pentru utilizarea şi administrarea platformei informatice şi servicii de instruire pentru utilizatorii şi administratorii sistemului informatic.
"Procesul de transformare digitală a instituţiilor din România presupune, în primul rând, optimizarea proceselor orientate atât către funcţionarii publici, cât şi pentru cetăţeni şi mediul de afaceri. Dezvoltarea şi implementarea unor instrumente de digitalizare a activităţii interne de la nivelul MAI reprezintă un pas important în procesul de optimizare a calităţii serviciilor oferite cetăţenilor şi o îmbunătăţire a interacţiunii cu aceştia. Accesul la informaţii, organizarea digitală a fluxurilor de lucru şi implementarea indicatorilor Balanced Scorecard reprezintă elemente cheie ale procesului de digitalizare în cadrul unei instituţii", a declarat Marian Murguleţ, CEO al Trencadis.
Potrivit sursei citate, implementarea proiectului va contribui la o mai bună coordonare şi monitorizare a proceselor de lucru şi a interacţiunilor în interiorul structurilor implicate, între structurile implicate precum şi cu alte structuri de la nivelul MAI. Gestionarea electronică a documentelor şi fluxurilor de lucru prin sistemul informatic integrat şi al indicatorilor Balanced Scorecard asigură digitalizarea proceselor la nivelul instituţiei şi suport decizional în timp real pentru managementul organizaţiilor participante în cadrul proiectului.
"Punctul de plecare trebuie să fie nevoia cetăţeanului. Avem o populaţie urbană de aproximativ 55%, unde există deja mulţi consumatori de servicii digitale şi instituţiile publice au datoria să dezvolte aceste servicii în beneficiul nostru al tuturor, iar MAI este printre instituţiile fruntaşe în această direcţie", a spus Alexandra Miloş, project manager şi Business Unit manager în cadrul Trencadis.
Specializările celor peste 24 de experţi implicaţi în proiect sunt managementul de proiect, arhitecturi sisteme integrate, analiză şi proiectare, infrastructură hardware şi de comunicaţii, infrastructură software de baza, DMS, BSC, plus testare software şi instruire.
Prin implementarea sistemului informatic integrat, vor fi îndeplinite următoarele obiective ale proiectului: creşterea performanţei organizaţionale prin implementarea sistemului integrat de management al performanţei organizaţionale compus din sistemul de management Balanced Scorecard (BSC) implementat la nivelul Direcţiei Generale pentru Relaţiile cu Instituţiile Prefectului (DGRIP), al Direcţiei Generale pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (DGCTI) şi al celor 42 de instituţii ale prefectului şi prin Document Management System (DMS), implementat la nivel central (DGRIP, DGCTI, DSG) şi al celor 42 de instituţii ale prefectului în vederea automatizării fluxurilor de colaborare pe orizontală între DGRIP, DSG şi DGCTI, între prefecturi, precum şi pe verticală între DGRIP şi prefecturi; creşterea capacităţii personalului de a implementa sisteme şi instrumente unitare de management al calităţii şi performanţei şi de a gestiona un sistem integrat de management de documente, prin pregătirea specifică a personalului din cadrul MAI (DGRIP, DGCTI, DSG) şi al celor 42 de instituţii ale prefectului.
O iniţiativă lansată şi dezvoltată în România, Trencadis este o companie de tehnologie specializată în soluţii de dezvoltare software pentru mediul guvernamental şi cel de business. Cu o cifră de afaceri de peste 20 milioane de euro, Trencadis inovează sectorul public prin adaptarea continuă la cele mai recente evoluţii în tehnologie, proiectare şi comunicare, pentru a sprijini consolidarea acestuia şi a spori capacitatea de a răspunde cerinţelor şi nevoilor societăţii.