
Bozzella (OICA): Impunerea prea rapidă a vehiculelor electrice 100% ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile
17 Octombrie 2024
AgerpresPotrivit sursei citate, decarbonizarea necesită un parteneriat guvernamental şi industrial, precum şi angajamente din partea întregului ecosistem de transport rutier.
Aprobarea unei legi care să impună doar vehicule 100% electrice în zece ani este partea uşoară, însă mersul prea rapid ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile, a declarat, joi, la Forumul Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, preşedintele Organizaţiei Internaţionale a Producătorilor de Vehicule (OICA), John Bozzella.
"Când vorbesc cu liderii guvernamentali, aceştia spun mai întâi că viitorul este electric. În al doilea rând, că trecerea la mobilitatea personală electrică necesită doar o transformare completă a bazei industriale globale de automobile şi, de asemenea, o reimaginare a pieţelor auto din întreaga lume (...) Producătorii de automobile investesc sume masive de capital în electrificare generată de veniturile din vânzările de vehicule cu motoare cu ardere internă. Acest lucru nu poate continua pentru totdeauna. Aşa că le spun factorilor de decizie să aibă succes şi că trebuie să abordăm condiţiile necesare pentru a schimba piaţa. Nu îmi fac deloc griji cu privire la capacitatea producătorilor auto de a produce vehicule, dar îmi fac griji dacă există un decalaj prea mare între cerinţele guvernamentale şi aşteptările clienţilor. Cu alte cuvinte, avem nevoie de o abordare politică echilibrată. Înţeleg că factorii de decizie politică trebuie să echilibreze mai multe obiective societale. Ei trebuie să ia în considerare reducerea carbonului. De asemenea, trebuie să ia în considerare locurile de muncă, comerţul, competitivitatea şi securitatea economică şi naţională. Uneori, aceste obiective şi politici nu se aliniază şi sunt în conflict. Aprobarea unei legi care impune vehicule 100% electrice în zece ani este partea uşoară, însă mersul prea repede ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile", a subliniat Bozzella.
"Când vorbesc cu liderii guvernamentali, aceştia spun mai întâi că viitorul este electric. În al doilea rând, că trecerea la mobilitatea personală electrică necesită doar o transformare completă a bazei industriale globale de automobile şi, de asemenea, o reimaginare a pieţelor auto din întreaga lume (...) Producătorii de automobile investesc sume masive de capital în electrificare generată de veniturile din vânzările de vehicule cu motoare cu ardere internă. Acest lucru nu poate continua pentru totdeauna. Aşa că le spun factorilor de decizie să aibă succes şi că trebuie să abordăm condiţiile necesare pentru a schimba piaţa. Nu îmi fac deloc griji cu privire la capacitatea producătorilor auto de a produce vehicule, dar îmi fac griji dacă există un decalaj prea mare între cerinţele guvernamentale şi aşteptările clienţilor. Cu alte cuvinte, avem nevoie de o abordare politică echilibrată. Înţeleg că factorii de decizie politică trebuie să echilibreze mai multe obiective societale. Ei trebuie să ia în considerare reducerea carbonului. De asemenea, trebuie să ia în considerare locurile de muncă, comerţul, competitivitatea şi securitatea economică şi naţională. Uneori, aceste obiective şi politici nu se aliniază şi sunt în conflict. Aprobarea unei legi care impune vehicule 100% electrice în zece ani este partea uşoară, însă mersul prea repede ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile", a subliniat Bozzella.
Potrivit sursei citate, decarbonizarea necesită un parteneriat guvernamental şi industrial, precum şi angajamente din partea întregului ecosistem de transport rutier.
