ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Point Pickup Technologies, platforma digitală de curierat B2B dezvoltată de echipa de programatori români a Cheil | Centrade a primit o finanțare de 30 mil. USD de la Brown Brothers Harriman & Co.

05 Noiembrie 2020   |   BizLawyer

Ideea dezvoltării Point Pickup a apărut în 2015 în Statele Unite, compania fiind fondată de Radu Florescu și Tom Fiorita.

 
 
Point Pickup Technologies, una din cele mai dinamice platforme digitale americane de curierat B2B, dezvoltată integral de o echipă de programatori din România, intră într-o nouă etapă de creștere după ce a primit o finanțare de 30 de milioane de dolari de la Brown Brothers Harriman & Co. (BBH), una dintre cele mai vechi și mai mari bănci private din Statele Unite.

Finanțarea va fi utilizată pentru dezvoltarea și îmbunătățirea tehnologiei și serviciilor, ajutând compania să răspundă unei cereri tot mai mari și mai diversificate. Point Pickup a crescut de șase ori în ultimele luni, iar perspectivele sunt extrem de optimiste, în contextul în care piața livrărilor online se dezvoltă exponențial, iar Point Pickup este una dintre puținele platforme de acest fel care oferă servicii la scară largă.


Ideea dezvoltării Point Pickup a apărut în 2015 în Statele Unite, compania fiind fondată de Radu Florescu și Tom Fiorita. Startup-ul s-a poziționat inițial ca un serviciu de livrări pe segmentul B2C. Odată înregistrați pe aplicație, utilizatorii persoane fizice puteau livra un colet în cel mai scurt timp, cu ajutorul unuia dintre șoferii înscriși în platfomă. Trei ani mai târziu, platforma a atras interes susținut din partea companiilor, ceea ce a determinat business-ul să pivoteze rapid către modelul B2B.

Provocarea de a oferi servicii de curierat marilor retaileri și lanțuri de magazine din Statele Unite a adus platforma la un nou nivel de creștere, moment în care o echipă nouă, 100% românească, a preluat dezvoltarea tehnologiei și a produsului.
Echipa de bază, care a gândit proiectul în ansamblul său, a fost formată din Andrei Popa, Head of Development în cadrul diviziei de digital a agenției Cheil | Centrade, și Mircea Alexandrescu, Director of Product. Ulterior s-au alăturat Andrei Popescu, Head of Infrastructure, și Giovani Sîrbu, Lead Developer, și, în cele din urmă, echipa a crescut la 15 oameni.
În scurt timp, platforma și-a extins activitatea în toate cele 50 de state americane, integrând primii clienți mari, respectiv companii din Fortune 500 precum lanțurile de retail Walmart, Target, Albertsons sau Kroger.

„Cred că succesul platformei și satisfacția companiilor cu care lucrăm reflectă modul nostru de lucru proactiv și flexibil”, spune Andrei Popa. „Giganții din retail schimbă regulile peste noapte pentru a răspunde oricărei mișcări din piață și a rămâne competitivi. Prin urmare, tehnologia pe care o dezvolți ca să oferi servicii acestor companii trebuie să fie cu un pas în fața imprevizibilului. Nu îți permiți să dezvolți o funcție care răspunde strict unor cerințe punctuale. Trebuie să anticipezi și să iei în calcul un întreg spectru de direcții și scenarii posibile. Și cred că acesta este unul dintre punctele forte specifice IT-știlor români. Nu ne limităm doar la disciplina execuției, a codului, ci dezvoltăm și o disciplină în viziune. Or, dacă la finalul lui 2019 spuneam că am trecut prin doi ani de provocări continue, începutul pandemiei a schimbat total definiția provocării pentru noi toți”.

În ultimele luni, piața americană de livrări la domiciliu (store-to-home) a explodat, anumite segmente raportând peste noapte volume chiar de trei ori mai mari, fiind necesare optimizări ‘din mers’ la nivel de sisteme, procese și raportări de date. Contextul a atras schimbări în procedurile de livrare și comportamentul clientului, apariția de reguli noi și, mai ales, restricții. Toate aceste schimbări au trebuit integrate în timp record în platforma și aplicațiile Point Pickup.

