ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Point Pickup Technologies, platforma digitală de curierat B2B dezvoltată de echipa de programatori români a Cheil | Centrade a primit o finanțare de 30 mil. USD de la Brown Brothers Harriman & Co.

05 Noiembrie 2020   |   BizLawyer

Ideea dezvoltării Point Pickup a apărut în 2015 în Statele Unite, compania fiind fondată de Radu Florescu și Tom Fiorita.

 
 
Point Pickup Technologies, una din cele mai dinamice platforme digitale americane de curierat B2B, dezvoltată integral de o echipă de programatori din România, intră într-o nouă etapă de creștere după ce a primit o finanțare de 30 de milioane de dolari de la Brown Brothers Harriman & Co. (BBH), una dintre cele mai vechi și mai mari bănci private din Statele Unite.

Finanțarea va fi utilizată pentru dezvoltarea și îmbunătățirea tehnologiei și serviciilor, ajutând compania să răspundă unei cereri tot mai mari și mai diversificate. Point Pickup a crescut de șase ori în ultimele luni, iar perspectivele sunt extrem de optimiste, în contextul în care piața livrărilor online se dezvoltă exponențial, iar Point Pickup este una dintre puținele platforme de acest fel care oferă servicii la scară largă.


Ideea dezvoltării Point Pickup a apărut în 2015 în Statele Unite, compania fiind fondată de Radu Florescu și Tom Fiorita. Startup-ul s-a poziționat inițial ca un serviciu de livrări pe segmentul B2C. Odată înregistrați pe aplicație, utilizatorii persoane fizice puteau livra un colet în cel mai scurt timp, cu ajutorul unuia dintre șoferii înscriși în platfomă. Trei ani mai târziu, platforma a atras interes susținut din partea companiilor, ceea ce a determinat business-ul să pivoteze rapid către modelul B2B.

Provocarea de a oferi servicii de curierat marilor retaileri și lanțuri de magazine din Statele Unite a adus platforma la un nou nivel de creștere, moment în care o echipă nouă, 100% românească, a preluat dezvoltarea tehnologiei și a produsului.
Echipa de bază, care a gândit proiectul în ansamblul său, a fost formată din Andrei Popa, Head of Development în cadrul diviziei de digital a agenției Cheil | Centrade, și Mircea Alexandrescu, Director of Product. Ulterior s-au alăturat Andrei Popescu, Head of Infrastructure, și Giovani Sîrbu, Lead Developer, și, în cele din urmă, echipa a crescut la 15 oameni.
În scurt timp, platforma și-a extins activitatea în toate cele 50 de state americane, integrând primii clienți mari, respectiv companii din Fortune 500 precum lanțurile de retail Walmart, Target, Albertsons sau Kroger.

„Cred că succesul platformei și satisfacția companiilor cu care lucrăm reflectă modul nostru de lucru proactiv și flexibil”, spune Andrei Popa. „Giganții din retail schimbă regulile peste noapte pentru a răspunde oricărei mișcări din piață și a rămâne competitivi. Prin urmare, tehnologia pe care o dezvolți ca să oferi servicii acestor companii trebuie să fie cu un pas în fața imprevizibilului. Nu îți permiți să dezvolți o funcție care răspunde strict unor cerințe punctuale. Trebuie să anticipezi și să iei în calcul un întreg spectru de direcții și scenarii posibile. Și cred că acesta este unul dintre punctele forte specifice IT-știlor români. Nu ne limităm doar la disciplina execuției, a codului, ci dezvoltăm și o disciplină în viziune. Or, dacă la finalul lui 2019 spuneam că am trecut prin doi ani de provocări continue, începutul pandemiei a schimbat total definiția provocării pentru noi toți”.

În ultimele luni, piața americană de livrări la domiciliu (store-to-home) a explodat, anumite segmente raportând peste noapte volume chiar de trei ori mai mari, fiind necesare optimizări ‘din mers’ la nivel de sisteme, procese și raportări de date. Contextul a atras schimbări în procedurile de livrare și comportamentul clientului, apariția de reguli noi și, mai ales, restricții. Toate aceste schimbări au trebuit integrate în timp record în platforma și aplicațiile Point Pickup.

„Experiența COVID-19 a contribuit și ea la modul în care ne vom concentra strategia de creștere în urma acestei runde de investiții”, continuă Andrei Popa. „Urmărim să avem mai multe resurse dinamice (atât la nivel de echipă, cât și de tehnologie) ce pot fi realocate pentru a răspunde rapid schimbării în scenarii de criză. Infrastructura din cloud trece, de asemenea, printr-o serie de upgrade-uri, urmărind, de exemplu, să facem pași către Inteligența Artificială pentru Operațiunile IT (AIOps), să optimizăm algoritmii de autoscalare pe baza experienței și a tiparului de creștere la care ne-a supus 2020. Însă principalele direcții pentru următoarea perioadă post-finanțare sunt extinderea componentelor bazate pe date (data-driven) și a zonei de analiză predictivă (predictive analytics), dezvoltarea de automatizări concentrate pe îmbunătățirea performanței și gradului de satisfacție a clienților, precum și un upgrade major în zona de experiența utilizatorului (User Experience). De asemenea, ne așteptăm foarte curând să facem primii pași pentru integrarea cu furnizorii de vehicule autonome pentru livrări”.

Radu Florescu, co-fondator Point Pickup și CEO Cheil | Centrade, adaugă: „Finanțarea BBH confirmă încă o dată potențialul platformei Point Pickup, după finanțările inițiale realizate de o serie de investitori privați și de fondul de capital de risc CT Innovations, orientat cu precădere pe industria IT și biotehnologie. Ceea ce a început în 2015 ca o soluție pentru livrările mici (persoane fizice și mici comercianți) și ca o formă suplimentară de venit pentru șoferi, devine astăzi avantajul competitiv al marilor jucători din piața de e-Commerce, în contextul noii realități conturate de pandemia de Coronavirus. În același timp, vorbim despre un proiect performant care îmbină spiritul antreprenorial american cu talentul și creativitatea programatorilor români – ceea ce pentru mine, personal, este un motiv de mândrie. Încă de la început ne-am propus să aducem această platformă și în România, pentru că vedem și aici aceleași tendințe de creștere și dinamism. Evoluția neașteptată din Statele Unite, nevoile suplimentare de dezvoltare și schimbările ce au intervenit pe fondul pandemiei ne-au determinat să amânăm acest plan, dar avem deja semnale de interes din partea marilor operatori de retail și cu siguranță că, la momentul lansării pe plan local, vom veni cu servicii mult îmbunătățite, testate și validate de cea mai avansată piață de comerț din lume”.

Point Pickup Technologies (PPUP), furnizor de servicii de livrare în aceeași zi, implementează tehnologii de precizie în domeniul livrărilor, oferind soluții specializate și scalabile utilizate de unii dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul din Statele Unite. Platforma tehnologică, împreună cu rețelele de identificare a șoferilor (Point Pickup’s Driver Match Networks), rezolvă cele mai mari provocări ale pieței de livrare în aceeași zi. Point Pickup este singura platformă care oferă livrări pre-programate cu șoferi preferați, acceptând totodată solicitări la cerere. Platforma bazată pe date economisește timp și bani, maximizând în același timp performanța, oferind criterii sofisticate de compatibilitate, optimizarea rutelor, șoferi selectați și o interfață care se integrează ușor în sistemele de comerț electronic.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5993 / 9002
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...