ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

In-houseLegal.ro | Consilierii juridici din companii au continuat să ofere asistență juridică pentru activitatea uzuală, însă au adaugat și noi proiecte specifice stării de urgență. Dr. Sabin Taclit, Legal Manager NextGen: În domeniul telecomunicatiilor proiectele au continuat, în paralel cu demersurile de adaptare la reglementările impuse

15 Iunie 2020   |   Ștefania Enache

Adaptarea afacerilor la condițiile impuse de starea de urgență a dus la intensificarea activității companiilor în direcția alinierii proiectelor curente la noile condiții.

 
 
Noile realități economice obligă firmele să-și schimbe o parte din strategia de afaceri și să-și alinieze proiectele curente la condițiile actuale. Dr. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications, spune că, în domeniul în care activează, cel al telecomunicațiilor, proiectele au continuat și în această perioadă de criză. În paralel, s-au făcut toate demersurile necesare pentru adaptarea business-ului la starea de urgență.

„Consilierii juridici din companii au continuat să ofere asistență juridică pentru activitatea uzuală, însă la această activitate s-au adaugat și noi proiecte specifice stării de urgență și care au vizat, fie aspecte juridice privind protejarea sănătății angajaților, fie consultanță pentru organizarea activității sub forma telemuncii, sau a negocierii și încheierii contractelor prin mijloace electronice”, precizează Sabin Taclit.


În această perioadă în care au intervenit atât de multe schimbări, experții din cadrul departamentelor juridice s-au confruntat cu provocarea de a înțelege legislația specifică stării de urgență și de a o alinia activității companiei. „Această activitate este una cu totul inedită, prin prisma faptului că, în România din ultimii 30 de ani, nu am mai avut altă stare de urgență decretată. Cred că situația aceasta a reprezentat o provocare profesională, care a oferit specialiștilor dreptului posibilitatea de a-și trece în palmaresul profesional activitatea de consultanță juridică într-o perioadă în care normele de drept național și internațional au primit o altă interpretare față de cea cunoscută, pentru atenuarea efectelor pandemiei”, punctează juristul.

Proiectele au mers înainte și în această perioadă.

”Dificultatile din domeniul medical nu au dus la suspendarea vreunui proiect. În domeniul telecomunicatiilor proiectele au continuat, in paralel cu demersurile de adaptare la reglementarile impuse de strate de urgenta”, a adugat Legal Managerul NextGen Communications.

Adaptarea afacerilor la condițiile impuse de starea de urgență a dus la intensificarea activității companiilor în direcția alinierii proiectelor curente la noile condiții. „Aici mă refer îndeosebi la măsurile care au limitat dreptul de mișcare ale  cetățenilor și implicit ale angajaților. Prin urmare, departamentul juridic a avut rolul de a susține „conturarea” cadrului de reglementare intern pentru ca proiectele, care în trecut se realizau în colectivul companiei, să se poată realiza  prin intermediul platformelor online”, explică Sabin Taclit.

Ce urmează după ridicarea stării de urgență

Una dintre practicile juridice care a fost nevoită să intre într-o pauză forțată a fost cea de litigii. Conform Decretului 195/2020, pe perioada stării de urgență, a fost suspendată judecarea cauzelor civile.
Prin urmare o mare parte din litigiile aflate pe rolul instanțelor de judecată au fost amânate pentru perioada ce va urma stării de urgență. În acest interval „de pauză”, departamentele juridice au avut răgazul necesar pentru concentrarea pe activitatea de consultanță în vederea alinierii activității cu reglementările tranzitorii, specifice stării de urgență.

„Odată cu ridicarea stării de urgență, în mod evident se va relua judecata litigiilor suspendate. Astfel, că, în perioada următoare este posibil să asistăm la o intensificare a activității litigioase”, menționează specialistul.
Criza care a lovit întreaga planetă a avut un impact puternic asupra oamenilor, impact resimțit pe toate planurile. Sabin Taclit este de părere că mediul economic a învățat că impreviziunea nu este doar o teorie a dreptului, ci și o situație cât se poate de reală, care poate schimba, într-o clipă, tot ceea ce pâna atunci credeai că este de neschimbat.

„Mesajul pe care aș vrea să îl transmit tuturor persoanelor implicate în mediul de business este să nu renunțe, indiferent dacă afacerea în care activează a fost sau nu afectată de pandemie. Cheia relansării business-ului este adaptibilitatea la noul context mondial și perseverența”, nuanțează juristul.



În opinia mea, cea mai importantă decizie de management, care ar trebui luată de companiile ce activează în business-ul românesc, este aceea de a continua activitatea comercială și, în cazul în care aceasta a fost afectată, de a o relansa. Companiile a căror activitate a fost grav afectată ar trebui să regândească relansarea business-ului ținând cont de noile specificații ale pieței în care activează și cu anticiparea unor eventuale noi situații care ar putea conduce din nou la blocarea activității.
 
Dr. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications


Despre Sabin Taclit:
Sabin Taclit este doctor în Drept Internațional Privat al Școlii Doctorale de Drept din cadrul Academiei de Poliție A.I.Cuza. A absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universitații Româno-Americane, Facultatea de Marketing și Afaceri Economice Internaționale și detine o diplomă de Master în Dreptul Afacerilor, acordata de Universitatea Româno-Americană (absolvent cu Diplomă de Excelență).
A ocupat mai multe poziții de conducere în domeniul financiar bancar (Head of Litigation- Bancpost, Head ofLegal &Collections OTP Leasing România IFN S.A.).
Începând cu anul 2015, lucrează în cadrul NextGen Communications, în prezent ocupând poziția de Legal & Regulatory Manager & Data Protection Officer.
A publicat cartea "Libertatea de Comunicare în spațiul european" (Editura Lumen, 2019) și mai multe articole de specialitate, printre care amintim: "Importanța unei comunicări eficiente în cadrul Uniunii Europene”, Revista de investigare a criminalitații, Anul IX/Numărul 1/2016, Revistă recunoscută în domeniul Ordine Publică și Siguranță Națională, Revistă indexată EBSCO și SSRN , ISSN 1844-7945, pag. 112; „Evoluția Pieței Interne în cadrul Uniunii Europene”, Ministerul Afacerilor Interne, Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza”, Lucrările Conferinței Științifice a Școlilor Doctorale, Ediția a VI-a, ISSN 2559-4613, ISSN-L 2559-4389, Editura Research&Science, București, România, 2017, pag. 697; “Protecția datelor cu caracter personal în cadrul,Uniunii Europene”; “Evoluția pieței interne în cadrul Uniunii Europene”; “Data privacy in the words ofcibersecurity influencers”

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 64 / 75
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...