Clodius (Neobility): Criza COVID-19 a fost extrem de pozitivă asupra a tot ceea ce înseamnă mobilitate alternativă
27 Iulie 2020 AGERPRES
În viziunea specialistului în mobilitate urbană, România are o problemă de infrastructură pe segmentul de micro-mobilitate, iar a avea o maşină nu este soluţia pentru a fi mobili în trafic.
Criza COVID-19 a fost extrem de pozitivă asupra a tot ceea ce înseamnă mobilitate alternativă şi a pus foarte multă lumină asupra faptului că există şi altceva în afară de a deţine o maşină şi a o ţine parcată în faţa blocului, a afirmat, luni, într-o videoconferinţă de specialitate, Andrei Clodius, director de produs UrbanAir, în cadrul Neobility.
"Mi se pare că toată criza COVID-19 a fost extrem de pozitivă asupra a tot ceea ce înseamnă mobilitate alternativă. A adus foarte mult awareness şi a pus practic foarte multă lumină şi asupra faptului că există altceva în afară de a deţine o maşină şi a o ţine parcată în faţa blocului sau pe stradă în trafic 24 de ore din 24. Nu e nevoie să deţii o maşină. Există o grămadă de alte opţiuni alternative. Problema asta e prezentă atât local, cât şi global. Nu există neapărat o diferenţă între problematicile pe care le avem în momentul prezent în cadrul urban. Mi se pare că România, şi Bucureştiul în mod special, este un exemplu destul de pozitiv în tot ce înseamnă mobilitate urbană. În Bucureşti sunt 13 operatori de mobilitate alternativă şi e comparabil cu orice fel de altă capitală, cum ar fi Madrid care are în jur de 20 (de operatori, n.r.). Ce e important de reţinut în toată epopeea mobilităţii alternative este că noi nu construim tehnologie de dragul tehnologiei, ci o construim pentru oameni, în esenţă. În continuare, trebuie să ţinem cont de ceea ce înseamnă lucrul adânc înrădăcinat, la nivel local. Această extensie a casei care se numeşte maşina pentru foarte mulţi. Cred că fără COVID-19 acest aspect comportamental ar fi continuat destul de puternic. Cred că partea pozitivă a COVID este că ne putem schimba comportamentele, totuşi", a spus Clodius.
"Mi se pare că toată criza COVID-19 a fost extrem de pozitivă asupra a tot ceea ce înseamnă mobilitate alternativă. A adus foarte mult awareness şi a pus practic foarte multă lumină şi asupra faptului că există altceva în afară de a deţine o maşină şi a o ţine parcată în faţa blocului sau pe stradă în trafic 24 de ore din 24. Nu e nevoie să deţii o maşină. Există o grămadă de alte opţiuni alternative. Problema asta e prezentă atât local, cât şi global. Nu există neapărat o diferenţă între problematicile pe care le avem în momentul prezent în cadrul urban. Mi se pare că România, şi Bucureştiul în mod special, este un exemplu destul de pozitiv în tot ce înseamnă mobilitate urbană. În Bucureşti sunt 13 operatori de mobilitate alternativă şi e comparabil cu orice fel de altă capitală, cum ar fi Madrid care are în jur de 20 (de operatori, n.r.). Ce e important de reţinut în toată epopeea mobilităţii alternative este că noi nu construim tehnologie de dragul tehnologiei, ci o construim pentru oameni, în esenţă. În continuare, trebuie să ţinem cont de ceea ce înseamnă lucrul adânc înrădăcinat, la nivel local. Această extensie a casei care se numeşte maşina pentru foarte mulţi. Cred că fără COVID-19 acest aspect comportamental ar fi continuat destul de puternic. Cred că partea pozitivă a COVID este că ne putem schimba comportamentele, totuşi", a spus Clodius.
În viziunea specialistului în mobilitate urbană, România are o problemă de infrastructură pe segmentul de micro-mobilitate, iar a avea o maşină nu este soluţia pentru a fi mobili în trafic.
"Nu înseamnă că a avea o maşină e soluţia pentru toate problemele noastre de mobilitate. Oraşul e multimodal. Pentru a te mişca de la punctul A la B, nu tot timpul ai nevoie de maşină. Poate azi ai nevoie de o trotinetă electrică, poate mâine ai nevoie de o maşină pe care o închiriezi, pate poimâine ai nevoie de soluţie de ridesharing. Nu toate aspectele mobilităţii se învârt în jurul deţinerii sau posesiei unei maşini personale. E clar că pe plan local este o uriaşă problemă de infrastructură când vorbim de micro-mobilitate şi e păcat că o astfel de infrastructură e destul de ieftină. Nu cred că trebuie să vorbim numai de turnat asfalt şi pus pietre pentru a construi piste de biciclete. Aici e vorba despre infrastructură legală şi aici clar e nevoie de un efort comun. Cu o infrastructură legală corectă toţi putem culege avantajele. E clar o tendinţă de a încerca să vorbim despre a renunţa la maşină. Mie mi s-ar părea fantastic să nu mai trebuiască să-mi mai cumpăr o maşină, să mai trebuiască să plătesc o asigurare, să pot să mă plimb de la A la B în totală siguranţă şi în total confort cu ce am eu nevoie în momentul de faţă. Totul depinde nu doar de eforturile noastre, ci şi de cadrul care ni se oferă, la nivel naţional", a subliniat Andrei Clodius.
Neobility este o platformă cu capital românesc creată pentru a sprijini şi dezvolta mobilitatea urbană. Start-up-ul a lansat recent UrbanAir, aplicaţia care integrează toate soluţiile de mobilitate urbană.
Platforma, prezentă atât pe piaţa din România, cât şi la nivel global, are în portofoliu peste 100 de furnizori de mobilitate alternativă.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 9251 / 10165 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Wolf Theiss a asistat Rheinmetall în legătură cu semnarea unui acord de înființare a unui joint venture cu Pirochim Victoria
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





