ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bădulescu (ANAT): Turismul românesc are nevoie de un buget anual de promovare situat între 10 şi 20 de milioane de euro

19 Septembrie 2022   |   Agerpres

Acesta a subliniat că fondurile destinate promovării turismului ar trebui gestionate printr-un parteneriat public-privat şi utilizate pentru participarea României la târgurile internaţionale de turism, pentru workshop-uri business to business, plata unor influenceri internaţionali şi conferinţe pentru publicul larg.

 
 
Turismul românesc are nevoie de un buget anual de promovare situat între 10 şi 20 de milioane de euro, o sumă care se va recupera însutit sau înmiit, în câţiva ani, susţine Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).
 
"Principala prioritate a turismului românesc trebuie să fie promovarea. Mulţi spun că încă nu suntem pregătiţi, dar nu este adevărat. Nu există nicio ţară, nicio destinaţie pregătită sută la sută. Dacă nu începi nu ai cum să creezi un rodaj, până la urmă. A fost o mare greşeală în pandemie că nu s-a făcut deloc promovare, dar apreciez că, în sfârşit, după doi ani şi jumătate se începe timid promovarea. Avem nevoie de o campanie foarte puternică şi de un buget anual de promovare, undeva, între 10 şi 20 de milioane de euro. Poate mulţi guvernanţi s-ar întreba de ce, pentru că este o sumă mare, dar ca să ajungi cu o imagine bună în toată lumea ai nevoie de suma aceasta care se va recupera însutit sau înmiit, în câţiva ani. Promovarea are rezultate în timp, nu peste noapte. Asta trebuie să înţeleagă guvernanţii noştri, dar şi cei din mediul privat", a declarat duminică, pentru AGERPRES, Traian Bădulescu.
 
Acesta a subliniat că fondurile destinate promovării turismului ar trebui gestionate printr-un parteneriat public-privat şi utilizate pentru participarea României la târgurile internaţionale de turism, pentru workshop-uri business to business, plata unor influenceri internaţionali şi conferinţe pentru publicul larg.
 
"Banii pentru promovare trebuie să vină de la stat, dar trebuie să fie gestionaţi printr-un parteneriat public-privat. Consider că este nevoie de o organizaţie de management a destinaţiei. Şi în Austria, Grecia, Turcia, Thailanda şi în Germania, vin de la stat multe milioane de euro sau dolari pentru promovare, şi acest lucru se vede. Vine de la stat suma fixă stabilită anual şi bineînţeles contribuie şi mediul privat, fiecare cum poate. Hotelierii, prin baza lor de cazare pe care o pun la dispoziţie, când vin invitaţi, companiile aeriene, la fel, etc. Banii ar trebui folosiţi pentru târguri de turism internaţionale care sunt obligatorii, dar nu sunt suficiente", a precizat consultantul în turism.
 
Potrivit acestuia, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) a anunţat o primă sumă pentru promovare, de 1,5 milioane euro, nu un buget anual, care include şi plata unor anumiţi influenceri internaţionali. "Prima sumă pe un anumit termen, nu e bugetul anual, anunţată de MAT este de 1,5 milioane de euro. E foarte puţin, dar e un început. Suma include şi plata unor anumiţi influenceri internaţionali, dar avem nevoie şi de târguri internaţionale, de site-ul turistic al României, care nu a mai fost demult updatat, şi de reclame cât mai multe pe televiziuni şi în presa internaţională", a adăugat Bădulescu.
 
Deşi România nu a făcut deloc promovare în perioada pandemiei, reprezentanţii altor ţări precum Ungaria, Bulgaria, Grecia, Franţa şi Germania, au venit şi susţinut workshop-uri şi conferinţe în România, a mai spus el.
 
"Tocmai că în vremuri dificile, e bine să faci promovare, pentru că lumea nu uită. Deci, ar trebui să facem şi noi workshop-uri business to business, să vină hotelierii noştri, agenţiile. Şi aici se poate implica şi mediul privat, e adevărat, dar e bine să fie şi un buget de la stat. Ar trebui să mergem şi noi pe pieţele ţintă, cu workshop-uri business to business şi să facem conferinţe de presă pentru publicul larg, aşa cum fac şi multe alte ţări la noi, în România. În al doilea rând, trebuie să invităm şi noi mult mai mulţi agenţi de turism, jurnalişti importanţi şi bloggeri. La influenceri, consider că trebuie atenţie mare, pentru că degeaba ai un influencer cu milioane de fani dacă nu are nişă pe partea de turism. Trebuie aleşi, indiferent că sunt cântăreţi, artişti, actori, doar oameni care să-şi promoveze şi călătoriile pe unde merg. De asemenea, e nevoie de reclame cât mai multe pe televiziunile şi în presa internaţională", a subliniat purtătorul de cuvânt al ANAT.
 
În ceea ce priveşte brandul turistic a României, respectiv sloganul "Explore the Carpathian garden" şi logo-ul reprezentat de imaginea unei frunze, Bădulescu spune că ar fi bine să fie schimbat cât mai curând, chiar dacă apreciază faptul că ministrul de resort a cerut utilizarea lui pentru că brandul este în continuare în vigoare, deşi campania de construire a costat 30 de milioane de euro.
 
"E bine că avem încă un brand, primul brand turistic a României, cel cu frunza. Până la urmă a fost o muncă făcută de o agenţie de marketing specializată din Spania, e bine să fie folosit pentru că s-a plătit pentru el. Eu am o vorbă: poţi să foloseşti un logo, poţi să pui şi un punct, pentru că un brand implică mult mai mult. De exemplu, o idee de promovare pe care pot să o dau, este şi aşa: "România, punctul terminus. Nu există să nu ajungi aici". Dau un exemplu, un punct dacă îl promovezi ca logo şi scrii România, dar ai în spate strategia, s-ar putea să ai succes. Frunza n-a fost neapărat ceva extraordinar, ca brand, dar e bine că am început, nu a fost nici ceva criticabil şi e bine că actuala echipă a MAT foloseşte în continuare brandul, însă orice ţară schimbă brandul turistic din 10 sau din 20 în 20 ani şi ar fi bine să îl schimbăm şi noi în curând", a mai spus Traian Bădulescu. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3843 / 9996
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Nyerges & Partners cooptează doi avocați cu experiență și practică de top: Horia Ispas devine Partener, iar Irina Moinescu se alătură firmei pe poziția de Counsel
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Într-un an dominat de pragmatism, Mitel & Asociații menține ritmul în M&A: echipă compactă, coordonare directă a partenerilor, continuitate și seriozitate în dosarele complexe, proiecte din industrii cu cerere solidă și un mod de lucru centrat pe integrare, calendar și echilibru între părți | Avocații spun că procedurile pentru investiții străine impun răbdare, dar nu schimbă cursul, într-o piață care rămâne activă, dar mai atentă la detalii
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...