
Claudiu Năsui, ministrul economiei: “Prioritatea noastră este să finanțăm proiectele deja începute, pentru că trebuie să ne onorăm angajamentele”
10 Iunie 2021
BizLawyerÎn ceea ce privește schema de ajutor pentru HoReCa, demnitarul a subliniat că tot procesul va fi digitalizat, iar firmele care aplică trebuie să pregătescă doar patru documente.
Claudiu Năsui, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, a vorbit la la evenimentul online “IMM-urile, oxigen pentru România - Ediția a II-a”, despre măsurile și programele menite să sprijine mediul de afaceri, profund afectat de măsurile restrictive impuse de pandemie.
Ministrul Claudiu Năsui a precizat că măsura anunțată la prima ediție a evenimentului, mutarea baniilor alocaţi Măsurii 3 - granturi pentru investiţii, către Măsura 2 - granturi pentru capital de lucru, a fost aprobată în ședința de Guvern de miercuri, 09.06.2021. Demnitarul a spus că acest proiect are ca scop corectarea problemelor legate de finanțarea acestor granturi, care au fost lansate fără a fi bugetate adecvat.
“Prioritatea noastră este să finanțăm proiectele deja începute, pentru că trebuie să ne onorăm angajamentele. Un exemplu este Start-up Nation 2018, pentru care abia acum facem plățile. Încercăm să finanțăm toate măsurile, iar Măsura 3 va fi relansată cu toate CAEN-urile, cu fonduri din REACT – EU”, a declarat Claudiu Năsui.
Ministrul Claudiu Năsui a precizat că măsura anunțată la prima ediție a evenimentului, mutarea baniilor alocaţi Măsurii 3 - granturi pentru investiţii, către Măsura 2 - granturi pentru capital de lucru, a fost aprobată în ședința de Guvern de miercuri, 09.06.2021. Demnitarul a spus că acest proiect are ca scop corectarea problemelor legate de finanțarea acestor granturi, care au fost lansate fără a fi bugetate adecvat.
“Prioritatea noastră este să finanțăm proiectele deja începute, pentru că trebuie să ne onorăm angajamentele. Un exemplu este Start-up Nation 2018, pentru care abia acum facem plățile. Încercăm să finanțăm toate măsurile, iar Măsura 3 va fi relansată cu toate CAEN-urile, cu fonduri din REACT – EU”, a declarat Claudiu Năsui.
În ceea ce privește schema de ajutor pentru HoReCa, demnitarul a subliniat că tot procesul va fi digitalizat, iar firmele care aplică trebuie să pregătescă doar patru documente: autorizațiile din 2019 și 2020, privind coduri CAEN, un certificat constatator de la ONRC, un certificat al unui auditor sau al unui expert contabil, la alegere, care să certifice provenienţa pe CAEN-uri a cifrei de afaceri și licența, în cazul în care nu se află deja în baza de date a ministerului. Potrivit ministrului, aplicaţia pentru HoReCa, dezvoltată de STS, este în faza de testare, iar după promulgarea legii în Parlament și aprobarea normelor de implementare, beneficiarii vor putea aplica pentru schema de ajutor de stat.
Ministrul economiei, Claudiu Năsui, a precizat că își dorește să sprijine exporturile românești, iar în acest sens a inițiat demersuri pentru reforma sistemului de promovare a exporturilor. Acesta a menționat că urmărește creșterea gradului de internaționalizare a companiilor românești, a competitivității produselor românești pentru export, creșterea gradului de ocupare a forței de munca în domeniile aferente și promovarea produselor și serviciilor românești de calitate și cu valoare adăugată ridicată.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6975 / 9969 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Din amfiteatru, la boardroom: „Think Ahead! Practice at Filip & Company!” – programul de vară care oferă studenților o experiență multidisciplinară, remunerată, cu proiecte reale, mentorat și evaluare riguroasă. Mai mult de jumătate dintre absolvenții recentelor ediții au devenit avocați stagiari ai firmei | De vorbă cu Cristina Tudoran (partener) și Alexandra Țugui (HR specialist) despre accesul studenților interesați de avocatura de business la o experiență practică autentică în cadrul unei firme de top
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...