"Nicio politică guvernamentală sau investiţie în industrie, izolat, nu va atinge neutralitatea carbonului. La nivel global, există 1,47 miliarde de vehicule uşoare pe drumuri. În 2023, aproximativ 3%, sau 40 de milioane de autovehicule, au fost electrificate, în creştere faţă de 2% sau 26 de milioane, în 2022. Din perspectiva SUA, există 286 de milioane de vehicule uşoare pe drumurile din această ţară, iar în 2023, o pondere de 1,5% sau 4,3 milioane dintre acestea erau vehicule electrice (...) Am fost la Salonul Auto de la Paris şi am văzut acolo produse uimitoare, dar pentru ca această tranziţie către electrificare să fie cu adevărat de succes şi să se mişte cât de repede ne dorim cu toţii de o mai profundă mai largă şi parteneriat strategic între producătorii de automobile din alte sectoare ale economiei şi Guvern (...) Din păcate, ceea ce vedem de la guverne în unele locuri şi în unele cazuri sunt politici care sunt aplicate inegal. Obiectivele ambiţioase ale vehiculelor electrice sunt bune, dar să nu presupunem sau să sperăm că totul va merge perfect. Viitorul este electric, iar asta se va întâmpla dacă vom lucra împreună la o viziune comună a succesului. Fabricarea de autovehicule este una dintre cele mai importante şi indispensabile industrii din lume. Este un motor economic şi un motor al oportunităţilor şi al libertăţii sociale", a spus şeful OICA.
Acesta a adăugat că electrificarea modelează viitorul pe multe pieţe auto, dar nu reprezintă singurul răspuns la problemele de mediu.
"OICA se reuneşte o dată pe an pentru a compara note şi pentru a discuta provocările şi oportunităţile cu care se confruntă industria noastră din întreaga lume. Şi, după cum a spus prim-ministrul, ne adunăm şi pe un fundal de incertitudine considerabilă, incertitudine din industrie, incertitudine geopolitică. Avem multe de vorbit zilele astea, nu-i aşa? Misiunea OICA, pe scurt, este de a îmbunătăţi siguranţa rutieră la nivel mondial şi standardele de mediu, astfel încât toate ţările şi toţi oamenii să aibă acces la cel mai sigur, mai curat şi mai avansat transport posibil. Vreau să menţionez doar pe scurt că lucrăm foarte mult la standardele tehnologice şi tehnice şi de reglementare. De asemenea, vreau să vă încurajez pe toţi cei din industrie (...) La nivel global, industria auto investeşte sute de miliarde de dolari în tehnologii de energie curată (...) Electrificarea modelează viitorul pe multe pieţe auto, dar să fim clari: nu este singurul răspuns. Nu credem că fiecare ţară trebuie sau chiar ar trebui să adopte aceeaşi strategie de decarbonizare, dar e nevoie de o abordare neutră din punct de vedere tehnologic, cu flexibilităţi pentru ţările de a adopta politici politice şi tehnologii adecvate realităţilor lor geografice, socio-economice, culturale şi geopolitice", a afirmat John Bozzella.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile organizează, joi, o nouă ediţie a Forumului Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, la care vor fi prezenţi lideri din industria auto din 35 de ţări, lideri politici şi factori de decizie.
Fondată în anul 1994, APIA reuneşte, în prezent, cele mai importante companii din industria auto românească. Din 2022, Asociaţia a devenit Organizaţia Mobilităţii din România, dedicându-şi activităţile promovării şi susţinerii dezvoltării sustenabile.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 817 / 9782 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat fondul de private equity T2Y Capital în tranzacția prin care devine al doilea cel mai mare acționar al Prime Batteries Energy Holding
Schoenherr asistă Kommunalkredit cu privire la finanțarea construcției de proiecte solare de 71 MW în România. Echipa, coordonată de Adina Damaschin (partner)
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
O nouă abordare pe piața avocaturii de business | Mihai Dudoiu și echipa Legal Ground construiesc o alternativă flexibilă la marile case de avocatură, propunând un model colaborativ și antreprenorial. „Legal hub” inovator, ce oferă servicii specializate în finanțări, tranzacții și litigii printr-o structură circulară, în care profesioniștii lucrează „la masa rotundă” pentru a oferi clienților soluții adaptate proiectelor lor
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...