Avocatura în țară | Dreptul Mediului: Iulia Pintea, avocat în Baroul Maramureș, scapă clientul, o societate de salubrizare, de sancțiunile Gărzii de Mediu. Amenzi în sumă de 25.000 €, înlocuite cu avertisment
31 Octombrie 2019 T. S.
Iulia Pintea, avocat în Baroul Maramureș, a invocat, în apărarea clientului, clauzele contractului pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare.
| |
Garda Națională de Mediu (GNM) a constatat, anul trecut, că societatea Servicii Urbane Vişeu De Sus S.R.L. (S.U.V.S. SRL) nu a respectat autorizația de mediu, fiind încălcate prevederile referitoare la securitatea pentru mediu reglementate în O.U.G. nr. 195/2005 privind protecția mediului. Potrivit prevederilor legale cuprinse în H.G. nr. 1005/2012 privind organizarea Gărzii Naționale de Mediu, comisarii acesteia sunt funcționari publici numiți în funcții publice specifice care pot lua măsuri de sancționare, de suspendare/încetare a activității ca urmare a poluării și deteriorării mediului sau pentru nerespectarea condițiilor impuse prin actele de reglemenatre emise de autoritatea competentă pentru protecția mediului și a măsurilor stabilite în notele de constatare și în rapoartele de inspecție și control.
În urma verificărilor și a notelor de constatare întocmite, la data de 20 noiembrie 2018 Garda Națională de Mediu a dispus aplicarea sancțiunii contravenționale în cuantum de 50.000 lei, ca sancțiune contravențională principală, iar la data de 18 ianuarie 2019 GNM a aplicat o nouă sancțiune contravențională în cuantum de 50.000 lei pentru nerespectarea prevederilor referitoare eliminarea deșeurilor stocate.
Prin Decizia nr. 52/17-01-2019, GNM a dispus și suspendarea autorizației de mediu eliberată societății S.U.V.S. SRL, societate care colecta, sorta și transporta deșeurile municipale ale orașului. La art. 3 din dispoziția menționată anterior, era prvăzut că ”pe perioada suspendării autorizației de mediu, desfășurarea activității este interzisă.” Practic, din data de 17 ianuarie 2019 societatea care se ocupa de salubrizarea orașului nu a avut dreptul să își desfășoare activitatea.
Decizia de suspendare a fost atacată în contencios administrativ la Tribunalul Maramureș, constituindu-se dosarul nr. 510/100/2019. Prin Sentința civilă nr. 716/22 mai 2019 Tribunalul Maramureș a dispus suspendarea executării Deciziei nr. 52/17-01-2019, sentință civilă care a fost comunicată societății de salubrizare în cursul lunii iunie 2019.
Iulia Pintea, avocat în Baroul Maramureș, a invocat, în apărarea clientului, clauzele contractului pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare, fiind prezentată întârzierea în executarea contractului cauzată de situația proiectului ”Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în Maramureș”.
În conformitate cu prevederile Contractului încheiat în 2018 pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare în LOT 2, încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor Menajere în Județul Maramureș (ADIGIDM MM), în numele și pe seama membrilor, respectiv unitățile administrativ-teritoriale membre ale zonei de colectare Lot 2 (Orașul Borșa, Orașul Vișeu de Sus, Comuna Moisei, Comuna Săcel și Comuna Vișeu de Jos), în calitate de concedent și societatea G.-S. SRL, în calitate de concesionar , gestiunea serviciului de salubrizare trebuia efectuată de către această societate.
Potrivit prevederilor art. 3 din contract, acesta a fost încheiat pentru o perioadă de 5 ani, data intrării sale în vigoare fiind calculată de la semnarea acestuia de către ambele părți (20 martie 2018). Conform art. 12 din contract, perioada de mobilizare cuprinsă între data emiterii ordinului de începere și data începerii prestării serviciului, nu poate fi mai lungă de 180 de zile de la data semnării. Astfel, începând cu data de 20 septembrie 2018, gestiunea serviciului de salubrizare era în sarcina concesionarului G.-S. SRL, acesta având următoarele obligații: colectarea separată și transportul separat al deșeurilor municipale și al deșeurilor similare provenind din activități comerciale, din industrie și instituții, colectarea și transportul deșeurilor voluminoase provenite de la populație, instituții publice și agenți economici și colectarea separată și gestionarea separată a deșeurilor periculoase provenite din deșeuri municipale și similare.
Prin încheierea acestui contract, ADIGIDM Maramureș a urmărit dezvoltarea unui sistem integrat de gestionare a deșeurilor la nivelul județului și realizarea unui echilibru din punct de vedere financiar, toate autoritățile administrativ-teritoriale membre ale asociației urmând să beneficieze de aceleași costuri, indiferent de distanțele rutiere existente față de stațiile de sortare din Centrul de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) Sîrbi.
Conform unui punct de vedere oficial al Consiliului Județean Maramureș din data de 17 martie 2017, contractul de lucrări pentru construirea depozitului ecologic de la Sârbi - Fărcașa a fost reziliat din motive de neexecutare, în condițiile în care lucrările trebuia finalizate până la sfârșitul lunii iulie 2017.
Ca urmare a acestor apărări, instanțele judecătorești au dispus înlocuirea sancțiunilor contravenționale în cuantum de 100.000 lei cu sancțiunea avertisment, reținând circumstanțe atenuante ale vinovăției societății, în condițiile în care nu conlucrează toate autoritățile și instituțiile statului.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 12 / 13 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





