ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocatura în țară | Dreptul Mediului: Iulia Pintea, avocat în Baroul Maramureș, scapă clientul, o societate de salubrizare, de sancțiunile Gărzii de Mediu. Amenzi în sumă de 25.000 €, înlocuite cu avertisment

31 Octombrie 2019   |   T. S.

Iulia Pintea, avocat în Baroul Maramureș, a invocat, în apărarea clientului, clauzele contractului pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare.

 
 
Garda Națională de Mediu (GNM) a constatat, anul trecut, că societatea Servicii Urbane Vişeu De Sus S.R.L. (S.U.V.S. SRL) nu a respectat autorizația de mediu, fiind încălcate prevederile referitoare la securitatea pentru mediu reglementate în O.U.G. nr. 195/2005 privind protecția mediului. Potrivit prevederilor legale cuprinse în H.G. nr. 1005/2012 privind organizarea Gărzii Naționale de Mediu, comisarii acesteia sunt funcționari publici numiți în funcții publice specifice care pot lua măsuri de sancționare, de suspendare/încetare a activității ca urmare a poluării și deteriorării mediului sau pentru nerespectarea condițiilor impuse prin actele de reglemenatre emise de autoritatea competentă pentru protecția mediului și a măsurilor stabilite în notele de constatare și în rapoartele de inspecție și control.


În urma verificărilor și a notelor de constatare întocmite, la data de 20 noiembrie 2018  Garda Națională de Mediu a dispus aplicarea sancțiunii contravenționale în cuantum de 50.000 lei, ca sancțiune contravențională principală, iar la data de 18 ianuarie 2019 GNM a aplicat o nouă sancțiune contravențională în cuantum de 50.000 lei pentru nerespectarea prevederilor referitoare eliminarea deșeurilor stocate.

Prin Decizia nr. 52/17-01-2019, GNM a dispus și suspendarea autorizației de mediu eliberată societății S.U.V.S. SRL, societate care colecta, sorta și transporta deșeurile municipale ale orașului. La art. 3 din dispoziția menționată anterior, era prvăzut că ”pe perioada suspendării autorizației de mediu, desfășurarea activității este interzisă.” Practic, din data de 17 ianuarie 2019 societatea care se ocupa de salubrizarea orașului nu a avut dreptul să își desfășoare activitatea.

Decizia de suspendare a fost atacată în contencios administrativ la Tribunalul Maramureș, constituindu-se dosarul nr. 510/100/2019. Prin Sentința civilă nr. 716/22 mai 2019 Tribunalul Maramureș a dispus suspendarea executării Deciziei nr. 52/17-01-2019, sentință civilă care a fost comunicată societății de salubrizare în cursul lunii iunie 2019.

Iulia Pintea, avocat în Baroul Maramureș, a invocat, în apărarea clientului, clauzele contractului pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare, fiind prezentată întârzierea în executarea contractului cauzată de situația proiectului ”Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în Maramureș”.

În conformitate cu prevederile Contractului încheiat în 2018 pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare în LOT 2, încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor Menajere în Județul Maramureș (ADIGIDM MM), în numele și pe seama membrilor, respectiv unitățile administrativ-teritoriale membre ale zonei de colectare Lot 2 (Orașul Borșa, Orașul Vișeu de Sus, Comuna Moisei, Comuna Săcel și Comuna Vișeu de Jos), în calitate de concedent și societatea G.-S. SRL, în calitate de concesionar , gestiunea serviciului de salubrizare trebuia efectuată de către această societate.

Potrivit  prevederilor art. 3 din contract, acesta a fost încheiat pentru o perioadă de 5 ani, data intrării sale în vigoare fiind calculată de la semnarea acestuia de către ambele părți (20 martie 2018). Conform art. 12 din contract, perioada de mobilizare cuprinsă între data emiterii ordinului de începere și data începerii prestării serviciului, nu poate fi mai lungă de 180 de zile de la data semnării. Astfel, începând cu data de 20 septembrie 2018, gestiunea serviciului de salubrizare era în sarcina concesionarului G.-S. SRL, acesta având următoarele obligații: colectarea separată și transportul separat al deșeurilor municipale și al deșeurilor similare provenind din activități comerciale, din industrie și instituții, colectarea și transportul deșeurilor voluminoase provenite de la populație, instituții publice și agenți economici și colectarea separată și gestionarea separată a deșeurilor periculoase provenite din deșeuri municipale și similare.

