ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR solicită Guvernului includerea transporturilor rutiere în PNRR, cu o alocare de 5 miliarde de euro

16 Martie 2021   |   Agerpres

Astfel, UNTRR cere alocarea a 5 miliarde de euro prin PNRR pentru digitalizarea şi decarbonizarea transporturilor rutiere din România. potrivit comunicatului.

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului includerea transporturilor rutiere în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) care va fi transmis Comisiei Europene, se menţionează într-un comunicat remis marţi de organizaţie.
 
Astfel, UNTRR cere alocarea a 5 miliarde de euro prin PNRR pentru digitalizarea şi decarbonizarea transporturilor rutiere din România. potrivit comunicatului.
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România solicită această sumă prin PNRR pentru finanţarea prioritară a digitalizării şi a achiziţiei de vehicule comerciale licenţiate de transport rutier de marfa (peste 2,5 tone) şi persoane (peste 1+9 locuri) pe bază de gaz natural comprimat/lichefiat(CNG/LNG), iar în viitor şi a celor pe bază de hidrogen, precum şi pentru dezvoltarea de staţii de alimentare CNG/LNG în România, se precizează în comunicat.
 
"UNTRR solicită Guvernului României valorificarea pragmatică şi concretă a sprijinului financiar important acordat de UE prin Pachetul de redresare -NextGenerationEU, respectiv alocarea a 5 miliarde euro pentru sectorul transporturilor rutiere prin planul naţional de redresare şi rezilienţă în următorii 3 ani, pentru digitalizare şi reînnoirea a jumătate din flota României de vehicule comerciale licenţiate de transport rutier de marfă (peste 2,5 tone) şi persoane (peste 1+9 locuri) pe bază de gaz natural comprimat/lichefiat(CNG/LNG) şi pentru dezvoltarea a 100 de staţii de alimentare CNG/LNG în România", conform comunicatului UNTRR.
 
Organizaţia transportatorilor rutieri notează că în ciuda pierderilor şi incertitudinii economice, transformarea sectorului transporturilor rutiere va continua în ritm accelerat în domeniul decarbonizarii, având în vedere obiectivele europene ambiţioase ale Pactului Verde European, iar presiunea asupra sectorului de transport este foarte mare pentru a realiza o reducere cu 90% a emisiilor generate de transporturi pâna în 2050.
 
În acest context, transportatorii români doresc să investească în vehicule ecologice, iar la acest moment, CNG/LNG sunt singura soluţie fezabilă importantă pentru companiile româneşti care operează transporturi rutiere internaţionale în UE, având în vedere faptul că pe distanţe lungi vehiculele electrice nu sunt viabile din punct de vedere economic, se menţionează în comunicatul UNTRR.
 
România are mari rezerve de gaze naturale, iar noile descoperiri recente vor ajuta România să devină mai independentă din punct de vedere energetic, folosind resursele proprii de gaz natural pentru transporturile operate cu vehicule CNG/LNG, potrivit sursei.
 
"În acest context, consideram ca tranziţia verde prin decarbonizarea transporturilor rutiere din România este unul din domeniile prioritare pentru România, cu cea mai mare nevoie de sprijin prin finanţarea UE pentru: reînnoirea flotei (camioane, autocare şi autobuze) cu vehicule funcţionând pe combustibili alternativi prin acordarea de subvenţii transportatorilor români de până la 50% din costul vehiculului, similare celor acordate transportatorilor din alte State Membre pentru achiziţionarea vehiculelor CNG/LNG; dezvoltarea unei reţele de staţii de alimentare CNG/LNG în România la un nivel similar celorlalte State Membre UE", se menţionează în comunicatul UNTRR.
 
Pe de altă parte, transportatorii rutieri români trebuie sa-şi echipeze flotele cu soluţii digitale, arată organizaţia transportatorilor.
 
"În următorii 5 ani, toate vehiculele comerciale de peste 2,5 tone utilizate în transportul internaţional trebuie sa fie echipate cu un tahograf inteligent. În acelaşi timp, transportatorii rutieri români trebuie sa îşi dezvolte infrastructura
digitală, care permite interoperabilitatea cu alţi operatori şi furnizori de servicii digitale, cum ar fi eCMR şi eTIR pentru transportul rutier de marfuri. În ultimii ani, UNTRR a solicitat constant Guvernului României digitalizarea documentelor de transport şi măsuri concrete pentru începerea implementarii e-CMR în România", se precizează în comunicat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13006 / 17596
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat PragmaGO la intrarea pe piața din România prin achiziția Omnicredit. Echipa a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Ianita Țui (Counsel)
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...