ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Contractul cu compania care va furniza soluţia tehnică şi consultanţa pentru Contrapartea Centrală, în procedură internă de aprobare

25 Iunie 2020   |   AGERPRES

Termenele prezentate acţionarilor BVB şi acţionarilor CCP vor fi respectate odată ce va fi iniţiată procedura de autorizare astfel încât la mijlocul anului 2022 să avem CCP autorizat şi să avem o piaţă de derivate atât pentru piaţa de capital cât şi piaţa de energie.

 
 
Contractul cu compania care va furniza soluţia tehnică şi consultanţa pentru Contrapartea Centrală se află în procedură de aprobare, dar va întârzia o săptămână sau două din cauză ca firma este dintr-o ţară puternic afectată de pandemia de Covid-19, a afirmat, joi, Adrian Tanase, CEO al Bursei de Valori Bucureşti.

"Aş vrea să încep cu proiectul cel mai tehnic, de Contraparte Centrală. Am înfiinţat compania. Suntem parteneri cu stakeholderi din piaţa de capital şi din piaţa energiei, inclusiv cu operatorul pieţei de energie, Opcom. Banii sunt strânşi, Avem 17 milioane de euro capital, strânşi de la parteneri în care Bursa a investit 10 milioane de euro. Acum suntem în ultima fază de a semna, pentru că în acest proiect avem un partener care o să ne furnizeze soluţia tehnologică şi advice pentru autorizarea CCP-ului. Partenerul este un CCP deja existent în Uniunea Europenă. Este o informaţie confidenţială. Trebuie să avem un contract de livrare a acestor servicii cu dânşii, contract care este agreat. Acum este în procedura de aprobare internă în cadrul partenerului cu care vom lucra, a acestui furnizor de tehnologie. Acest furnizor vine dintr-o ţară puternic afectată de Covid şi, din păcate, această criză a făcut ca procesul de semnare a acestui contract foarte important, fără de care nu putem iniţia proiectul, să întârzie un pic. E o problemă de o săptămână sau două să avem acest contract aprobat şi de către partenerul nostru şi să putem iniţia procesul", a spus Adrian Tănase, la conferinţa "Piaţa de capital în timpul pandemiei COVID-19 - Prejudicii şi oportunităţi".


El a menţionat că termenele prezentate acţionarilor BVB şi acţionarilor CCP vor fi respectate odată ce va fi iniţiată procedura de autorizare astfel încât la mijlocul anului 2022 să avem CCP autorizat şi să avem o piaţă de derivate atât pentru piaţa de capital cât şi piaţa de energie.

La finalul anului trecut, Bursa de Valori Bucureşti a anunţat că a înfiinţat, împreună cu alţi opt acţionari, compania pe structura căreia va funcţiona contrapartea centrală locală - CCP.RO Bucharest, entitate care a fost înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului luni, după ce acţionarii au aprobat participarea la capitalul social al acesteia, în sumă totală de 79,8 milioane lei (16,8 milioane euro).

Conform unui comunicat al BVB, CCP.RO va găzdui infrastructura care va permite relansarea pieţei derivatelor în România şi va asigura mecanisme noi pentru diminuarea şi transferul riscurilor pentru pieţele operate de BVB şi OPCOM, contribuind la creşterea încrederii şi activităţii pe aceste pieţe. Primele tranzacţii ar urma să aibă loc în 16 luni de la înfiinţarea noii companii

BVB este acţionar majoritar cu 59,52% din acţiuni, în urma unei contribuţii de 47,5 milioane lei (10 milioane euro), cea mai mare investiţie realizată de BVB în cadrul unui singur proiect.

Operatorul Pieţei de Energie Electrica şi de Gaze Naturale OPCOM deţine 19,06% din capitalul social al CCP.RO. Alţi acţionari îîn cadrul CCP.RO sunt Enel România, Banca Transilvania, Tinmar Energy, Societatea de Investiţii Financiare Banat-Crişana, Societatea de Investiţii Financiare Transilvania, Societatea de Investiţii Financiare Muntenia şi SSIF BRK Financial Group, fiecare având deţineri individuale sub 10%.

Primul Consiliu de Administraţie al CCP va fi format din 7 membri: Adrian Tănase, director general al BVB - preşedinte CA şi Otto Emil Nageli (membru CA în cadrul BVB), Victor Ionescu (director general al OPCOM), Cristian-Sorin Culea (director Energy Management - Enel Romania), Iulius-Grigore Postolache (managing partner al aVilicus Consulting), Gabriel-Andrei Techera (consilier in cadrul Cabinetului şefului Cancelariei prim-ministrului), Sinan Kircali (director general adjunct Garanti Bank). Durata mandatului primilor membri ai Consiliului de Administraţie este de doi ani.

CCP.RO va găzdui infrastructura care va permite relansarea şi dezvoltarea pieţei derivatelor în România şi va asigura mecanisme noi pentru diminuarea şi transferul riscurilor la nivelul pieţelor deservite, şi anume pieţele operate de BVB, respectiv de OPCOM, contribuind la creşterea încrederii şi activităţii pe aceste pieţe. CCP se va interpune între părţile tranzacţiei, devenind contraparte pentru fiecare cumpărător, respectiv vânzător, şi va garanta finalizarea decontării tranzacţiei prin aplicarea de mecanisme specifice pentru administrarea riscului.

Pentru investitorii sau participanţii care activează pe piaţa de capital locală, existenţa CCP va permite introducerea şi dezvoltarea tranzacţiilor cu instrumente financiare derivate (cu activ suport acţiuni, mărfuri, obligaţiuni, indici, curs de schimb etc.).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5675 / 7973
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...