Claudiu Năsui, ministrul economiei: “Prioritatea noastră este să finanțăm proiectele deja începute, pentru că trebuie să ne onorăm angajamentele”
10 Iunie 2021 BizLawyer
În ceea ce privește schema de ajutor pentru HoReCa, demnitarul a subliniat că tot procesul va fi digitalizat, iar firmele care aplică trebuie să pregătescă doar patru documente.
Claudiu Năsui, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, a vorbit la la evenimentul online “IMM-urile, oxigen pentru România - Ediția a II-a”, despre măsurile și programele menite să sprijine mediul de afaceri, profund afectat de măsurile restrictive impuse de pandemie.
Ministrul Claudiu Năsui a precizat că măsura anunțată la prima ediție a evenimentului, mutarea baniilor alocaţi Măsurii 3 - granturi pentru investiţii, către Măsura 2 - granturi pentru capital de lucru, a fost aprobată în ședința de Guvern de miercuri, 09.06.2021. Demnitarul a spus că acest proiect are ca scop corectarea problemelor legate de finanțarea acestor granturi, care au fost lansate fără a fi bugetate adecvat.
“Prioritatea noastră este să finanțăm proiectele deja începute, pentru că trebuie să ne onorăm angajamentele. Un exemplu este Start-up Nation 2018, pentru care abia acum facem plățile. Încercăm să finanțăm toate măsurile, iar Măsura 3 va fi relansată cu toate CAEN-urile, cu fonduri din REACT – EU”, a declarat Claudiu Năsui.
Ministrul Claudiu Năsui a precizat că măsura anunțată la prima ediție a evenimentului, mutarea baniilor alocaţi Măsurii 3 - granturi pentru investiţii, către Măsura 2 - granturi pentru capital de lucru, a fost aprobată în ședința de Guvern de miercuri, 09.06.2021. Demnitarul a spus că acest proiect are ca scop corectarea problemelor legate de finanțarea acestor granturi, care au fost lansate fără a fi bugetate adecvat.
“Prioritatea noastră este să finanțăm proiectele deja începute, pentru că trebuie să ne onorăm angajamentele. Un exemplu este Start-up Nation 2018, pentru care abia acum facem plățile. Încercăm să finanțăm toate măsurile, iar Măsura 3 va fi relansată cu toate CAEN-urile, cu fonduri din REACT – EU”, a declarat Claudiu Năsui.
În ceea ce privește schema de ajutor pentru HoReCa, demnitarul a subliniat că tot procesul va fi digitalizat, iar firmele care aplică trebuie să pregătescă doar patru documente: autorizațiile din 2019 și 2020, privind coduri CAEN, un certificat constatator de la ONRC, un certificat al unui auditor sau al unui expert contabil, la alegere, care să certifice provenienţa pe CAEN-uri a cifrei de afaceri și licența, în cazul în care nu se află deja în baza de date a ministerului. Potrivit ministrului, aplicaţia pentru HoReCa, dezvoltată de STS, este în faza de testare, iar după promulgarea legii în Parlament și aprobarea normelor de implementare, beneficiarii vor putea aplica pentru schema de ajutor de stat.
Ministrul economiei, Claudiu Năsui, a precizat că își dorește să sprijine exporturile românești, iar în acest sens a inițiat demersuri pentru reforma sistemului de promovare a exporturilor. Acesta a menționat că urmărește creșterea gradului de internaționalizare a companiilor românești, a competitivității produselor românești pentru export, creșterea gradului de ocupare a forței de munca în domeniile aferente și promovarea produselor și serviciilor românești de calitate și cu valoare adăugată ridicată.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 7269 / 10263 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





