ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Departamentul de litigii fiscale al firmei Suciu Popa gestionează cca. 50 de litigii în materia contenciosului administrativ și fiscal pentru unul dintre cei mai mari producători de energie regenerabilă. Cum lucrează avocații și ce mandate primesc

17 Decembrie 2019   |   Ștefania Enache

Miruna Suciu, Managing Partner Suciu Popa, este de părere că nevoia de servicii ce vizează dreptul fiscal va exista și în 2020.

Miruna Suciu, Managing Partner (centru), Daciana Popa, Partener si Andrei Georgescu, Partener - Suciu Popa

 
 
Cele mai întâlnite solicitări pe care avocații din Departamentul de drept fiscal din cadrul firmei Suciu Popa le primesc vizează, în general, asistența în cadrul inspecțiilor fiscale, precum și în cadrul litigiilor în materia contenciosului administrativ și fiscal. „Suntem adesea solicitați de clienți să analizăm, inclusiv din punct de vedere fiscal, diverse structuri în cadrul tranzacțiilor, dar și activități de zi cu zi ale clienților noștri, iar pentru aceasta avocații noștri specializați în consultanță și drept fiscal sunt în permanent contact cu avocații Suciu Popa specializati în litigii și drept administrativ, întrucât, pentru a aduce o perpectivă practică în advice-ul furnizat clientului, este necesar să ai o viziune a practicii instanțelor judecătorești în materie contencios-fiscală, astfel încât să fii în masură să anticipezi până la capăt și cu o cât mai mare acuratețe efectele unei anumite conduite adoptate ca urmare a recomandărilor formulate de avocat”, a declarat pentru BizLawyer Miruna Suciu, Managing Partner Suciu Popa. . .


Activitățile experților Suciu Popa includ reprezentarea clienților în cadrul inspecțiilor fiscale, transmiterea explicațiilor scrise către autoritatea competentă și redactarea punctelor de vedere, respectiv redactarea și depunerea contestațiilor împotriva actelor administrative fiscale, reprezentarea clienților înaintea organelor de soluționare a contestațiilor, formularea cererilor de chemare în judecată în vederea anulării actelor administrative fiscale și reprezentarea clienților atât în prima instanță, cât și în căile de atac, precum și redactarea sau reprezentarea în contestațiile formulate împotriva măsurilor de sechestru și poprire instituite de autoritățile respective.

50 de litigii pentru un singur client

„Solicitarile pe această zonă sunt multiple, spre exemplu în momentul de față departamentul de litigii fiscale al Suciu Popa gestionează un număr de aproximativ 50 de litigii în materia contenciosului administrativ și fiscal pentru unul dintre cei mai mari producători de energie electrică regenerabilă din România, având o valoare de peste 10 milioane euro. Dosarele au ca obiect acțiuni formulate împotriva demersurilor și actelor administrativ – fiscale emise de șapte autorități locale”, precizează Andrei Georgescu, Partener Suciu Popa.

La rândul său, Daciana Popa, Partener Suciu Popa, amintește că alte tipuri de mandate în care avocații sunt solicitați sunt cele în care specialiștii oferă asistență  în litigiile fiscale care au ca obiect anularea actelor administrative cu caracter normativ, modalitatea de aplicare a TVA în cazul anumitor mijloace de transport, atacarea măsurilor asiguratorii dispuse ca urmare a inspecțiilor fiscale, modalitatea de aplicare a taxei claw-back, etc.

„Nu în ultimul rând, ne sunt adesea solicitate analize și audituri cu privire la servicii prestate de companii active în domeniul societății informaționale, având sediul în Uniunea Europeană, care prestează servicii direct către clienții din România prin internet, în virtutea libertății de prestare a serviciilor intra - UE, precum și servicii acordate unor multinaționale active în domeniul FMCG în legătură cu tratamentul fiscal al diverselor reduceri și rabaturi comerciale, în contextul noii legislații aplicabile, precum și cele prestate unor societati de servicii financiare cu privire la structurarea și negocierea diverselor acorduri cu Agenția Națională de Administrare Fiscală în legătură cu schimbul de informații în domeniul fiscal, inclusiv prin raportare la secretul bancar și confidențialitatea datelor bancare”, completează Miruna Suciu.




