Cătălin Drulă: Organigrama Metrorex pare foarte împănată, cu poziţii foarte bine plătite faţă de piaţă
05 Martie 2021 Agerpres
În ceea ce priveşte neregulile găsite de Corpul de Control la Metrorex referitoare la negocierea dintre conducere şi sindicat privind creşterea salariilor cu 18%, Drulă a precizat că această negociere a fost făcută cu iresponsabilitate, iar soluţiile actuale sunt fie renegocierea contractului de muncă în condiţiile financiare actuale ale companiei, fie disponibilizarea personalului.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, susţine că organigrama societăţii Metrorex este aglomerată, "pare foarte împănată cu poziţii foarte bine plătite faţă de piaţă", iar consilierii directorului câştigă mai mult decât consilierii unui ministru.
"Dacă organigrama este aglomerată, mi-e şi aşa un pic jenă de exemplul acesta cu bietele casiere, dar totuşi avem automate lângă fiecare loc de casiere. Apoi, sistemul de metrou are mecanic şi ajutor mecanic, dar asta din motive de siguranţă, pentru că nu avem acel sistem în care dacă i se face rău unui mecanic să oprească automat, ca la trenuri. Dar acolo se poate face acel sistem, să investeşti în el. Şi sunt convins că sunt alte locuri unde e posibil (să disponibilizezi angajaţi, n.r.), când ne uităm la nişte consilieri, la nişte profile de psihologi, traducători şi altele. Organigrama pare foarte împănată, cu poziţii foarte bine plătite faţă de piaţă, şi faţă de piaţa publică şi faţă de cea privată. Doar un exemplu vă spun, consilierii directorului Metrorex câştigă dublu faţă de cât câştigă un consilier de ministru, adică 9.500 de lei în mână", a declarat Cătălin Drulă, la Digi 24.
În ceea ce priveşte neregulile găsite de Corpul de Control la Metrorex referitoare la negocierea dintre conducere şi sindicat privind creşterea salariilor cu 18%, Drulă a precizat că această negociere a fost făcută cu iresponsabilitate, iar soluţiile actuale sunt fie renegocierea contractului de muncă în condiţiile financiare actuale ale companiei, fie disponibilizarea personalului.
"Nu există decât varianta ori de a renegocia acel contract de muncă în condiţii fireşti pentru starea financiară a companiei sau aceeaşi sumă de bani nu poate să ajungă pentru tot personalul actual. Din păcate negocierea aceasta a fost făcută cu iresponsabilitate şi nu o spun eu ci o spune raportul Corpului de Control. Eu sper ca soluţia să nu fie aceea de a da afară oameni de la metrou, dar vă spun că nu era nevoie de negociere unui nou contract colectiv de muncă. Avem o lege de anul trecut, legea 55, care spune că toate contractele colective se prelungesc automat până la expirarea stării de alertă şi încă 90 de zile. Suntem încă în stare de alertă, deci nu era nevoie, legea spune clar că se prelungesc contractele anterioare. A fost o creştere şi o renegociere discreţionară, pentru că au vrut părţile, adică sindicatul şi Consiliului de Administraţie care reprezintă acţionarul. Este această şmecherie, acesta este cuvântul cel mai potrivit, în care se spune că majorarea salarială se face cu încadrarea în buget, dar impactul este doar pe ultimele două luni ale anului fără a te gândi că următorul an, în 2021, va fi un impact pe 12 luni, fără o sursă de finanţare pe anul următor", a explicat ministrul Transporturilor.
El a menţionat că joi a fost demis Consiliul de Administraţie al Metrorex, Corpul de Control sesizând că acesta a delegat negocierea contractului colectiv de muncă unei comisii formată din 15 oameni, din care 10 sunt membri ai sindicatului, ceea ce înseamnă că "a cam negociat sindicatul cu sine". Întrebat dacă va returna cineva aceste sume încasate în plus, Drulă a adăugat că va sesiza toate instituţiile abilitate, respectiv Curtea de Conturi şi DNA.
"Vom publica luni în forma sintetică raportul Corpului de Control. În concluzie sunt o serie de instituţii care trebuie sesizate şi o voi face fără îndoiala. E vorba de Curtea de Conturi, de DNA", a transmis el.
Drulă a menţionat că noul CA este format din profesionişti, oameni cu experienţă bancară, financiară şi în drept, care nu au profil politic.
În ceea ce priveşte situaţia spaţiilor comerciale de la metrou, subînchiriate de societatea sindicatului din Metrorex - Sindomet Servcom SRL -, ministrul Transporturilor a adăugat că raportul Corpului de Control a arătat că această societate nu avea dreptul să facă aceste subînchirieri de spaţii, contractul lor fiind expirat din 2018.
"Nu au dreptul legal, asta spune şi Corpul de control despre aceste spaţii, ocupă fără drept (aceste spaţii n.r.). Foarte mulţi îngreunează accesul la hidranţi sau emană gaze fierbinţi, este activitatea de patiserie care nu are evacuare conform cu legea (...), iar soluţia este desfiinţarea. Nu putem negocia între siguranţă, dacă avem acolo o situaţie în care călătorii trebuie evacuaţi? Ce să facă, să se calce în picioare?", a menţionat şeful MTI.
Întrebat dacă vor dispărea toate chioşcurile sau doar cele care blochează hidranţii, ministrul Transporturilor a răspuns: "Asta ne va spune ISU. Eu nu sunt expert în domeniul acesta, specialiştii ISU ne vor spune care sunt măsurile. Până la urmă răspunsul la toate aceste întrebări este că nu mai putem sta în această spirală a tăcerii, a lăsării lucrurilor cum sunt".
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 7979 / 10118 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bondoc și Asociații, consultanții vânzătorilor in tranzacția prin care Mplus, verticala de BPTO a grupului croat Bosqar, a preluat Valoris Center. Echipa, coordonată de Monica Iancu (partener) și și Gabriela Pop (managing counsel)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





