ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Beneficiarii de granturi Horeca au tranzacţii gratuite prin Banca Transilvania

23 Iunie 2021   |   Agerpres

"Banca Transilvania face parte dintr-un nou program de granturi, de această dată cu destinaţie Horeca, care înseamnă finanţare nerambursabilă pentru IMM-urile din industria ospitalităţii: hoteluri, restaurante, pensiuni, agenţii de turism şi organizatori de evenimente", se menţionează în comunicat.

 
 
- Beneficiarii de granturi Horeca au tranzacţii gratuite prin Banca Transilvania, din subconturile dedicate, şi acces la credite fără garanţii, până la primirea grantului de la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, a anunţat miercuri banca.
 
"Banca Transilvania face parte dintr-un nou program de granturi, de această dată cu destinaţie Horeca, care înseamnă finanţare nerambursabilă pentru IMM-urile din industria ospitalităţii: hoteluri, restaurante, pensiuni, agenţii de turism şi organizatori de evenimente", se menţionează în comunicat.
 
Astfel, antreprenorii pot beneficia de finanţare - ajutor de la stat, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului - de până la 20% din scăderea cifrei de afaceri din 2020, comparativ cu 2019, de maxim 800.000 de euro. Peste 25.000 de clienţi BT sunt eligibili pentru finanţare nerambursabilă prin acest program - ca obiect de activitate, conform codurilor CAEN.
 
Potrivit băncii, printre cele mai importante noutăţi cu care vine programul faţă de alte scheme de ajutare a antreprenorilor afectaţi de pandemie este aceea că toate companiile eligibile primesc ajutor nerambursabil, având în vedere că în program nu se aplică, aşa cum a fost în alte programe, principiul primul venit, primul servit.
 
"Solicitanţii depun cererea de finanţare cu suma pentru care se încadrează (20% din diferenţa cifrei de afaceri de la 2019 - 2020), iar dacă bugetul alocat va fi mai mic decât totalul solicitat de beneficiari va fi împărţit proporţional între ei. Bugetul total pentru granturile Horeca este de 2,5 miliarde de lei", se mai spune în comunicat.
 
Totodată, sunt eligibile inclusiv microîntreprinderile şi întreprinderile mici care erau în dificultate la 31 decembrie 2019, cu condiţia să nu fie în insolvenţă până la data depunerii cererii de finanţare, iar odată cu cererea de finanţare trebuie depusă Autorizaţia de funcţionare/Certificatul de clasificare/Licenţa de turism etc., respectiv Raportul de expertiză contabilă/de audit care certifică baza de calcul folosită pentru stabilirea valorii grantului.
 
"Este necesar ca raportul să fie întocmit de un contabil membru CECAR sau de un auditor membru CAFR şi are rolul de a certifica valoarea încasărilor firmei pe fiecare cod CAEN", se menţionează în comunicat.
 
Potrivit băncii, beneficiarii vor avea libertatea să plătească din aceste granturi toate cheltuielile care au legătură cu activitatea eligibilă desfăşurată.
 
Banca Transilvania este bancă principală în Programul Operaţional Competitivitate 2014 - 2020, iniţiat anul trecut pentru susţinerea antreprenorilor şi economiei, program care este încă în derulare. Prin Măsura 1 (cu finanţări de 2.000 de euro) şi Măsura 2 (cu finanţări de maxim 150.000 de euro), BT susţine peste 27.000 de firme, 53% din firmele înscrise în program alegând BT ca bancă parteneră. Banca Transilvania a realizat peste 15.000 de plăţi către beneficiari, valoare de peste 1,4 miliarde de lei. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4585 / 8999
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...