Proiecte rezultate din noile prevederi ficale

Anul 2019 a adus și o serie de proiecte rezultate ca urmare a solicitării din partea clienților a serviciilor de consultanță în vederea încadrării corecte în limitele stabilite de noile prevederi fiscale. În această categorie intră Ordonanța de Urgență nr. 114/2018, care a introdus reguli modificate semnificativ, în foarte multe sectoare de activitate și piețe reglementate sau Ordonanța de urgență nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto.

De asemenea, în linie cu tendința generală a ultimilor ani, importante proiecte de drept fiscal au fost generate de acțiunile autorităților din domeniul fiscal, și mai ales de practica neunitară a acestora, fapt ce determină de cele mai multe ori necesitatea soluționării acestor dispute prin intermediul instanțelor judecătorești.

„În ceea ce privește mandatele obținute de Suciu Popa, acestea provin atât din sfera consultanței fiscale, cât și din domeniul litigiilor fiscale, procedurilor administrative fiscale, dar și activități de consultanță în ceea ce privește conformarea fiscală. Din perspectiva litigiilor, numărul dosarelor gestionate de Suciu Popa a crescut în mod semnificativ în anul 2019, acest lucru fiind în acord cu tendința generală de creștere din ultimii ani a litigiilor din materia contenciosului administrativ pe care am observat-o pe piață”, menționează Managing Partner-ul Suciu Popa.

Avocatul este de părere că nevoia de servicii ce vizează dreptul fiscal va exista și în 2020. Activitatea din această arie de practică va crește, în contextul în care intervin noi modificări legislative privind facilitățile fiscale (anularea obligațiilor accesorii și/sau restructurarea obligațiilor bugetare principale). În plus, se menține o reticență generală a autorităților de a analiza și a reașeza în mod corect și unitar sarcina fiscală.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică


Firme din industrii diverse, în portofoliul de clienți

Andrei Georgescu subliniază faptul că cei mai mulți clienți cărora Suciu Popa le acordă consultanță fiscală provin din domeniul Energy și Oil & Gas, FMCG, construcții și infrastructură, dar și din domeniul IT&C. „Aceste domenii fiind în mod special sensibile la modificările legislative din domeniul fiscalității. De asemenea, societatea de avocați oferă în mod constant servicii de consultanță fiscală către companii activând în domeniul farmaceutic, ca urmare a colaborării îndelungate, dublate de rezultatele pozitive avute de Suciu Popa în dispute anterioare legate de taxa claw-back”, arată avocatul.

„Problematica de drept fiscal pe care avocații Suciu Popa o gestionează include și numeroase aspecte fiscale transfrontaliere, apărute în legătură cu reorganizarea structurii corporative și a activității desfășurate la nivel de grup de societăți”, adaugă Daciana Popa.

La ora actuală, gestionarea numeroaselor litigii în materia contenciosului administrativ și fiscal reprezintă unul dintre cele mai importante și complexe mandate ale departamentului de drept fiscal și de litigii, avocații implicați fiind deseori chemați să identifice soluții inovative în vederea soluționării unor aspecte de drept complexe.

„Aria de drept fiscal este interesantă pentru noi din perspectiva numărului și valorii fiecărui dosar, cât și prin prisma provocărilor pe care le implică în fiecare fază procesuală, în contextul în care problemele de drept ridicate sunt de multe ori insuficient tratate sau transate în practica judiciară existentă”, explică Andrei Georgescu.

