ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Beniamin Rus, Selina: În această săptămână, discutăm rezilierea amiabilă a contractului pentru tronsonul Biharia-Chiribiş

21 Februarie 2022   |   AGERPRES

Potrivit acestuia, câştigătoarea contractului, asocierea de firme condusă de Trameco, va putea participa din nou la licitaţie, aceasta fiind o condiţie a rezilierii amiabile.

 
 
Proprietarul grupului de firme Selina, Beniamin Rus, a declarat luni, pentru AGERPRES, că în această săptămână se poartă discuţii cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru a rezilia amiabil contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului Biharia - Chiribiş, de 28,55 kilometri, din Autostrada Transilvania.

"Suntem în discuţii, ni s-a propus să închidem amiabil. În această săptămână, urmează să negociem încetarea amiabilă. Ei nu au fost dispuşi să ia în calcul lucrările suplimentare şi consideră că nu există bază legală să plătească lucrările suplimentare care au reieşit din expertiză. Vreau să vă spun că nu există proiect să nu apară lucrare suplimentară. Mai ales la drumuri. Noi ne retragem, rămâne doar proiectantul cu care vor colabora mai departe. Lucrarea se va scoate din nou la licitaţie, dar nu mai durează, nu se mai face proiect nou. Dar s-ar putea să le ceară celorlalţi încă o expertiză, deoarece a trecut ceva vreme din august 2017, când s-a scos la licitaţie", a afirmat Beniamin Rus.


Potrivit acestuia, câştigătoarea contractului, asocierea de firme condusă de Trameco, va putea participa din nou la licitaţie, aceasta fiind o condiţie a rezilierii amiabile.

După semnarea contractului în 2020, proiectul a fost predat la 1 februarie 2021. Anterior, asocierea de firme a realizat studiul geo, cu săpături pe tot tronsonul, pentru evaluări cât mai exacte, care s-au dovedit a fi diferite faţă de cele preconizate de CNAIR iniţial, în caietul de sarcini, au făcut o expertiză cu un expert acceptat de companie şi apoi au făcut verificarea pe teren, cu un verificator. Dacă s-ar fi dat drumul lucrărilor, susţine Rus, în acest moment, ar fi fost finalizate în procent de 80%.

"Anul trecut nu am lucrat mai deloc. Am stat cu toate utilajele pe dreapta. Am stat degeaba cu 65 de oameni repartizaţi pentru conducerea proiectului. Aşteptam, din săptămână în săptămână, să ne dea ok-ul execuţiei. Cum spuneam, ei afirmă că nu există bază legală să plătească lucrările suplimentare care au reieşit din expertiză. Pe de altă parte, pot să vă spun că am făcut o adresă la ANAP, care mi-a dat dreptate în totalitate. Nu trebuie să se specifice în proiect lucrările suplimentare, pentru că există o lege. ANAP a spus în felul următor: dacă sunt lucrări suplimentare, nesubstanţiale, sunt până la 10%. Noi am avut din acelea, 3 milioane pe lucrarea asta, adică undeva cam 6%. Şi dacă sunt lucrări suplimentare substanţiale, acolo unde se schimbă toată structura drumului, pentru acestea se face o nouă licitaţie. Deci ei trebuiau să-mi dea 6-7% pentru lucrările nesubsanţiale, aşa cum spune ANAP şi pe celelalte, substanţiale, trebuia să se ţină o licitaţie separată pe 2 kilometri, unde noi am avut prăpăd", a precizat constructorul.

Beniamin Rus a adăugat că, din informaţiile sale, şi constructorul român Dorinel Umbrărescu are aceeaşi problemă, pe unul din tronsoanele aflate în lucru din Autostrada Transilvania.

"I-a fugit dealul. Şi dacă mie nu mi-au aprobat lucrări suplimentare, să vedem ce se va întâmpla la el, unde e valoare mult mai mare. Dar el are o problemă mai mare. Să vedem dacă lui i se aprobă, dar trebuie să-i aprobe lucrări suplimentare, trebuie să i se plătească, pentru că omul le face, nu are încotro', a spus Beniamin Rus.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului Chiribiş - Biharia, 28,55 km, din A3, în valoare de 326,5 milioane de lei, a fost semnat în iunie 2020 cu asocierea Trameco - Vahostav - Drumuri Bihor - Drum Asfalt - East Water Drillings. Proiectarea avea alocată şase luni, iar execuţia, 18 luni.

Sectorul Chiribiş - Biharia face parte din tronsonul Suplacu de Barcău - Borş. Capătul autostrăzii, de 5,6 km, care face legătura cu Ungaria, a fost construit tot de firme din grupul Selina. De asemenea, acesta a mai fost desemnat câştigător şi pe lotul relicitat Cheţani - Câmpia Turzii, unde Strabag a depus contestaţie.

Firmele de construcţii ale lui Beniamin Rus se află pe primul loc şi pentru lotul Suplacu de Barcău - Chiribiş din Autostrada Transilvania. În plus, constructorul din Oradea se situează pe primul loc în cursa pentru lotul 3 Buzău - Pietroasele din Autostrada Ploieşti - Buzău (A7), o lucrare mare de peste 200 de milioane lei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3139 / 8856
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...