Prin încheierea acestui contract, ADIGIDM Maramureș a urmărit dezvoltarea unui sistem integrat de gestionare a deșeurilor la nivelul județului și realizarea unui echilibru din punct de vedere financiar, toate autoritățile administrativ-teritoriale membre ale asociației urmând să beneficieze de aceleași costuri, indiferent de distanțele rutiere existente față de stațiile de sortare din Centrul de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) Sîrbi.

Conform unui punct de vedere oficial al Consiliului Județean Maramureș din data de 17 martie 2017, contractul de lucrări pentru construirea depozitului ecologic de la Sârbi - Fărcașa a fost reziliat din motive de neexecutare, în condițiile în care lucrările trebuia finalizate până la sfârșitul lunii iulie 2017.

Ca urmare a acestor apărări, instanțele judecătorești au dispus înlocuirea sancțiunilor contravenționale în cuantum de 100.000 lei cu sancțiunea avertisment, reținând circumstanțe atenuante ale vinovăției societății, în condițiile în care nu conlucrează toate autoritățile și instituțiile statului.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5 / 11
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Activitate foarte intensă în practica de Dreptul Muncii de la Bondoc & Asociații, cu mandate în proiecte complexe de transfer de activitate sau reorganizarea activității unor companii importante. Mihaela Bondoc, Partener: Așteptăm cu interes reglementările ce urmează să mai fie adoptate în perioada următoare
Cine sunt campionii pieței locale, evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2020 | Cei mai buni profesioniști în copyright, brevete și mărci industriale: ZRVP și Simion & Baciu au cele mai multe recomandări, Mușat & Asociații și NNDKP, pe podium
Trofin & Asociații a intrat în doilea arbitraj ICSID și are, alături de LDPP, cele mai multe mandate la Tribunalul arbitral din Washington. Ce firme locale asigură apărarea statului român în cele 8 dosare și ce onorarii primesc firmele angajate de stat
Finanțele restartează procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de 2.200 lei
Avocații Leroy și Asociații spun că se observă o revenire ușoară la „normal” | Dacă lunile trecute clienții cereau suport legal pentru desfășurarea activității în condiții de siguranță, acum sunt solicitări de tipul day-to-day business și se reiau proiectele amânate în ultimele luni
Încă o victorie pentru avocații ZRVP. Investitorii din parcurile industriale rămân scutiți de impozitul pe imobile, a confirmat Înalta Curte de Casație și Justiție
LegiTeam: Senior Associate | Reff & Associates is looking for experienced lawyers (Dispute Resolution)
LegiTeam: Associate | Reff & Associates is looking for Lawyers (Dispute Resolution)
Specialiștii în insolvență de la Popescu & Asociații sunt implicați în proceduri judiciare în care masa credală cumulată depășește un miliard de euro. Octavian Popescu, Managing Partner: În toamnă se vor putea măsura cu adevărat efectele pandemiei. Mă aștept să crească semnificativ nivelul încărcăturii nu numai în România, dar și la nivel european
Musliu & Asociații a asistat Trust Motors în preluarea afacerilor Opel din România. Mandat complet pentru echipa coordonată de Diana Musliu, Managing Partner
INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații, firma de avocați care asistă Bursa de Valori la înființarea Contrapărții Centrale: Semnarea acordului cu CC&G era un element vital în demararea procesului de autorizare. Proiectul va căpăta viteză în perioada următoare
Avocații PNSA obțin o soluție importantă pentru ARACO și mai multe companii de construcții, legată de ajustarea prețului în contracte de achiziție publică. O instrucțiune a președintelui ANAP, anulată
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...