Proiecte majore, finalizate cu succes

În ultimul an, firma de avocatură a finalizat cu succes foarte multe proiecte care au legătură cu practica de drept fiscal. În activitatea derulată,  a reprezentat companii de top active în domeniul energetic, respectiv Oil & Gas, alături de care Suciu Popa s-a aflat în cadrul mai multor litigii având o valoare cumulată de peste 65 milioane euro.

Echipa de experți a reprezentat cu succes și firme din domeniul farmaceutic în litigii legate de taxa de claw-back.

De asemenea, a asistat un număr semnificativ de societăți în ceea ce privește aplicabilitatea noilor taxe introduse prin intermediul OUG nr. 114/2018, prin raportare la prevederile Directivei 2009/72/EC privind normele comune pentru piața internă a energiei electrice și la prevederile Directivei 2006/112/EC privind sistemul comun al taxei pe valoare adăugată.

În palmaresul proiectelor de succes intră și asistența acordată unor societăți informaționale având sediul în Uniunea Europeană în vederea optimizării fiscale a serviciilor prestate în România.

„Unul dintre cele mai interesante proiecte aflate în derulare în care specialiștii Suciu Popa sunt implicați în acest moment îl reprezintă litigiile de contencios administrativ și fiscal în care reprezentăm unul dintre cei mai mari producători de energie regenerabilă din România, inițiate împotriva autorităților competente, având ca obiect anularea unor acte administrative normative, precum și având ca obiect anularea unor acte administrative normative sau regularizarea numărului de certificate verzi cuvenite. Alte două proiecte de mare complexitate pe care le avem în derulare sunt legate de calificarea din punctul de vedere al TVA a activităților furnizate de un operator de transport maritim, dar și un dosar de criminalitate economică având ca obiect, acuzații de evaziune fiscala aduse în legatură cu anumite aspecte contabile și fiscale privind rezulatele din reevaluarea unor mijloace fixe”, punctează Daciana Popa.


Citește și


Suciu Popa caută avocați talentați, echipa se va mări

În contextul în care, pe parcursul anului 2019, s-a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de mandate având ca obiect dosare de contencios administrativ și fiscal, firma Suciu Popa se află în căutare de noi avocați talentați în care să poată investi și împreună cu care să se poată dezvolta în continuare.

„Considerentele pentru care clienții ne aleg sunt legate, în mod special, de principalele performanțe ale departamentului de drept fiscal din ultimele 12 luni, precum și de creșterea semnificativă a echipei de drept administrativ și fiscal, corespunzătoare majorării numărului de mandate încredințate de clienții noștri”, susține Miruna Suciu.

Echipa Suciu Popa numără în prezent 36 de avocați și consultanți, dintre care 8 parteneri, iar echipa de drept fiscal și administrativ este formată din 13 avocați cu o bogată experiență, inclusiv în dispute și litigii cu compenență de fiscalitate. Departamentul este coordonat de Miruna Suciu, Managing Partner și Andrei Georgescu, Partner, amândoi fiind avocați cu o experiență îndelungată în domeniul consultantei si fiscalitatii, și de Daciana Popa, Partner, în ceea ce privește aspectele litigoase.

Practica Suciu Popa acoperă toate fazele disputelor fiscale, începând cu acordarea unor servicii de consultanță fiscală cu privire la mitigarea potențialelor dispute, asistența clienților în cadrul inspecțiilor fiscale, transmiterea explicațiilor scrise către autoritatea competentă și redactarea punctelor de vedere, redactarea și depunerea contestațiilor împotriva actelor administrative fiscale, reprezentarea clienților înaintea organelor de soluționare a contestațiilor, formularea cererilor de chemare în judecată în vederea anulării actelor administrative fiscale și reprezentarea clienților atât în prima instanță, cât și în căile de atac.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1797 / 2112
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bondoc și Asociații, consultanții vânzătorilor in tranzacția prin care Mplus, verticala de BPTO a grupului croat Bosqar, a preluat Valoris Center. Echipa, coordonată de Monica Iancu (partener) și și Gabriela Pop (managing counsel)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...