„Experiența COVID-19 a contribuit și ea la modul în care ne vom concentra strategia de creștere în urma acestei runde de investiții”, continuă Andrei Popa. „Urmărim să avem mai multe resurse dinamice (atât la nivel de echipă, cât și de tehnologie) ce pot fi realocate pentru a răspunde rapid schimbării în scenarii de criză. Infrastructura din cloud trece, de asemenea, printr-o serie de upgrade-uri, urmărind, de exemplu, să facem pași către Inteligența Artificială pentru Operațiunile IT (AIOps), să optimizăm algoritmii de autoscalare pe baza experienței și a tiparului de creștere la care ne-a supus 2020. Însă principalele direcții pentru următoarea perioadă post-finanțare sunt extinderea componentelor bazate pe date (data-driven) și a zonei de analiză predictivă (predictive analytics), dezvoltarea de automatizări concentrate pe îmbunătățirea performanței și gradului de satisfacție a clienților, precum și un upgrade major în zona de experiența utilizatorului (User Experience). De asemenea, ne așteptăm foarte curând să facem primii pași pentru integrarea cu furnizorii de vehicule autonome pentru livrări”.

Radu Florescu, co-fondator Point Pickup și CEO Cheil | Centrade, adaugă: „Finanțarea BBH confirmă încă o dată potențialul platformei Point Pickup, după finanțările inițiale realizate de o serie de investitori privați și de fondul de capital de risc CT Innovations, orientat cu precădere pe industria IT și biotehnologie. Ceea ce a început în 2015 ca o soluție pentru livrările mici (persoane fizice și mici comercianți) și ca o formă suplimentară de venit pentru șoferi, devine astăzi avantajul competitiv al marilor jucători din piața de e-Commerce, în contextul noii realități conturate de pandemia de Coronavirus. În același timp, vorbim despre un proiect performant care îmbină spiritul antreprenorial american cu talentul și creativitatea programatorilor români – ceea ce pentru mine, personal, este un motiv de mândrie. Încă de la început ne-am propus să aducem această platformă și în România, pentru că vedem și aici aceleași tendințe de creștere și dinamism. Evoluția neașteptată din Statele Unite, nevoile suplimentare de dezvoltare și schimbările ce au intervenit pe fondul pandemiei ne-au determinat să amânăm acest plan, dar avem deja semnale de interes din partea marilor operatori de retail și cu siguranță că, la momentul lansării pe plan local, vom veni cu servicii mult îmbunătățite, testate și validate de cea mai avansată piață de comerț din lume”.

Point Pickup Technologies (PPUP), furnizor de servicii de livrare în aceeași zi, implementează tehnologii de precizie în domeniul livrărilor, oferind soluții specializate și scalabile utilizate de unii dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul din Statele Unite. Platforma tehnologică, împreună cu rețelele de identificare a șoferilor (Point Pickup’s Driver Match Networks), rezolvă cele mai mari provocări ale pieței de livrare în aceeași zi. Point Pickup este singura platformă care oferă livrări pre-programate cu șoferi preferați, acceptând totodată solicitări la cerere. Platforma bazată pe date economisește timp și bani, maximizând în același timp performanța, oferind criterii sofisticate de compatibilitate, optimizarea rutelor, șoferi selectați și o interfață care se integrează ușor în sistemele de comerț electronic.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4930 / 7939
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS își extinde spațiul de birouri și prelungește pe termen lung contractul de închiriere în One Tower
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Statulat Albulescu anunță o nouă rundă de promovări în cadrul echipei. Cinci avocați au făcut un pas înainte în carieră
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Diana Maria Gogoașă, cel mai mare punctaj la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2021: Pentru o perspectivă mai aplicată asupra profesiilor juridice, consider că ar fi benefică suplimentarea orelor obligatorii de practică. 60, respectiv 90 de ore pe an, nu sunt suficiente pentru ca un student să-și formeze o opinie completă despre profesiile juridice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...